Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Maverick_ou812 skrev:
2512200 Har provkört en delsträcka idag med Beemern på väg till Jönköping. Lite vägarbete innan Hbg men annars bra. 220+ från E4:an till Ljungby kändes helt okej. Glest med trafik :D
Tror detta går att rodda till sommaren men hur många är seriöst intresserade av en sån repa? Jag hade tycket det var kul... :tungan
Jag e på:tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zmurfen skrev:
2512203 Jag e på:tummenupp
Vet jag väl och jag är rätt säker på att kunna räkna in några till... :D :tummenupp

Intresselista för gruppgazz Cannonballrun 2007, Ystad - Malmö - Hbg - Ljungby - 24 mil:

Maverick_ou812
PGH
AnkanSt4s
blacktriple
Zmurfaset
Sniper
YappE
wonderwizard
Rodin
Red Arrow
RR_06

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fredchen skrev:
2512257 Jag är lätt på :tummenupp
Tänkte väl det... :tungan

Intresselista för gruppgazz Cannonballrun 2007, Ystad - Malmö - Hbg - Ljungby - 24 mil:

Maverick_ou812
PGH
AnkanSt4s
blacktriple
Zmurfaset
Sniper
YappE
wonderwizard
Rodin
Red Arrow
RR_06
Fredchen

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Maverick_ou812 skrev:
2512263 Tänkte väl det... :tungan

Maverick_ou812
PGH
AnkanSt4s
blacktriple
Zmurfaset
Sniper
YappE
wonderwizard
Rodin
Red Arrow
RR_06
Fredchen

hmm ..50 % e från Hbg.... :va

sedan går det inte med viffern tror jag.. måste testa topphastigheten på den innan jag bokar upp mig. risken att den inte gör mer än 150 km/h är överhängande :D

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
wonderwizard skrev:
2512647 hmm ..50 % e från Hbg.... :va

sedan går det inte med viffern tror jag.. måste testa topphastigheten på den innan jag bokar upp mig. risken att den inte gör mer än 150 km/h är överhängande :D
Tänkte ju till sommaren ditt stolpskott... och Viffern gör 250+ :mad:
Gällande deltagarna så vet jag att ni är tillräckligt knäppa där uppe.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men... Måste man inte köra kust till kust för att det ska räknas som en Cannonball? :va
Hade gärna hängt med men Monstret toppar 195 och då känner jag mig avhängd... :hihi

Ljungby plockade jag f.ö. på strax över en timme förra hösten och då var jag inte ofta över 200 km/h så att bara köra 24 mil känns ju lite klent... :tungan

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
imaster skrev:
2513009 Men... Måste man inte köra kust till kust för att det ska räknas som en Cannonball? :va
Då får ni väl åka Stockholm - Göteborg så är det problemet löst :tummenupp

Eller den korta varianten: Kalmar - Ängeholm :tungan

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Maverick_ou812 skrev:
2512200 Ystad - Malmö - Hbg - Ljungby - 24 mil:

Ett internationellt alternativ...
Ystad - Malmö - Rödby
:va

E65 Ystad - Sturup = Hur kul som helst, i rätt fart.
Sturup - Malmö = Väldigt lång Sjöboraka
Malmö - Rödby delsträckan provad 2005 i brossans Porche...:yoparty Kan ju inte bli sämre med plastraket...:D

Vilse i Danmark....Synpunkter?

MCK Vilse Internationel Cannonballrun 2007 :hojraket

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Ducati St4s
BeBe skrev:
2509077 E höstrunda kan ju vara "Sjelland rudt"! En sväng på fiendemark :tummenupp

Var över i söndags med Motorrad. Vi konstaderade rätt kvickt att de e ett litet land. Sedan kan man se alla 50 o 60-sträckor som en utmaning mellan knixliga bonnavägar :D

Ön runt borde man riva av på 4-5 h m pissepaus. Tusse batong ej inräknad... :yoparty

Låter som en bra höstrunda, när blir det?
Danskarna har ju huggit ner det mesta av sin skog så då behöver vi inte oroa
oss för hala barr och löv :tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
fargo skrev:
2511548 Slappa, varför har du en kj-flagga som avatar
Har varit kj eller

Thorleif märket är ingen kj symbol utan är utbildningstecknet för hela Amfibiestyrkan som kj är en del av:tummenupp

Ja låg själv inne som Amfibieskyttesoldat och hade även Thorleif märket själv då det tillhör uniformen efter genomförd Thorleif övning.

Hoppas det besvarade din fråga?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Snor...

AnkanSt4s skrev:
2513573 Låter som en bra höstrunda, när blir det?
oss för hala barr och löv :tummenupp

...halt... För de har lite böcker... o de blir väldigt kladdiga... o då i skiggiga partier... :rolleyes: Men såg inte en ända kotte i skogen oas.... :D

Tja, ska de köras görs de nog gott en förmidda m start kl 10.30 i H-ör en lördag eller söndag. :tummenupp Mindre bylingar på söndagarna kanske :va

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Thorleif märket är ingen kj symbol utan är utbildningstecknet för hela Amfibiestyrkan som kj är en del av

Där ser man vad det kan ändra sig här i världen, Thorleif var nämligen en kj-symbol från början, d v s innan det fanns amfibiestyrka.:machinegu :machinegu :machinegu :machinegu

ja, ska de köras görs de nog gott en förmidda m start kl 10.30 i H-ör en lördag eller söndag. Mindre bylingar på söndagarna kanske
oss för hala barr och löv

Det blir rabatt i danskelandet, då en del av vägen H-ör - Rödby har hundratrettio som översta gräns. Problemet är bara att danska "farbror blå" vill ha stålarna direkt av en och böterna är lite värre än här trots den senaste höjningen. Då alla träden är borta blir det lite knepigare att komma undan, om man vill "slippa notan":D :D :D :D :D :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Slappa skrev:
2513934 Thorleif märket är ingen kj symbol utan är utbildningstecknet för hela Amfibiestyrkan som kj är en del av:tummenupp

Ja låg själv inne som Amfibieskyttesoldat och hade även Thorleif märket själv då det tillhör uniformen efter genomförd Thorleif övning.

Hoppas det besvarade din fråga?

Helt korrekt! :tummenupp
Enda skillnaden mot förr är att numera har Amf. ett fiiiint televerksmärke i baskern och inte tre-udden längre. :D
ÄR dom numera kabeltattare? :arsele

"55 ton är fortfarande 55 ton jägarjävel!!" ;)

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
JKay skrev:
2515877
Enda skillnaden mot förr är att numera har Amf. ett fiiiint televerksmärke i baskern och inte tre-udden längre.
ÄR dom numera kabeltattare?

Det har dom väl alltid varit? :D

Allt annat än CG16 i baskern är för mesar :tummenupp

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
ÄR dom numera kabeltattare?

Då det begav sig för mig, så började man tjänstgöringen på Rindö, (KA1), för att sen försvinna ut i skärgården, (Korsö). De enda kablar det blev då, var de som uppstod efter all dj**la jägarstat, d v s konservburkar innehållande "kött fläsk ärtor", "höns ris curry" och finmaten "pytt i panna":pannkyss

"55 ton är fortfarande 55 ton jägarjävel!!"

Helt rätt! + Vem kom sist??? En kustjägare kommer aldrig sist, han kommer bara först!!!!:tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
fargo skrev:
2515920 Då det begav sig för mig, så började man tjänstgöringen på Rindö, (KA1), för att sen försvinna ut i skärgården, (Korsö). De enda kablar det blev då, var de som uppstod efter all dj**la jägarstat, d v s konservburkar innehållande "kött fläsk ärtor", "höns ris curry" och finmaten "pytt i panna":pannkyss

Helt rätt! + Vem kom sist??? En kustjägare kommer aldrig sist, han kommer bara först!!!!:tummenupp

:rolleyes:
Mig vetterligt så infördes pansarförbanden före jägarförbanden....så ni kom sist ;)

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
JKay skrev:
2515932 :rolleyes:
Mig vetterligt så infördes pansarförbanden före jägarförbanden....så ni kom sist ;)

Och eftersom militären var smart nog att inse hur bedrövligt alla kommande förband skulle uppföra sig så kom jag och mina militärpoliser först! :D

(K1, 1995)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...