Södertälje är en bra stad...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Swedie skrev:
2360505
Salem är det längsta jag kan sträcka mig MOT stockholmshållet.
Nykvarn / Taxinge det andra hållet.
I Salem finns det inte så mycket hyreslägenheter, finns ingen kommunal allmännytta i Salem har jag för mig, men radhus/kedjehus och liknande kan man få till ett förhållandevis hyffsat pris. Rönninge är fint men dyrt.

Kolla runt Grödinge och Vårsta, iofs är väl husen skitdyra där också men det kanske finns lägenheter? Landsbygd och naturskönt men nära stan och framförallt nära slingerbulten :).

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Swedie skrev:
2360353 Vart jobbar/jobbade du då? =) blev ju fundersam här...
Ja, nog för man skulle kunna hjälpa i ord... men det är upp till dig att ta kortet. :)

Nykvarn o Taxinge är så långt jag kan sträcka mig åt "fel" håll då jag oxå troligen kommer pendla till Stockholm rätt ofta.

Onoff, står i kassan... Den som handlade hade iaf ett företagskort från FSB... :) Ingen aning om det var du eller inte, reagerade bara på namnet.

Du har samma krav som mig när det gäller boende. Jag skulle kunna bosätta mig ut mot Grödinge men jag klarar inte riktigt vägen. Blir extremt illamående trots att jag sitter bakom ratten. *skäms*

Taxinge eller Nykvarn vore toppen, dit kör man på mindre än 15 minuter om man står lite på gasen. Plus att man får mer villa för pengarna.
Kika på Hemnet, en 3:a på 82 kvadrat ut mot Taxinge är till salu, 1,5 mille och där finns nog så man kan ansöka om bygglov för garage eller bytta ut villan till och med. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fixxxer skrev:
2360699 Onoff, står i kassan... Den som handlade hade iaf ett företagskort från FSB... :) Ingen aning om det var du eller inte, reagerade bara på namnet.

Du har samma krav som mig när det gäller boende. Jag skulle kunna bosätta mig ut mot Grödinge men jag klarar inte riktigt vägen. Blir extremt illamående trots att jag sitter bakom ratten. *skäms*

Taxinge eller Nykvarn vore toppen, dit kör man på mindre än 15 minuter om man står lite på gasen. Plus att man får mer villa för pengarna.
Kika på Hemnet, en 3:a på 82 kvadrat ut mot Taxinge är till salu, 1,5 mille och där finns nog så man kan ansöka om bygglov för garage eller bytta ut villan till och med. :tummenupp

Haha... ja då var det jag det... :2cool

Nä, jag tror jag aldrig någonsin KÖPER en lägenhet.. Det är endast på hus jag någonsin kommer skaffa lån. Vore första gången för ett lån för mig. Alltid klurat o grejat till det på ett annat sätt annars.

Ack! Efter näst-nästa helg.. DÅÅÅÅÅ.. borde nästa stänga tråden tills dess... för därefter blire besked.

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Swedie skrev:
2360759 Haha... ja då var det jag det... :2cool

Nä, jag tror jag aldrig någonsin KÖPER en lägenhet.. Det är endast på hus jag någonsin kommer skaffa lån. Vore första gången för ett lån för mig. Alltid klurat o grejat till det på ett annat sätt annars.

Ack! Efter näst-nästa helg.. DÅÅÅÅÅ.. borde nästa stänga tråden tills dess... för därefter blire besked.

Jag trivs ganska bra i min lägenhet men jag längtar efter större. Plus en gräsmatta, det är toppen när man har hund.
Fast villan jag pratade om i tråden ovanför är väldigt mysig, den ska vi kolla på på söndag. Helt renoverad och stor tomt där med. Får väl se vad som händer.
Det första vi ska göra är att sälja iaf. :D

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Swedie skrev:
2360505Salem är det längsta jag kan sträcka mig MOT stockholmshållet.
För två år sedan bodde jag i en lägenhet i Södertälje. Flyttade sedan till en villa med stooooooort garage i Rönninge. Ångrar det inte en sekund. Lugnt och mysigt men ändå hyggligt nära till Tälje och Sthlm. Try it, you might like it :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Maranello skrev:
2367043 För två år sedan bodde jag i en lägenhet i Södertälje. Flyttade sedan till en villa med stooooooort garage i Rönninge. Ångrar det inte en sekund. Lugnt och mysigt men ändå hyggligt nära till Tälje och Sthlm. Try it, you might like it :)
Har du kontakter inom tomtbranschen där? Vad går det på att bo där?

