Söderåka-Söndag 2006-08-20 (Stockholm)

Anmälningslista (icke bindande)

• Antal röstningar
    0

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
War-psycho skrev:
2385479
Men tips på vägar behöver jag inte denna gång, har redan 4 stycken rutter att välja mellan.
Behöver mest feedback för att veta vilken rutt jag ska välja, av mina alternativ.

Så ös på bara, så väljer jag rutt efter vad jag tror folk helst vill ha.

Är det för långt, för kort, för rakt, för knöligt, för tjatigt, för tråkigt, för snabbt... eller vaddå ?

Jag tycker det suger att åka genom södertälje, annars är vägvalet lagom varierat.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
TomTen6 skrev:
2386018 Jag tycker det suger att åka genom södertälje, annars är vägvalet lagom varierat.
Låter bra det. :D

Det är lite svårt att inte köra via antingen södertälje eller skanssundet, dit vi brukar köra.

Men om man genar som vi gjorde sist (långsamma gruppen), så slipper man ju att köra igenom södertälje stad iallafall. :)
(Kommer informera alla grupperna om den genvägen denna gång.)

Nu är kartan klar för utskrift iallafall.
Ska bli kul att se vad ni tycker om denna sväng.
Bra väder är ju önskvärt, men sällskapet värmer gott. :squid

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Carro1 skrev:
2385656 Då ses vi på söndag :tummenupp

Då kanske t.o.m jag dyker upp igen på söndag :).. Om jag inte får tag på utrustning (lönen är snart här :D) och bönpall så kanske jag värmer upp platserna åt de andra mellan deras fikapauser :tummenupp
Stabilt att nästan vara "stammis" där, utan hojj :näsblod :D

Carro1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
-
War-psycho skrev:
2385745 Föffan... Rosenhill är givet... vi lär ses två gånger på söndag. :tummenupp
Oh, där ser man.. :D F*n vad trevligt! :banana

£m£li£ skrev:
2386312 Då kanske t.o.m jag dyker upp igen på söndag :).. Om jag inte får tag på utrustning (lönen är snart här :D) och bönpall så kanske jag värmer upp platserna åt de andra mellan deras fikapauser :tummenupp
Stabilt att nästan vara "stammis" där, utan hojj :näsblod :D
Oh finbesök också :hihi trevligt :tummenupp
Hoppas att vädret inte blir som förra söndagen bara :va
Emelie du ÄR stammis, det är inget du kan förneka.. jag kan iaf skylla på att jag jobbar där :hihi

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Carro1 skrev:
2386490
Oh finbesök också :hihi trevligt :tummenupp
Hoppas att vädret inte blir som förra söndagen bara :va
Emelie du ÄR stammis, det är inget du kan förneka.. jag kan iaf skylla på att jag jobbar där :hihi

Hehe jomenvisst :tummenupp Håller tummarna jag :)
F*n då :/ Antar att det är rätt illa egentligen..:näsblod Aja, det är ju mysigt att sitta och titta på alla kromslädar :va :hihi

Carro1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
-
£m£li£ skrev:
2386532 Hehe jomenvisst :tummenupp Håller tummarna jag :)
F*n då :/ Antar att det är rätt illa egentligen..:näsblod Aja, det är ju mysigt att sitta och titta på alla kromslädar :va :hihi
Frågar du mig är det långt ifrån illa, jag sitter ju också där som ett annat spånhuve :va :tomten :kär

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
£m£li£ skrev:
2386312 Om jag inte får tag på utrustning (lönen är snart här :D) och bönpall så kanske jag värmer upp platserna åt de andra mellan deras fikapauser :tummenupp
Ställ finns ju att låna här iallafall, och bönpall bör du nog kunna ragga här i tråden.

(Dock får du inte åka med mig, vill inte utsätta nån annan för "säkerheten" som mina däck erbjuder. :skrämd)

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Carro1 skrev:
2386594 Frågar du mig är det långt ifrån illa, jag sitter ju också där som ett annat spånhuve :va :tomten :kär

Hahaha, men du har ju som sagt nåt att skylla på :rolleyes: Visste inte att du också kikade på glidarhojjar :hihi

War-psycho skrev:
2386628 Ställ finns ju att låna här iallafall, och bönpall bör du nog kunna ragga här i tråden.

