Söderåka-Söndag 2006-08-06 (Stockholm)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Milla skrev:
2355027 Jag åkte i din grupp ju :)
Hehe... hoppsan... fast jag låg ju sist, i en egen eftertrupp till sista grupp... så såg inte så mycket av resten av gruppen när vi körde. :D

Milla skrev:
2354971 Vem var kexet (kille dådå..) i röd/vitt skinnstäl och rakat hår? Åkte snabba eller medel-gruppen...:rodnar
Attans då... nästan rätt. ;)
Moahahaha...

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
War-psycho skrev:
2354996 Jo, jag hörde att det var lite rörigt i mellangruppen emellanåt.
Länken du tipsade om fanns angiven i förstaposten också, men det försvann väl i allt annat svammel från undertecknad. :rolleyes:
En del av problemet var väl att mellangruppen var för stor.
Nästa gång splittras den upp på två, så borde man nog kunna fasa in rätt folk på rätt plats lite bättre.
Men men.... jag hoppas ändå att denna körning var en förbättring från förra söndan, iallafall var det målet.
Nästa gång blir det förhoppningsvis bättre. :)

Kul med er som åkte så långt för att hälsa på oss.... riiiSpeCkT
Hoppas ni kommer fler gånger.

Nu är inte jag någon rutinerad "tur ledare" ( 2 tillfällen)
Jag ställde frågan vid något stopp om vi skulle göra någon omstuvning..
Just för att anpassa individernas tempo..

Samtidigt så min erfarenhet så här långt att man måste ta för sig...
Annars hamnar man i ett tempo som känns helt fel.. Och det vet jag av erfarenhet att det tar udden från körningen totat..

Så till nästa gång!
Säg till turledaren!
Så stuvar han om i ledet!!

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Milla skrev:
2354971 Vem var kexet (kille dådå..) i röd/vitt skinnstäl och rakat hår? Åkte snabba eller medel-gruppen...:rodnar

Hade du låtit bli o säga kex hade det stämt på pricken med en beskrivning på mig, attans :)

tack för en trevlig tur, synd bara att den bästa vägen va så grusig.

och idag bjöd jag återigen en geting på åktur i skinstället, e ju helt otroligt, nu måste jag bara köpa en buff..
:argpådato

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Snail_shell skrev:
2355173 Nu är inte jag någon rutinerad "tur ledare" ( 2 tillfällen)
Jag ställde frågan vid något stopp om vi skulle göra någon omstuvning..
Just för att anpassa individernas tempo..

Samtidigt så min erfarenhet så här långt att man måste ta för sig...
Annars hamnar man i ett tempo som känns helt fel.. Och det vet jag av erfarenhet att det tar udden från körningen totat..

Så till nästa gång!
Säg till turledaren!
Så stuvar han om i ledet!!
Jag har iallafall inga klagomål på dig. :)

Det var folk i mellangruppen som jag hörde från vid färjan, som tyckte det var lite rörigt.
Var lite för stor grupp där också, med för brett spann mellan hastigheterna.
Nästa gång delas den på två, så blir det lättare att hålla ordning.

Du är fortfarande min favvo-turledare i långsamgruppen. :bow

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
semper skrev:
2355201och idag bjöd jag återigen en geting på åktur i skinstället, e ju helt otroligt, nu måste jag bara köpa en buff..
:argpådato
Min fripassagerare sitter kvar i luftintagsgallret sen förra söndan.... den getingen har verkligen fått åka i sitt nästa liv. :D

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
semper skrev:
2355201 Hade du låtit bli o säga kex hade det stämt på pricken med en beskrivning på mig, attans :)

JAG bestämmer vem JAG tycker är kexig, så det så!!!!:fatta!

Din hoj kan jag iallafall dregla över hur lnge som helst, så hur jag kunde missa den idag förstår jag inte......:tuttar

Men ärligt, var det du? ;)

Ronnie_69

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000-08 Banhoj suzuki k3
Jag gjorde iordning hojen för dagens race, men sen när jag var klar så fluktade
jag på temp o den visade 32 grader i skuggan:3freak
Då blev det race på sjön istället:yoparty
Resekt till er som tog en bastu på 2hjul:tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
War-psycho skrev:
2354996 Jo, jag hörde att det var lite rörigt i mellangruppen emellanåt.
Länken du tipsade om fanns angiven i förstaposten också, men det försvann väl i allt annat svammel från undertecknad. :rolleyes:
En del av problemet var väl att mellangruppen var för stor.
Nästa gång splittras den upp på två, så borde man nog kunna fasa in rätt folk på rätt plats lite bättre.

Jag kan som gruppledare för mellangruppen bara hålla med. Det var nog 10 - 15 hojar för mycket i mellan gruppen.

I lumpen fick man lära sig följande:
Om man ställer upp ett långt led av soldater,och sedan ger förste man order att gå i konstant fart. Sedan ger man de övriga soldaterna order att gå med 2,5 m lucka till framförvarande soldat. Detta fungerar bra i början av ledet. I slutet av ledet är det kaos. Antingen står soldaterna still med 2,5 m avstånd eller så springer de som galningar för att minska avståndet till 2,5 m framförvarande soldat.

