Södertäljefolk som vill köra!!

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Då har jag varit med om min första olycka. Körde på ett rådjur ca 21 idag när jag var påväg hem ifrån stockholm.

Jag är ok, inge brutet iaf. Har ingen aning om jag flög över hojen eller om jag la den ner. Allting är en enda svart röra med skrapljud.

Det hände vid infarten till tuvängen, nästan där gamla södertäljevägen tar slut. rådjuret tog viltvårdaren hand om. Otrevlig var han också och inte skickade snuten ut någon bil heller.

Är förvånad över hur svårt det ska vara att få hjälp. Som tur va mötte jag en bil som stannade. De såg allt och tydligen hade rådjuret flugit över deras bil och landat längre bort på vägen. Hojen gled in i skogen. och jag på asfalten

Han precis se rådjuret och uppfatta att jag kommer klippa det mitt på, han inte ens börja bromsa. sen är det som sagt svart tills jag slutat glida.

Hojen behöver omsorg och en rejäl tvätt :(

Tungt! Skönt att du är ok i alla fall!

Är det någon som ska ut och brumma lite imorgon? Skulle vara kul att träffa lite annat kul hojfolk i stan! :tummenupp
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Hur gick det för rådjuret?

Rådjuret delade jag nästan på mitten. Tarmar och blod låg utspridda på vägen och på hojen. Inte många ben som kan vara hela på de djuret.

Enligt vittnena i bilen hade rådjuret flugit upp i luften, över deras bil och sen dunsat i backen.

Om ni åker där ser ni ganska tydligt gröna och röda fläckar och sträck.

Jag vet inte hur fort jag körde, jag slog faktiskt av bara några hundra meter tidigare och vittnena tror jag höll runt 80. Och av att dömma hur långt jag gled gick det inte mycket fortare än så.
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Rådjuret delade jag nästan på mitten. Tarmar och blod låg utspridda på vägen och på hojen. Inte många ben som kan vara hela på de djuret...

Skönt att det gick bra i alla fall! (även för djuret kan man tro, han hann nog aldrig förstå vad som hände..)
Viltvårdaren kanske bara var trött på att åka ut och plocka djur, eller så var det en bock med fina horn som han hade velat ha på väggen.. :tungan
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Skönt att det gick bra i alla fall! (även för djuret kan man tro, han hann nog aldrig förstå vad som hände..)
Viltvårdaren kanske bara var trött på att åka ut och plocka djur, eller så var det en bock med fina horn som han hade velat ha på väggen.. :tungan

Den hade horn som var ca 15-20cm långa. Sen var den ungefär lika stor som en större hund. Och ja, skönt att den dog direkt så man inte hade behövt avliva den på plats. Hade varit riktigt jobbigt faktiskt.

Rådjur ska tydligen skrika hemskt när de är skadade.

Sen vet jag inte hur lång tid det tar innan jag kör hoj igen. Tror ena kylaren är paj och kylare kostar 2500 kr/st. Så risken finns att ekonomin sätter stopp för mig i några veckor.
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Yo folk!
Har tråden dött eller?

man börjar ju undra.. hehe sluta mummla upp på slangen:tummenupp
jag vill få ihopp min hoj nu!!!!!
dumma nicklas som bjöd på gixxer 1000k7 åktur :D den hojen var killer så det skrek om de :D mer sånnt åt folket kommer upp film snart :)
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada

Det var bara en pytteliten vattenpöl som inte var i vägen.

Jag tror nog att jag prickade den pölen. Men annars var det en helt perfekt kväll, lite folk och mycket ytor att köra fritt på. Men som vanligt så fixade man till att det svarta märket på kåpan blev något större. :huvet

Foton, se till att jag får se... tack om inget annat på den där blågula saken:pannkyss //Heli

Jag fotad lite från "fiket", ska se om jag inte kan slänga upp bilderna ikväll.

lite filmat från tuvängen också kommer senare

Blev det något footage från Gröna gruppen?
 