(Dock får du inte åka med mig, vill inte utsätta nån annan för "säkerheten" som mina däck erbjuder. :skrämd)

Mm.. Det är det här med riktiga ryggskydd och hjälm och sånt.. Ska se om det går att lösa efter kvällens tur :)
Och så bönpallen då :rolleyes: :näsblod

Haha, men du utsätter dig för det hela tiden.. (du kan inte vara riktigt klok egentligen :hihi)

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
£m£li£ skrev:
2386634 Haha, men du utsätter dig för det hela tiden.. (du kan inte vara riktigt klok egentligen :hihi)
Jo, men däcken var ju i princip nya när jag köpte hojen i vintras, hur skulle jag veta att dom var så kassa?

Och däckskontot hade ju gått åt till den andra hojens ombygnad i våras istället, sen känns det lite fel att slänga på nya däck i slutet av säsongen.
Men till nästa säsong sitter det nya färska däck på, plus en returvajer till gasen också.
Bägge dessa sakerna kommer göra körningen en hel del roligare/säkrare. :D

Dessutom så kör jag ju därefter, så jag inte tänjer på gränserna (Fråga inte Bananhjärna om det bara, han håller nog inte med. :tungan).
Och annars sitter det ju ett helt nytt bildäck bak på HD-choppern, så i värsta fall kan jag ta den på en vända. :D

Att jag inte är klok däremot vet ju redan dom flesta. ;)
(Bara namnet borde ju säga en del...moahahaha.)

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
War-psycho skrev:
2385745 Föffan... Rosenhill är givet... vi lär ses två gånger på söndag. :tummenupp

Förresten: Rutten är nu spikad !!!

Av 5 alternativ valde jag nummer 6. :tungan

Nu kommer ni få vad ni tål. :D

Hur ska ni åka då? Det vore väl kul att hänga på om nu hojen inte strejkar igen.

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
War-psycho skrev:
2386662
Dessutom så kör jag ju därefter, så jag inte tänjer på gränserna (Fråga inte Bananhjärna om det bara, han håller nog inte med. :tungan).

Jaja... jag är en feg jävel jag vet...:eek:

Men Wp, om det här kanske är den sista söndagskörningen och du ändå ska byta däck nästa säsong. Kan vi inte burna ditt bakdäck då? Det räcker ju med att du har 1 mm kvar att köra hem på. :D

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Hoppas jag dyker upp, de sista delarna på den tramsiga kursen gick rätt bra, vilket tyvärr medför att jag har goda chanser om jag pluggar mycket i helgen.. Ska verkligen försöka se till att hänga med, för det vore sååååååå kul!

Bananhjärna skrev:
2386908 Jaja... jag är en feg jävel jag vet...:eek:
Jo, jag tyckte jag såg flera svängar då du inte låg på fet-ställ.. bättring :)

Bananhjärna skrev:
Men Wp, om det här kanske är den sista söndagskörningen och du ändå ska byta däck nästa säsong. Kan vi inte burna ditt bakdäck då? Det räcker ju med att du har 1 mm kvar att köra hem på. :D
Låter som en utmärkt idé.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Klart man är på - ifall hojen fortfarande inte ligger i bitar. Någon annan från Haninge som åker? Så man slipper bullra ensam. :)

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
SORRY Jag och Ingeli64 kommer inte och förgyller er tillställning den här Söndagen.
Ska upp och köra bana på Söndag:yoparty

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Valrog skrev:
2387223 SORRY Jag och Ingeli64 kommer inte och förgyller er tillställning den här Söndagen.
Ska upp och köra bana på Söndag:yoparty

WTF!

Det där var bara ett svepskäl för att du är livrädd för att bli stekt på söderorts vägarna..
Det blir inga märken av en sån stekning!! Regnet kyler ner dig direkt :D

Itacha75 skrev:
2387149 Klart man är på - ifall hojen fortfarande inte ligger i bitar. Någon annan från Haninge som åker? Så man slipper bullra ensam. :)

Jag åker från Haninge ... vid.. en stund innan.. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...