General E skrev:
2365249 Hur gick det med p-platsen då?
Den med bommar och stolpar och grejer.
Går bara lära apor till en viss nivå...

Last edited:

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Ska du bo kvar i tälje så hittar du alltid nackdelar med ALLA områden gäller bara att prioritera vad man är ute efter,
hyr/köper man lgh är det alltid svårt få tag i bra garage i området.

Kan rekommendera vissa områden som jag själv kan tänka mig bo på men dit dras det skit iaf som inte kan skilja på ditt och mitt.
Bor man i villa har man sina saker nära men det är inte en garanti att få ha dem i fred, men så är det väl nu mer eller mindre i hela Sverige tyvärr.

Tomt priserna har skjutit i höjden straxt utanför tälje och omnejd senaste åren då allt fler söker sig mer mot "landet". Har många i min bekantskapskrets som har byggt eller bygger hus i enhörna området så kolla ditåt. Slutnota mellan 2-3 mille beroende på storlek.
//Heli

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Kan annars rekomendera VINGÅKER... tar typ en och en halv timme med tåget till s-tälje, Händer ingenting här. Billiga priser på tomter.
Komunen planerar till o med att bygga nya bostäder mitt i centrum, max 50meter ifrån järnvägstationen.
(kan tilläga att det är många stockholmare som flyttat hit just för att det e så lungt:tummenupp)

Sedan finns ju den sköna slogan: en promille kan inte ha fel:yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nja, vingåker är cp-långt åt fel håll.

Sluta nu. 1-2 mil från södertälje, max... :)

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Salem!? :skrämd

Finns mycket mysiga områden i Tullinge, byggs mycket nytt speciellt kring Tullinge trädgårdstad.

Är Huddinge ett alternativ, finns mycket lugna och trevliga områden. Både om du är ute efter kåk eller lägenhet. T.e.x Stuvsta, Solgård, Fullersta, Segeltorp, Sjödalen osv...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Uppe vid gamla Söderby Sjukhuset i Salem byggs det som fasiken ju. Det kanske vore nått?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
tes skrev:
2359759 låter utmärkt.. räkna med mig.. :yoparty
sålänge hyrorna är låga och spriten är billig så är jag nöjd.. :D

Nä men Nykvarn är väl bra på sitt sätt om man är tillräckligt vuxen för o skaffa barn, volvo, hund o hela köret.. (Inte för en 20-årig, singeltjej med andra ord) Enda dåliga är ju att vill man ha nånting efter kl 22 får man dra sig in till s-tälje.. :mad:
Nu får du nog sitta och rensa PM-lådan hela dagarna :argpådato :D :tuttar

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Swedie skrev:
2367506 Har du kontakter inom tomtbranschen där? Vad går det på att bo där?
Tyvärr inte...
I Rönninge är det fint överallt :) Finns inga sunkiga områden.
(I Salem däremot skulle jag välja kvarter med omsorg.)

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda VFR 800 -02
Nisse Järnet skrev:
2371721 Nu får du nog sitta och rensa PM-lådan hela dagarna :argpådato :D :tuttar

Nee min taktik verkade inte funka... :D Den är fortfarande lika tom som alltid :arsele

Men på tal om lägenheter så har ju en annan skaffat sig en lägenhet i tälje nu under helgen... bra pris, bra storlek o inte lika bra läge.. men lite får man väl kanske stå ut med, man kan ju inte få allt :rolleyes:

Som sagt Swedie, när man kollar på hur södertälje ser ut så låter de som att du får satsa på Nykvarn trotsallt.. :tummenupp Måste ju kanske hålla med om att det är bra mkt bättre än tälje på alla sätt o vis..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha