Södertäljefolk som vill köra!!

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
gymfrida skrev:
2324153

Vågar du inte visa dig vid Karlssons utan hoj???

Jorå, var nere igår och snackade med Örjan och Jägar'n.
Rullade fram på mitt fullblod....cyclepro ambush :hihi

Men det är klart att jag har inte vallfärdat dit....det har jag inte.

Det var många gynn-stolar där oxå......bland annat en road warrior som lät precis som kompisen's snipa.... :rofl förutom vätskekylningen då.... :rolleyes:

I eftermiddag går tåget till Trollhättan, kära syster yster fyller år i morgon och har önskemål om att lillebror skall deltaga.....

Hoppas jag kan pricka in nån gång när ni är där så man kan slänga lite käft :gnissla :hihi

Ha det gott!

Minimorran skrev:
2323599 Jag vet ingenting egentligen... förutom att den som var o tittade på den valde att inte köpa, så därför är den ännu till salu...

http://www.blocket.se/vi/8764505.htm

Se där ja. :Bugar

Här är en som inte är gjord av socker.....men känner mig som smällt glass i värmen...... :brinnerup ett par kalla :öl är inte fel.

Last edited:

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
FZR 600R och Izh Planeta-62
:banana
Tack minimorran för en kanondag till och från Uppsala....

Några påskoj:confused: :confused: :confused: men annars bra tycker jag!!!

Vi får göra detta fler turer tycker jag.

I morgon blir det nytt drivpaket på hojen vilket är tur.....:3freak :3freak Det låter inte kul nu!!!

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
gymfrida skrev:
2331748 :banana
Tack minimorran för en kanondag till och från Uppsala....

Tack själv! Framförallt för att du delar med dig av dina sista kontanter åt en stackars pinsam plastprinsessa..:rolleyes:
Nytt kort är på gång... hoppas jag..
Det var tur att vi stannade vid slussen innan vi åkte hem: annars hade vi ju missat att äta glass denna tur!!:tungan

PS. För en som tycker att vänstersvängar är jobbigt är det nya rondellmodet rena rama övningsbanan!:yoparty DS

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Litet lyft...

Flängde lite i Tälje igår.. Inte mycket hojar ute då inte..:confused:
Men några blev vi som besökte Nynäshamn och lite krokiga vägar runtomkring..
Tilläggas att det var 5st Hondor..:D

Syns vi på Tuvis imorgon om det är bra väder?

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Iceman1975 skrev:
2336324 Litet lyft...

Flängde lite i Tälje igår.. Inte mycket hojar ute då inte..:confused:
Men några blev vi som besökte Nynäshamn och lite krokiga vägar runtomkring..
Tilläggas att det var 5st Hondor..:D

Syns vi på Tuvis imorgon om det är bra väder?

Om ni såg en oansvarig kille i bara pikétröja och jeans(i södertälje), det var jag...hade lite bråttom, såg hela ert gäng med hyndor, såg skönt ut att ha tid att åka, själv hade jag bråttom till ett jobb, och skulle dumpa hojen i garaget innan...

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Åka?

Är det någon som skall ut på en tur idag? Visserligen kan man väl få sig en dusch eller två, men min hoj behöver tvättas efter turen från västervik iaf.

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Arne_Duck skrev:
2343252 Är det någon som skall ut på en tur idag? Visserligen kan man väl få sig en dusch eller två, men min hoj behöver tvättas efter turen från västervik iaf.
Jag var ute en liten tur.. men målet var mamma, så jag vågade inte ta med mig så många..:tungan
Upptäckte dock att det ligger mycket grus i vissa kurvor på pershagensvägen.. så håll rätt spår och ögonen öppna..:)

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Arne_Duck skrev:
2343252 Är det någon som skall ut på en tur idag? Visserligen kan man väl få sig en dusch eller två, men min hoj behöver tvättas efter turen från västervik iaf.

Som gammal MTBare så är skitigare bara bättre...:tummenupp eller hur?

Det kom en skur i natt men dagen har bjudit på skönväder :)

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Minimorran skrev:
2343517 Jag var ute en liten tur.. men målet var mamma, så jag vågade inte ta med mig så många..:tungan
Upptäckte dock att det ligger mycket grus i vissa kurvor på pershagensvägen.. så håll rätt spår och ögonen öppna..:)

Mycke grus o sand överallt idag. Nattens regnande stod för det. Men det gick bra ändå. Jag har åkt tunnelsafari i sthlm:va

Imorgon?

Marcus_72 skrev:
2343709 Som gammal MTBare så är skitigare bara bättre...:tummenupp eller hur?

Det kom en skur i natt men dagen har bjudit på skönväder :)

Oja, lera är bra för hyn. Och faktum är att jag hade en trevlig tur alldeles själv idag.

Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Minimorran skrev:
2343517 Jag var ute en liten tur.. men målet var mamma, så jag vågade inte ta med mig så många..:tungan

Ja, du var ute själv, såg dig 16:15 på hojen i birkakorset, och du sitter och skriver kl 16:46...bråttom bråttom, SH hägrar!!! :gnissla

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
rfb skrev:
2344223 Ja, du var ute själv, såg dig 16:15 på hojen i birkakorset, och du sitter och skriver kl 16:46...bråttom bråttom, SH hägrar!!! :gnissla
Men då var jag inte själv.. hade följebilen bredvid:tungan

Måste ju se om något hänt när man varit borta.. dessutom är det här jag får reda på hur sambon mår och vad han gör.. vi ses ju knappt inte på annat sätt..:rolleyes:

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Minimorran skrev:
2344302 Men då var jag inte själv.. hade följebilen bredvid:tungan

Måste ju se om något hänt när man varit borta.. dessutom är det här jag får reda på hur sambon mår och vad han gör.. vi ses ju knappt inte på annat sätt..:rolleyes:

Följebilen bredvid var jag!!!

Olje och gruslagarbilen var ute på Pershagenvägen (från S-tälje mot järna) igår..:mad:

Ta det lungt om ni redan inte varit där!!

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Wassup skrev:
2323674 ringde och snacka med lelles idag och dom sa att det lätt tar över en vecka för att skicka iväg stället på rep. då funderar jag på att spara dom där 200 kr soppa som det kostar att åka till lelles fram och tillbaka och kanske lägga dom pengarna hos nån skräddare (om det går snabbare för dom).

Behöver tips nu från er som vart med ett tag.
vill som sagt inte vänta nästan 2 veckor för att kunna åka.
och orkar inte böka med kedjan varje gång skiten ska på.

är det nån som även har lust att ta en repa imorgon?

Nu har jag inte följt tråden och vet således inte vad du har för kedjeproblem, men om den kärvar som fan, som det gjorde för mig (mellan brallor och jacka) så gnid ett vanligt stearinljus längs med kedjan för att smörja lite. Min blev nästan som ny och löper smidigt som f*n nu :tummenupp

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
tuppjuck skrev:
2346726 Nu har jag inte följt tråden och vet således inte vad du har för kedjeproblem, men om den kärvar som fan, som det gjorde för mig (mellan brallor och jacka) så gnid ett vanligt stearinljus längs med kedjan för att smörja lite. Min blev nästan som ny och löper smidigt som f*n nu :tummenupp

Är du nu här å stör åsså? :tungan

Några framsteg med lappen? INte hört något på ett tag. Personligen har jag bara snurrat runt stan lite. Inte längre än 3min från närmaste toalett....

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Arne_Duck skrev:
2347006 Är du nu här å stör åsså? :tungan

Några framsteg med lappen? INte hört något på ett tag. Personligen har jag bara snurrat runt stan lite. Inte längre än 3min från närmaste toalett....

Jag vet ju att du håller till här så då måste man ju passa på att grinda lite :tungan

Well, det är bara att höra av sig vettu, sista semesterveckan nu *snyft* och jag känner att jag skulle vilja ha minst två veckor till :(

Nu skall jag till Lidl och köpa en laddare. Tjo!

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tuppjuck skrev:
2346726 Nu har jag inte följt tråden och vet således inte vad du har för kedjeproblem, men om den kärvar som fan, som det gjorde för mig (mellan brallor och jacka) så gnid ett vanligt stearinljus längs med kedjan för att smörja lite. Min blev nästan som ny och löper smidigt som f*n nu :tummenupp
tack för förslaget.
freddeh har redan fixat det åt mig man klämde bara ihop den som drar ihop kedjan med en tång:tummenupp

tackar freddeh

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hallå täljebröder och systrar!

Kommer ihåg att jag skrev i denna tråden när det var dags att börja ta körlektioner för ca 2 månader sedan. Och sedan 14.00 idag så är A-kortet i hamn! Precis som alla andra säger så känns det så jävla skönt! :)

Även om det var lite jobbiga omständigheter med tanke på att det Inte regnade. Det ÖSregnade under hela dagen, och det gjorde det ju inte mindre nervöst då man inte kört en meter i vått väglag tidigare. Men det gick vägen ändå!

Syns på vägarna! :squid

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Birza skrev:
2348692 Hallå täljebröder och systrar!

Kommer ihåg att jag skrev i denna tråden när det var dags att börja ta körlektioner för ca 2 månader sedan. Och sedan 14.00 idag så är A-kortet i hamn! Precis som alla andra säger så känns det så jävla skönt! :)

Även om det var lite jobbiga omständigheter med tanke på att det Inte regnade. Det ÖSregnade under hela dagen, och det gjorde det ju inte mindre nervöst då man inte kört en meter i vått väglag tidigare. Men det gick vägen ändå!

Syns på vägarna! :squid

Grattis till dig!!!
Vad blir det för hoj??:hjälm :klappar

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...