Södertäljefolk som vill köra!!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
svampe skrev:
Man behöver inte köra fort för att knäskrapa, men det hjälper. :whip

Det räcker oftast med att vara vig som en ballerina och flytta ut :arsele lååångt.
:ajjabajja Farligt att köra så.

Ps. Kolla däcken i morgon (tisdag) ?. Ds.

Provade idag igen.. hängde ut :arsele som en babian. Lägre fart än igår... men touchade pucken men fan inte mer...
Man är väll för gammal och stel.. blir till att ta fram vinkelslipen :yoparty

Egentligen är det inte så viktigt för mig... Har ju lyckats någon enstaka gång. Men lite frustrerande när man hänger som en apa, kör i samma hastighet, ligger i samma spår som den framför. Och han framför skrapar varje kurva hur lätt som helst... Men inte får man markkänning inte... argh.. :huvet

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
SENSEI skrev:
Provade idag igen.. hängde ut :arsele som en babian. Lägre fart än igår... men touchade pucken men fan inte mer...
Man är väll för gammal och stel.. blir till att ta fram vinkelslipen :yoparty

Egentligen är det inte så viktigt för mig... Har ju lyckats någon enstaka gång. Men lite frustrerande när man hänger som en apa, kör i samma hastighet, ligger i samma spår som den framför. Och han framför skrapar varje kurva hur lätt som helst... Men inte får man markkänning inte... argh.. :huvet

Ää va fan smeta är inte allt. Lovar att 20040612 kommer du att vara en liten smetare utan dess like o det är ju på banan det gäller. Sedan kommer vi ju att :fyllisar o det är det som verkligen gäller. Att ha kul....
Ett annat ställe som är ganska så bra att "träna" på är motorvägspåfarten Pershagen mot Stockholm, sedan kör du av vid Scania. Där smetar du utan problem! :tummenupp :) . Om inte är det skön känsla i båda dom "kurvorna".

Last edited:

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Ska ta en tur idag efter 19, är det fler som ska ut? Inte så hemskt kul att åka själv. Åker till Karlsson/slussen vid den tiden.

Utan knäskrap ser ingen anledning till det på gata, har inte det prestige behovet. !Vet vad jag kan på bana! :tungan

Last edited:

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
Heli skrev:
Ska ta en tur idag efter 19, är det fler som ska ut? Inte så hemskt kul att åka själv.

Utan knäskrap ser ingen anledning till det på gata, har inte det prestige behovet. !Vet vad jag kan på bana! :tungan

Håller med om din inställning :tummenupp. Kan tyvärr inte, då jag har tenta på fredag samt jobbar på dagarna. men önskar er andra en trevlig tur.

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
svampe skrev:
Man behöver inte köra fort för att knäskrapa, men det hjälper. :whip

Det räcker oftast med att vara vig som en ballerina och flytta ut :arsele lååångt.
:ajjabajja Farligt att köra så.

Ps. Kolla däcken i morgon (tisdag) ?. Ds.

[besservisser] :7peta E du efter eller... idag är det ONSDAG!!!! :rofl [/besservisser]

Knäskrap... måste man ha d? :va

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
skog skrev:
Ää va fan smeta är inte allt. Lovar att 20040612 kommer du att vara en liten smetare utan dess like o det är ju på banan det gäller. Sedan kommer vi ju att :fyllisar o det är det som verkligen gäller. Att ha kul....
Ett annat ställe som är ganska så bra att "träna" på är motorvägspåfarten Pershagen mot Stockholm, sedan kör du av vid Scania. Där smetar du utan problem! :tummenupp :) . Om inte är det skön känsla i båda dom "kurvorna".

Jo får väll hoppas på det :) Sa ju att det egentligen spelar så stor roll om jag smetar eller inte. Knäskrapet betyder ju inte att man kör långsammare på landsvägen. Och jag har ingen målsättning att vara snabbare heller. Håller det tempo jag trivs med. Frustrationen ligger väll mest i att man hängde som en apa och såg fjantig ut när man inte lyckades smeta.... Ser fram emot :fyllisar

Fan vad denna smiley är talade :fyllisar :fyllisar :fyllisar

Last edited:

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
SENSEI skrev:
Frustrationen ligger väll mest i att man hängde som en apa och såg fjantig ut när man inte lyckades smeta....

Kan tänka mig att du hade en gul 750R framför dig!?! ja han kan konsten att hänga och få i knät i stort sett tom på en raksträcka bara det går tillräckligt fort. "Anekdot han har fått i knät på bönpallen när han i sin ungdom fick sitta bakpå pga rådande omständigheter" :lol

Hoppas vi ses med flera vid slussen runt 19, när jag äntligen får tillfälle ut och leka.

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Iceman1975 skrev:
Heli: Vart hade ni tänkt åka nånstans?

Ingen aaaaning, har du nån ide?
Har haft sån tur att bara behöva hänga på hitintills, andra har fått fundera ut resrutten. :confused:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Heli skrev:
Ingen aaaaning, har du nån ide?
Har haft sån tur att bara behöva hänga på hitintills, andra har fått fundera ut resrutten. :confused:

Mariefred kanske och via nykvarn-järna på vägen hem,,,?
Är inte säker på om jag kan än bara....

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Kommer ner till slussen som sagt tidigare, vid 19 tiden. Vi får väl se till att det blir en bra åkning vart det än bär av, andra tokar som kan dyka upp kan ju ha en kanon ide.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Slussen idag

Jag hänger på om jag får låna en viss blå 929:a. Men vaddå Karlsson/Slussen, Heli? I min värld ligger Karlsson på Kungsgatan... :va . Jag kan föreslå en bra rutt men vi kan väl diskutera det när vi träffas så vi slipper ha polisen väntandes på oss bakom nån krök.

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Ace Niki skrev:
Men vaddå Karlsson/Slussen, Heli? I min värld ligger Karlsson på Kungsgatan... :va .

Ja, sorry. :rolleyes: Vi täljebor är ju lite konservativa!! Det hette en gång i tiden Karlssons gatukök. Men i för sig så kallar jag Coop för Obs fortfarande får väl bättra mig :Bugar
Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad det heter nu förtiden, kanske slussgrillen? :4skrika

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Heli skrev:
"Anekdot han har fått i knät på bönpallen när han i sin ungdom fick sitta bakpå pga rådande omständigheter" :lol QUOTE]

Det var kul det. Jag höll mig i en sadel som satt fast med spännband :dummer

FreddeH

Gick med
13 Jun 2003
Hoj
svampe skrev:
Heli skrev:
"Anekdot han har fått i knät på bönpallen när han i sin ungdom fick sitta bakpå pga rådande omständigheter" :lol QUOTE]

Det var kul det. Jag höll mig i en sadel som satt fast med spännband :dummer

Kan det ha varit på "sothoran" kanske... :banana

Finns måååånga "Svante-anekdoter" att berätta...
Men dom går nog mest ihop med :fyllisar

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Heli skrev:
Kan tänka mig att du hade en gul 750R framför dig!?! ja han kan konsten att hänga och få i knät i stort sett tom på en raksträcka bara det går tillräckligt fort. "Anekdot han har fått i knät på bönpallen när han i sin ungdom fick sitta bakpå pga rådande omständigheter" :lol

Hoppas vi ses med flera vid slussen runt 19, när jag äntligen får tillfälle ut och leka.

Jo det var ju just en sån.... En liten sketen 750 mot mina mäktiga 1000 :yoparty ...

Hänger på vid 19 ikväll... struntar i stan. Sen kan jag ju hänga på dig hem sen heli... ;) Så får jag se på lite däck

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Tror det är här grabbarna menar...
Där det svarta krysset är...

Stämmer eller???

Bifogat

• Slussen.JPG
    Slussen.JPG
    45 KB · Visningar: 70

FreddeH

Gick med
13 Jun 2003
Hoj
loop skrev:
Tror det är här grabbarna menar...
Där det svarta krysset är...

Stämmer eller???

Stämmer utmärkt! Det är där Slusstugan, fd. Carlssons gatukök ligger.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Ah, då tror jag att jag hittar. Försöker va där tidigt så att vi inte blir senare än nödvändigt. 19 är ju rätt sent.
:banana :yoparty :banana Jiiihaaaa!! (ursäkta men jag blir så glad när jag får låna en hoj numera...)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...