Såld på VFR

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Provkörde en VFR igår och det är väl lika bra att erkänna att jag hade svårt att lämna tillbaka den efter turen.
En blick på prislappen som visade 124.900 gjorde det separationsångesten mindre.

Var från början införstådd med att inte köpa nytt, bättre låta någon annan ta den ekonomiska smällen.
Så till frågan för dagen. VFR 800 kom ju 1998, fanns det några problem med denna årsmodell som
gör att man bör kika på en -99 eller -00?

Finns det någon som rent av har en VFR 800 från -98 och kan ge ett omdömme? Något som strulat, servicekostnader etc.

Honda ströp VFR till 72 kW för att den skulle få bättre försäkringspremie, var det bara här i Sverige eller var det samma för Tyskland?
Ser en massa 72 kW VFR i tyska annonser men jag har hört olika saker om detta.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Köp en VFR 750, RC36 i så fall. 1994-1997 vägde de inte så mycket och så har de en liten sportigare kåpa.

Bilsport&MC försäkrar alla VFR:er.
 

aacee

Wohooo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
VFR 800 -01
Jag åker själv en 01:a som nu gått 4700 mil utan obehagliga överaskningar. Billiga servicar var 600:ade mil och låg försäkringskostnad på 4700:- hel/hel hos Bilsport&mc ger ett billigt ägande.
Två av mina polare åker VFR -98, varav den ena kört sin trimmad 6000mil och totalt 10000mil utan problem. Säkrare köp får du nog leta efter bara hojjarna är välservade och i gott skick.

KÖP KÖP !!!

/M
 

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
aacee skrev:
Jag åker själv en 01:a som nu gått 4700 mil utan obehagliga överaskningar. Billiga servicar var 600:ade mil och låg försäkringskostnad på 4700:- hel/hel hos Bilsport&mc ger ett billigt ägande.
Två av mina polare åker VFR -98, varav den ena kört sin trimmad 6000mil och totalt 10000mil utan problem. Säkrare köp får du nog leta efter bara hojjarna är välservade och i gott skick.

KÖP KÖP !!!

/M

OK, letar efter exemplar som har full servicebok och som rullat strax över 24000 km. Tydligen är det en stor service vid just 24000 så den är ju bra att få med.

Nu har jag bara kört en -02 med VTEC (denna för att vara exakt: http://www.smr-mc.se/bikeinfo.asp?B...sok&pg=2&sok=smr&show=beg&type=1&Handlare=118) och jag upplevde den som en dröm att köra, både i stan (Gbg rusningstrafik), motorvägar och lite småvägar. Gillade smidigheten och balansen samt att växellådan var en ren fröjd att arbeta med. Frågan är om jag kommer att känna igen mig på en -98/99, eller det är kanske ingen större skillnad förutom tekniken i motorn, eller?
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Har inte kört den nya, bara en 98 och en 99:a under en helg.

Dock upplevde jag den som jäkligt nice, skön sittställning för många mil, gudomligt ljud (köp slipon), hyggligt klipp utan att skrämmas och extremt passargerarvänlig. har inget ont att säga om VFR 800, schyssta instrument också med temp/bränsle. Skulle nog kunna tänka mig en. Den nya är inte riktigt lika snygg tycker jag men vore kul att kolla skilnnaden, jag föreslår att du gör detsamma, prova en äldre.

Troligen högt 2:a handsvärde och ett säkert köp (vid gällande servicebok och att den känns ok i övrigt)

Det är en Honda :rock
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Det finns INGA återkommande fel på någon årsmodell av VFR 800 :tummenupp Den fick även helt klart bättre vrid iom insprutningen som kom 98:a. Kalashoj som håller hur länge som helst!
 

Snowman

Tycker inte om regn...
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Har bara en sak att säga:

Köp en - jag har en själv! :tummenupp

Har en VFR 800FI -00 och är HELNÖJD!! :kär
Har allt som jag behöver för att njuta av färder på två hjul!
Suktade ett bra tag innan jag köpte den men kan nu bara konstatera att jag borde ha slagit till tidigare.
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
bebbe skrev:
Honda klapp klapp klapp Honda klapp klapp klapp :bow
:kocko

Trust me. Som Hånda Hatare måste jag tyvärr erkänna att VFR är en bra hoj.
Lite tråkig men en hoj som bara går och går. Lite av Hojarnas Volvo 240. Ett tryggt köp. Bra nybörjarhoj.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
TbA skrev:
:kocko

Trust me. Som Hånda Hatare måste jag tyvärr erkänna att VFR är en bra hoj.
Lite tråkig men en hoj som bara går och går. Lite av Hojarnas Volvo 240. Ett tryggt köp. Bra nybörjarhoj.

Japp..... så är det.... HONDA..... :rofl
 

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Tack för alla svar och åsikter. :)
Blir nog till att försöka hitta en välvårdad 98/99 någonstans. De har ju dessutom analog hastighetsmätare vad jag har förstått, vilket passar mig bra. Har aldrig kunnat förstå vitsen med digital mätare, men det är kanske bara jag. :)
 

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
gs500e skrev:
Tack för alla svar och åsikter. :)
Blir nog till att försöka hitta en välvårdad 98/99 någonstans. De har ju dessutom analog hastighetsmätare vad jag har förstått, vilket passar mig bra. Har aldrig kunnat förstå vitsen med digital mätare, men det är kanske bara jag. :)

Digitala hastighetsmätaren kom på 02orna(tror jag), jag har en 01:a och den har analog mätare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top