Last edited:

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
:yoparty Det var en kul snabbtouring i sörmland:)

Fast det blev nått skumt med laddningen på hojen :mad: ,så nu sitter Ctek:en på sedan blir det lite mätning....
Hur gick det med mätningen på hojen? inte roligt när sånt händer.
Själv har man oxå problem nu med hojen den laddar för mycket på batteriet så nu har man ett trasigt batteri :mad: Den var brännhet!
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Hur gick det med mätningen på hojen? inte roligt när sånt händer.
Själv har man oxå problem nu med hojen den laddar för mycket på batteriet så nu har man ett trasigt batteri :mad: Den var brännhet!

Låter som om laddregulatorn är paj då... :(
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Japp det måste den vara, går på garantin.. Mätte när hojen var igång då laddaren över 17 volt på 5000 varv!
det är sjukt det jag har lärt mig är max 14,6volt max max max inte mer men när han varva på gick den upp till 18volt så jag tror det har med regularton och glöra... lyckatill Nicklas du missa en goo stek med pommes by the way ;)
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Japp det måste den vara, går på garantin.. Mätte när hojen var igång då laddaren över 17 volt på 5000 varv!

bra att du mätt upp det inte kul om du överladdar batteriet förmycket.
vet än som sprängde sitt bilbatteri. blir ganska bra smäll utav det. och tror inte du vill spränga ett bateri rakt under röven på dig:)



Blev det något footage från Gröna gruppen?

alla grupper:tummenupp grejen e bara att jag inte får tummen ur röven och släppa anat jag håller på med.
vet en äldre gubbe i min släkt som gnatar om filmen också. det ska strax fixas.

e lite missnöjd bara utav vinklarna och mitt jävla mongo stativ.



tycker även en viss person här i tälje tråden borde skriva upp minst 1 timme övertid för försök att sälja saker på fritiden ochså:D så fort skinnstället paja igen pga dålig kvalite och inte förmycket:öl senaste tiden. så nämndest det att det finns nya att köpa :D
jäklen vet att jag e sugen på det gula ställen som hänger i deras butik:yoparty
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
:D


tycker även en viss person här i tälje tråden borde skriva upp minst 1 timme övertid för försök att sälja saker på fritiden ochså:D så fort skinnstället paja igen pga dålig kvalite och inte förmycket:öl senaste tiden. så nämndest det att det finns nya att köpa :D
jäklen vet att jag e sugen på det gula ställen som hänger i deras butik:yoparty
Han är en skurk, en bandit av värsta slag... Han är enbart ute efter det som finns i ditt läder... inget annat..
Vad han än säger så tro inte på han.. Det är ändå bara dina pengar han vill ha...
Han vill att du ska köpa dig glad!!!


Nu bär det upp till Mittsverigebanan för att köra sporthojs och b&k kurser. Sen ska jag gatstrippa hojen igen.. Så det blir lite gatåka med.. Var ett tag sen kan jag ju säga..
Vi får väll se till så att jag kommer med på någon tur då..

Kör snyggt nu i helgen.. Verkar ju bli kanonväder för det..
Tänk på en sak bara för att citera Svampe.
"Blir man lite rädd.. Då går det för fort"
 
Last edited:

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
det är sjukt det jag har lärt mig är max 14,6volt max max max inte mer men när han varva på gick den upp till 18volt så jag tror det har med regularton och glöra... lyckatill Nicklas du missa en goo stek med pommes by the way ;)
Tack det får bli en annan grill kväll när jag får igång hojen igen!
haha har en bra till nästa tröja tack ezzo

blir man lite rädd så gasa mer:tummenupp
Sedan klotar man :näsblod
 
Last edited:

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
för jag har TAGIT studenten :D fy vilken morgon mitt huvud har klarat sig bra pga att man är full fortfarande :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top