Söderdrägg

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det där har jag funderat på i minst 10 år, säkert 15.
Men din kompis, han bor väl inte på Södermalm? Ni var väl där för att kolla på Maraton eller något? I så fall får du kärchra dig ordentligt när du kommer hem.
Några få bra saker med Söder finsn dock:
  • Merparten av alla drägg samlas där istället för att spridas ut
  • Det går inga förortsgäng på bio där så vill man slippa laserpekare och mobilsignaler och slagsmål kan man gå på bio på Söder
  • Det finns några trevliga restauranger
Den stackaren är veckopendlare och fick hugga första bästa. Så jo, Söder it is.

Nu har vi iallafall supit runt lite på Stureplan, det kompenserar ju iallafall lite mot söderbesudlingen, även om det är turistvarning. :högaffel :johndeere

Åh Valmers slår in öppna dörrar! :rofl

Välkommen till verkligheten Valmers!

Men du fångar den på ett roligt sätt :tummenupp
Jag stod just i en fyllematkö och fick höra alla grönsakspunkare beställa sina veggokorvar och veggoburgare. Man blir fan mörkrädd. Har dessa människor rösträtt? :rädd

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag ser henne, men hon ser inte mig. Inte som jag skulle önska. Hon är allt jag någonsin skulle begära, det är så nåra perfektion så jag inte har möjlighet att låta det bero. Satans afton. Och mer därtill.

För övrigt är livet för kort för att oroa sig över vad andra gör. Uppskatta det vackra i olikheten. Södermalm är kung.

/stofil

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Ja, det sägs ju att söder skall vara fantastiskt. Och jag har flertalet gånger gjort besök dit för att just hitta detta fantastiska.

Efter man anländer till slussen (som ju måste vara den mest grå och äckliga plats på hela jorden) knallar man ner längst med Götgatan och får nästan känslan av att det är ganska normalt på söder ändå. Går längre ner på Götgatan och tar av på en liten avstickar väg kantad av små konstiga affärer som drivs av människor som tycker att de är såå speciella. Det finns fik där tydligen trenden är att hämta möblerna på Vanadisberget och hänga upp gamla fula tavlor som inte har något som helst med varandra att göra. Jag får känslan av att jag åkt tillbaks i tiden. Människorna börjar ha fula glasögon på sig och jag kan för mitt eget liv inte förstå hur man ens kan få tag på dessa kläder de har på sig? Arvet från mormors garderob verkar sitta på varenda person jag möter på gatan.
Det hela slutar med att jag känner att risken för att bli knivskuten nu är på så hög nivå att jag tar en rask promenad över bron och kommer tillbaks till verkligheten igen.

Södermalm är hemskt!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag bor i Skåne, 'nuff said.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Det förstår jag, du bor ju i Danmark. Same same.
Pfft, du har visst inte varit i Danmark.

Medan trendiga reklamare och designers fräser omkring på söder med sina fixies så plöjer dansken ännu några tunnland jord.
Det finns fler grisar än det finns danskar i det här landet, det säger väl allt.

Tur man bara har 4 veckor kvar i detta fekala helvete. :mad:
Köpenhamn är dock civiliserat och en bra stad.

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
DET ÄR VI SOM ÄR HAMMARBY!

Räcker inte det som argument?
Gå upp mot Söderstadium från Björns trädgård och fylla upp hela Götgatan upp till Skanstullsbron med glada alkoholister, mcknuttar, miljonärer, idrottare, bidragstagare 24/7 och annat löst folk.

Alla Bajare.
Bara Bajare.

Slå det Valmers!

Bifogat

• 061010_tomten3.jpg
    061010_tomten3.jpg
    136.2 KB · Visningar: 29

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Precis det frågade jag mig också när någon jävla palestinateater började sjunga utanför fönstret klockan 04.00. Barfota givetvis.

Fy fan vad skönt att just du åkte på ett jeng hemslöjdare. :rofl
Dreja is life, träsmycken och knektfrilla too.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men vaffan är det för fel på det där packet? Är det genetiskt betingat? Är hjärnorna sönderbrajade?

Södermalm är som en organism, det duger inte att betrakta den under så kort tid som du gjorde för att förstå.

Det hela började för länge sedan, läs den där idioten vad han nu hette som skrev böckerna om staden. Per-Anders Fogelström, säkert kommunist.
Redan i första boken förstår man till Södermalm vallfärdar patrask från hela riket medan man på de andra öarna lever i gemytlig samvaro. Fattigdom och primitivitet råder medan rikedom och civilisation härskar på kringliggande öar.

Nåväl, sedan 1960-talet har konstnärer, alkoholister, hemslöjdare, knarkare och andra kommunister fortsatt vallfärda till Södermalm. Drogerna har följt med naturligtvis och de spelar en stor roll.

Även idag fungerar Södermalm som samlingsplats för alla från hela Södertörn (läs: exotiska platser på denna jord), uteliggare, sportintresserade, konstvetare och socionomer. Detta drar med sig elände i form av hyresrätter, gatufester, klotter, Pridefestivaler och allmän misär.

Vidare kan man ta sig till och från Södermalm utan kontakt med de andra stadsdelarna vilket underlättat segregation. Det är vatten mellan som du noterat och därför kan man hålla patrasket på behörigt avstånd.

Det som bör nämnas i historien är det ironiska i att det enda land som bombat Stockholm är Sovjetunionen och de fällde sina bomber över just Södermalm. Detta påverkade dock inte opinionen utan sågs snarare som en solidaritetshandling. Man kunde annars lätt blivit kommunist, hade Sovjetunionen utplånat allt Södermalm står för hade jag direkt blivit Bolsjevik. Hellre äkta kommu än kvasi-kommu på Söder.

Om detta kan du läsa mer om här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bombningarna_av_Stockholm_och_Strängnäs_1944

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Vänta lite nu.. Är det inte bara inflyttade bönder, från exempelvid Karlstad, som bor på Södermalm? Det spelar ingen roll var dom bor. Är man inte född i Stockholm är man inte stockholmare. :fakta

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Vänta lite nu.. Är det inte bara inflyttade bönder, från exempelvid Karlstad, som bor på Södermalm? Det spelar ingen roll var dom bor. Är man inte född i Stockholm är man inte stockholmare. :fakta

Det e bara dem som har råd o bo där (läs socialbidrag...fan vad dryg jag e idag:D )

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...