Söder om Landsvägen TOUR 2007 MCK Vilse!!!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jo det blir säkert åka nästa sommar, övning ger ju färdighet ;-)
Vet någon var min hoj hamnade till slut?
En bra beskrivning av var olyckan inträffade vore också bra för F-bolagskontakten.

ha de
Krya på dig!
Du vet väl att i stort sett alla RR-förare har brutit sina nyckelben så nu kan du ju svänga dig med följande:

" Du vet, skulle bromsa mig om på yttern i nittigradaren men kom lite ur spår. Fick ett grymt framhjuls-släpp och det slutade med att jag hamnade i bollhavet (det låg ju faktiskt lite småsten där ute så du ljuger inte). Det hela slutade med ett brutet nyckelben och ambulansfärd till sjukstugan. Loppet gulflaggades och dom andra fick köra i kortege ett tag. Joråseru att...."

Vad gäller platsen så har vi full koll, eller vissa av oss har det... :D

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Det gjorde vi idag också, men Hannes CH kroknade lite på slutet om man säger så. :hihi

Kan det finnas en underton i det. :va :hihi

Neeeh inte då! Vissa har ju sina kossor hemma, väntandes på dem kanske? :D :tuttar

Hej alla,

Jag är hemma med brutet nyckelben. Gör ont som f-n när jag rör mig men det fixar väl sig. Tack för den fina hjälpen av alla som stannade, det känns skönt att veta att vi hojåkare är så trevliga människor ;-)

pannkyss på er allihopa

Morrn morrn!

Hoppas natten varit god efter olyckan och det brutna nyckelbenet.

Se det såhär: Du skulle ändå ställa in hojen snart. Då kan du vila upp dig, göra iordning hojen inför nästa år. Krya på dig tills nästa runda. :tummenupp

Last edited:

evil-ewe

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Yamaha FZ1-s 2006
Godmorgon!

Fresh Blade - skönt att höra att du är hemma o är omplåstrad. Skicka PM om du vill ha info om vad som sades med polis, bärgare osv. De tog mina uppgifter som först på plats.
Vi hörs!

Banditfredde

Raka rör o öppna spjäll
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Har inte tid :(
Hej alla,

Jag är hemma med brutet nyckelben. Gör ont som f-n när jag rör mig men det fixar väl sig. Tack för den fina hjälpen av alla som stannade, det känns skönt att veta att vi hojåkare är så trevliga människor ;-)

pannkyss på er allihopa

Krya på dig :) Då var de kanske tur man hade gps:en med sig. Lite svårt o förklara annars ju..hehe. De såg lite läskigt ut när Jkay kände på ditt nyckelben. plötsigt så försvann hans fingrar in i axeln på dig. jeje ha de nice.

Fresh Blade

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
CBR1000RR -08
Krya på dig :) Då var de kanske tur man hade gps:en med sig. Lite svårt o förklara annars ju..hehe. De såg lite läskigt ut när Jkay kände på ditt nyckelben. plötsigt så försvann hans fingrar in i axeln på dig. jeje ha de nice.

Tack alla för er inlägg och att ni tänker på mig. Natten har varit ok, så länge jag ligger helt stilla. Hugger till i ryggen och axeln när jag rör på mig. Blir nog bättre om ett par dar. :tummenupp

Banditfredde

Raka rör o öppna spjäll
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Har inte tid :(
Lite fler bilder

Ett stort TACK till alla som har tagit sig tid till att arrangera denna dag. Helt underbara vägar. :tummenupp Man kanske skulle utforska vägarna lite mer söderöver. :) Men först kanske man ska tvätta bågen kanske:va eller de kanske e lite överkurs.:tungan

Förresten från de ena till det andra. E här någon som vet en bra gps navigator som kan lagra en runda som den vi körde igår typ. så man kan se hur man har kört under dagen. Eller när man bestämmer sig för o söka upp nya goa vägar. :D

Hur många var vi igår som körde??

Bifogat

• DSC005081.jpg
    DSC005081.jpg
    129.1 KB · Visningar: 69
  • DSC005131.jpg
    DSC005131.jpg
    133.8 KB · Visningar: 89
  • DSC005181.jpg
    DSC005181.jpg
    122.7 KB · Visningar: 77
  • DSC005201.jpg
    DSC005201.jpg
    134.5 KB · Visningar: 62
  • DSC005231.jpg
    DSC005231.jpg
    130 KB · Visningar: 66
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Stort tack till alla som gjorde detta till en kanondag :tummenupp

Hade kamera med mig men lyckades bara ta en bild innan skitet lade av. :huvet Det värsta är att den bbilden blev väldigt suddig:huvet

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Ride with these guys and the devil is your co-pilot.
Vi synes på nästa NDR :)

sporthoj_034_28small29.jpg

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Hej alla,

pannkyss på er allihopa

We leave no one behind.... Eller, jo de har väl hänt... :rolleyes:
Jag var nära på ett annat ställe även om jag krypkörde... Skönt att det inte var värre men tråkigt o illa nog. Hoppas du kurerar dig snabbt!

Kan med varm hand rekommendera SMC´s sporthojskurs till våren :tummenupp

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph Sprint RS
Lite fler bilder

Förresten från de ena till det andra. E här någon som vet en bra gps navigator som kan lagra en runda som den vi körde igår typ. så man kan se hur man har kört under dagen. Eller när man bestämmer sig för o söka upp nya goa vägar. :D

Hur många var vi igår som körde??

Hmmm...vet ej om någon GPS har den funktionen??? :va

Har själv en Nokia 6110 Navigator som jag tycker regerar!
Det är en äkta GPS (med inbyggd GPS antenn) som kan allt som en vanlig bil-GPS kan och lite till, men displayen är mindre.
Men röststyrningen är ändå så bra att man inte saknar displayen så mycket.
Rutter kan förberedas på PC och sparas ner på Nokian, samt vidarbefordras till andra.
Tror att den har funktionen du önskar - har bara inte hunnit testa allt den kan än... :D

"Sök - och du skall finna"

TACK till arrangörerna för en finfin runda och det arbete ni lagt ner!
Kul att så många i startfältet dök upp trots regnet!!! :yoparty :tummenupp

/ Reborn

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Navigon kan lagra körningar om jag inte minns fel.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Men först kanske man ska tvätta bågen kanske:va eller de kanske e lite överkurs.:tungan
Överkurs nejnej, vissa hade ju tom. så brottom att dme tvättade redan efter 7mil när vi stannade och tankade:hihi

Tänkte på samma sak, underbara vägar, så någon kanske hade lust att slänga upp en karta eller nått där det är markerat..
För jag hittar aldrig dem fina vägarna:huvet

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
..." Du vet, skulle bromsa mig om på yttern i nittigradaren men kom lite ur spår. Fick ett grymt framhjuls-släpp och det slutade med att jag hamnade i bollhavet.. Loppet gulflaggades och dom andra fick köra i kortege ett tag. Joråseru att...."

Lite, "När storfiskaren berättar hur stora fiskar han fått" :D :yoparty

Men de va en rätt grym 90 gradare..... på ett krön dessutom :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM