Du får gärna tipsa lite i husmarknaden. Om allt går som det ska (jag vet om 1.5 vecka) så kommer jag nästa år antingen köpa hus eller bygga ett eget (troligast) så man letar då efter plats/tomt för sitt boende. Jag är så oerhört trött på mina utgifter jag fått genom att flytta till södertälje. Jag har alla mina saker utspridda över flera olika ställen (4 ställen). Jag betalar typ 7-8k i månaden för en 2:a på 48kv (5300) + övriga parkeringsavgifter för bil (300), släp (750) och hojar (650) + el o sådant. Jag har räknat o jag borde kunna ta ett lån på runt 1.5-2 miljoner och ha samma kostnader jag har idag.. fast då är allt på samma ställe, jag har hus med garage!!, frihet, tystnade, troligen bättre grannar (slipper ju iaf pizza/bar-lukten med rök, samt porrbutiken med skummisar, trafiken som gör att man knappt kan ha fönstret öppnet..det dånar ibland).Fixxxer skrev:2359249Därför kollar man efter hus mot Nykvarn. De är inte många, de är ganska dyra men fy fan vad skönt och sitta ute i skogen istället för alla CP-grannar och dessa jävla biltjuvar här inne i stan.
Ska kika på villa idag faktiskt och sen säljer vi lägenheten fort som fan.
Dock vill jag inte ha knäpptyst heller, då blir man en skum byfåne.Olsson skrev:2359385Jag förstår mig inte på er som bor i en större stad. Var är livskvaliten ?
Tänk att komma hem efter jobbet i lungn och ro och sätta sig ner på verandan med lite käk och det är helt tyst, inte ett ljud. Det är livskvalite mina vänner.
Olsson skrev:2359385Jag förstår mig inte på er som bor i en större stad. Var är livskvaliten ?
Tänk att komma hem efter jobbet i lungn och ro och sätta sig ner på verandan med lite käk och det är helt tyst, inte ett ljud. Det är livskvalite mina vänner.
Det finns ju alltid för och nackdelar och det är ju inte så att det överallt i större städer är social misär, oljud och galningar. Jag känner mig sällan otrygg i de områden jag rör mig kring i Stockholm med omnejd, jag håller precis på att flytta från innerstan till ett område strax utanför tullarna med charmiga smalhus från 30- och 40-talet där det är lugnt och tyst, många barnfamiljer och inget bus och mycket grönområden och nära till Mälaren.Olsson skrev:2359385Jag förstår mig inte på er som bor i en större stad. Var är livskvaliten ?
Jomen tjenaRigge skrev:2359543Du träffar aldrig folk för att ingen orkar åka ut på vischan, du lär åka 2 mil när du blir sugen på chips, du måste gå upp 45 minuter tidigare för att åka till jobbet, det kostar 3 månadslöner att ta sig hem från krogen.
Oddjob skrev:2359691Jomen tjena
Löddeköpinge kan nog knappast ens kallas småstad,
men vi har fan 200+ företag
däribland två ica och willys, McDonalds, mAx och snart Burger King.
Shellmacken har öppet dygnet runt ALLA dagar.. jag menar verkligen ALLA.. t om julafton och nyårsafton.
Lund tar max 15 minuter, malmö kanske 20 minuter (till utkanten alltså)
Krogar finns här.
Alla som inte bor i Gävle eller större stad bor inte mitt på en åker
och har 50mil till grannen, kanske dags att ta ut huvet ur arslet och se sig omkring
Psst det är skog inte åker som i skåne..Oddjob skrev:2359691Jomen tjena
Löddeköpinge kan nog knappast ens kallas småstad,
men vi har fan 200+ företag
däribland två ica och willys, McDonalds, mAx och snart Burger King.
Shellmacken har öppet dygnet runt ALLA dagar.. jag menar verkligen ALLA.. t om julafton och nyårsafton.
Lund tar max 15 minuter, malmö kanske 20 minuter (till utkanten alltså)
Krogar finns här.
Alla som inte bor i Gävle eller större stad bor inte mitt på en åker
och har 50mil till grannen, kanske dags att ta ut huvet ur arslet och se sig omkring
Jo, det är nog säkert så att alla ställen är skitkassa på något sätt... hmm. What to do... kanske bygga en egen ö och en egen civilisation.tes skrev:2359710Nykvarn, allt jag vill är att komma härifrån..
Enda bra med Nykvarn måste vara snabbtåget upp till sthlm på 30 min...
Men de är klart, vill man bilda familj och skaffa sig ett snordyrt hus bland alla a-lagare och moppefuckon så är ju Nykvarn "the place to be"
Skumt att området jag bor i heter Sandskogenprulle skrev:2359729Psst det är skog inte åker som i skåne..
Den värsta delen av skåne är mellan ystad-skurup-sjöbo-tomellila. Där är det skrämande mycket okultiverade byfånar. Alla som har vaigt på fjortisställen som tingvalla förstår nog vad jag mennar..
Swedie skrev:2359733Jo, det är nog säkert så att alla ställen är skitkassa på något sätt... hmm. What to do... kanske bygga en egen ö och en egen civilisation.
Du, det är skitlångt.Bärgren skrev:2359753Eller Malmköping. Det är inte alltförlångt till Södertälje, billigt att bo och det är ovanligt att det händer något. Ganska många äldre människor så det är en lugn byhåla.
Swedie skrev:What to do... kanske bygga en egen ö och en egen civilisation.
Bara o lägga ut bilder på dig själv här så snart har du din egen fanbase där du bara behöver välja framtid genom att fråga efter motortyp och hur aktiv gasrullen är. ja. öh eller nått.tes skrev:2359759låter utmärkt.. räkna med mig..
sålänge hyrorna är låga och spriten är billig så är jag nöjd..
Nä men Nykvarn är väl bra på sitt sätt om man är tillräckligt vuxen för o skaffa barn, volvo, hund o hela köret.. (Inte för en 20-årig, singeltjej med andra ord) Enda dåliga är ju att vill man ha nånting efter kl 22 får man dra sig in till s-tälje..
http://www.sodertalje.se/templates/Page____570.aspxSwedie skrev:2358797NOT!!!
Den här staden är åt helsike. Småsaker sker varje dag. Igår förrgår var det upplopp mellan politiker och motdemonstrander, nu idag hör man om en 14-åring som snott en postbil och kör ihjäl en 16 årig tjej...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,868296,00.html
Å med det, jag söker boende utanför Södertälje... tack.
Är det inte så att Södertälje är rankat sveriges sämsta / mest kriminella stad?
Swedie skrev:2359765Du, det är skitlångt.
Rigge skrev:2359543Du träffar aldrig folk för att ingen orkar åka ut på vischan, du lär åka 2 mil när du blir sugen på chips, du måste gå upp 45 minuter tidigare för att åka till jobbet, det kostar 3 månadslöner att ta sig hem från krogen.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|