Söderdrägg

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Malmö ligger i skåne. Nuff' said.
Göteborg är väl samma skit som Stockholm. Lika illa eller bra beroende på hur optimistisk man nu är.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Folk utanför Stockholm tror alltid att Stockholmare ser ner på dem.

Två ex.

Är du ute med en Göteborgare och tar en bira i Stockholm så kan jag lova att det inte dröjer länge innan de häver ur sig att på Avenyn är ett gött ställe om man skall ut och dricka bärs.
Och sen fortsätter det, skalldjur och fisk skall man äta i Göteborg, vi är framsidan, bla bla bla.

Malmöbon kommer ganska snabbt säga att i Malmö har vi så nära till kontinenten och Köpenhamn det är där man dricker bira. Vi har en skruvatbostadshus, Zlatan kommer från Malmö, bla bla bla.

Varför hela tiden försöka hävda er gentemot Stockholm?

Det är inte Stockholmaren som är dryg, det är ni andra som har mindervärdeskomplex. :D
Åjo!

Minns en av de första gångerna jag var uppe och söp i Stockholm. Vi halkade
av tassetuben på medborgarplatsen och jag och mina drängavänner tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att testa gästfriheten i denna byhålornas framsida. Så vi började samtala på den bredaste Göteborska vi kunde. Det tog fan inte ens tre göteborska sekunder (DVS fem rikssvenska) innan två snorkiga patt-fior med gult hår och träklossar under fötterna vände sig om och vräkte ur sig:
-Fy fan, dra åt helvete, åk hem!

/perris

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Åjo!

Minns en av de första gångerna jag var uppe och söp i Stockholm. Vi halkade
av tassetuben på medborgarplatsen och jag och mina drängavänner tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att testa gästfriheten i denna byhålornas framsida. Så vi började samtala på den bredaste Göteborska vi kunde. Det tog fan inte ens tre göteborska sekunder (DVS fem rikssvenska) innan två snorkiga patt-fior med gult hår och träklossar under fötterna vände sig om och vräkte ur sig:
-Fy fan, dra åt helvete, åk hem!

/perris

:hihi

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag tycker stockholmare över lag är trevliga, iaf dom sporthojare jag träffat på. Kan dock tycka att dom inte är fullt så öppna av sig som göteborgare, eller så är det bara jag som är lite udda.

Däremot kan jag inte förstå varför det inte finns någon kebabsås i sthlm, endast tomatsörja alternativt nån vitlöksgegga (har diskuterats i en tråd tidigare). Jag fascineras av det här, hur är det ens möjligt att stockholmarna har missat detta, det finns ju kebabsås att tillgå överallt annars i landet?

Jag förstår inte och tyvärr så dalar Sthlm långt ner på listan just av denna anledningen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...