Om detta gäller folk som går till fots på en stig i skogen. Blir problemet enklare om man kör MC i trafik? Skulle inte tro det va.

Nästa gång behövs det två mellan grupper en Mellan 1 och Mellan 2 två om vi blir lika många. D.v.s. flera grupper inom samma fart klass. Jag tror att 10 - 15 hojar per grupp är max om man ska råda bot på gumibandseffekten.

F.ö. Var det ju tre trevliga rundor vi körde idag inte en. :)

För repan : Donken/Älvsjö - Grödby - Torö/Ankarudden - Rosenhill - Donken/Älvsjö. Gott med kaffe på bryggan vid Ankarudden när sjöbrisen ligger på.

Huvud repan: Den kan ni

Bonus repan: Rosenhill - Södertälje -Ekeby - Ångbåtsbryggan/Mariefred - Södertälje - [Gammla södertäljevägen] - Hallunda. Kan rapportera att gammla E20 mot Mariefred har väldigt bra asfalt fram till Sörmlands gränsen.

Slutligen: Det är bara att tacka alla som roddar och fixar för att andra skall få trevlig hojåkning. Tack war-psycho

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
-Jolly- skrev:
2355234 HAha ja, och jag fick en bild på när du slängde av fripassageraren (han fick möta sin skapare stackarn).

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130564

hahah ja jävlar man drar på en sån där skön posé för o inte få ett till stick på bröstet :D

Milla skrev:
2355257 JAG bestämmer vem JAG tycker är kexig, så det så!!!!:fatta!

Din hoj kan jag iallafall dregla över hur lnge som helst, så hur jag kunde missa den idag förstår jag inte......:tuttar

Men ärligt, var det du? ;)

Hojjen ja... mmmmmm :D Om det va jag? ingen aning :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Vad kul att er tur blev bra. Jag ville verkligen åka med men hojen är inte reggad ännu. Fast på torsdag så skall jag till Stockholm o besiktiga den..fingers crossed :)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Road-Ragge skrev:
23552601, Jag kan som gruppledare för mellangruppen bara hålla med. Det var nog 10 - 15 hojar för mycket i mellan gruppen.

2, I lumpen fick man lära sig följande: ...
1, Jo, men jag är jättenöjd med alla turledarna (inklusive dig såklart), all respekt åt er som höll grupperna på hjulen, och på rätt spår. :bow
Att det blev för stor grupp i mellan är mitt fel, hade inte räknat med att sååå många hojar skulle komma denna gång.
Men det blir bättre nästa gång, då tar jag 3'e grupp själv. (av 4)

2, Hehehe... hmmm, ja, jo... Jag kan nog lugnt påstå att jag nog hör till dom som har mest erfarenhet av marsh i trupp, och truppföring. :D
(Mitt nick är inte bara en tillfällighet.)

Så jag känner väl till fenomenet. :tummenupp

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Nursey skrev:
2355310 Vad kul att er tur blev bra. Jag ville verkligen åka med men hojen är inte reggad ännu. Fast på torsdag så skall jag till Stockholm o besiktiga den..fingers crossed :)

Så vi ska klara oss utan dig på onsdag med????

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Milla skrev:
2355346 Så vi ska klara oss utan dig på onsdag med????

Det går nog fina fisken utan mig :tungan men såfort åbäket är försäkrat finns det inget som stoppar mig. Om jag får klirr i bensinkassan så kommer jag med bilåbäket till Sveavägen iallafall:tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
War-psycho skrev:
2355339 1, Jo, men jag är jättenöjd med alla turledarna (inklusive dig såklart), all respekt åt er som höll grupperna på hjulen, och på rätt spår. :bow
Att det blev för stor grupp i mellan är mitt fel, hade inte räknat med att sååå många hojar skulle komma denna gång.
Men det blir bättre nästa gång, då tar jag 3'e grupp själv. (av 4)

Ta det inte personligt. Du är också ute för att ha kul, du ska faen inte behöva tänka på allt. I synnerhet inte åt andra.

Att jag fick största gruppen måste ju bero på att jag är den coolaste gruppledaren, eller hur?:D

Vad man kan säga generellt: Tycker man att något inte fungerar under turen så tar man upp det med gruppledaren, lämpligen vid nästa stopp. Då kan man antagligen göra något åt problemet. Det är ju synd att åka hem missnöjd efter en hel dags körning, om problemet enkelt kunde ha fixats redan efter första stoppet, eller hur ?! ;)

Last edited:

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
Road-Ragge skrev:
2355485
Att jag fick största gruppen måste ju bero på att jag är den coolaste turledaren, eller hur?:D

:D Du behöll ju kylan även med två stressade busor flåsandes i bakskärmen på väg till Mariefred. Bara det säger ju en del.....

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0