Södertäljefolk som vill köra!!

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Kul!:tummenupp
Jag måste öva lite på gocartbanan. Vill få upp farten den del.

jag tycker att vi skulle få som på rörken att vi kan få en dag i veckan eller varannan vecka eller ja du förstår så man kan få in lite kurvteknik.. kurvteknik är skit viktigt även på landsväg ingen kan väll såga nått om att man får gasa av sig på bana och sen bli en säkrare förare i trafiken..

jag skulle lätt kunna betala en hunding eller nått för att få gasa lite bana :)

ingen som känner folk som har banan på tuvängen?
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
jag tycker att vi skulle få som på rörken att vi kan få en dag i veckan eller varannan vecka eller ja du förstår så man kan få in lite kurvteknik.. kurvteknik är skit viktigt även på landsväg ingen kan väll såga nått om att man får gasa av sig på bana och sen bli en säkrare förare i trafiken..

jag skulle lätt kunna betala en hunding eller nått för att få gasa lite bana :)

ingen som känner folk som har banan på tuvängen?

Jag har pratat med dom, men det var ett himla besvär med att hyra banan. Större apparat än vad man kan tro, så det rann ut i sanden efter det samtalet. Hade det varit lätt att hyra så hde det garanterat varit fullbokat varje dag i veckan.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
kurvteknik är skit viktigt även på landsväg ingen kan väll såga nått om att man får gasa av sig på bana och sen bli en säkrare förare i trafiken..

Det är på landsvägen det verkligen är viktigt. På banan finns det väldigt lite att slå i när man åker av.


Bara för att det inte ska bli något missförstånd ang. mitt inlägg som du citerade, så var det på gocartbanan jag vill få upp farten lite mer. Men det kommer med fler körpass:)
Att köra gocartbana skiljer sig från en stor bana på det sättet att man har mindre effekt av gyrokrafterna. Kräver viss tillvänjning.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Det är på landsvägen det verkligen är viktigt. På banan finns det väldigt lite att slå i när man åker av.


Bara för att det inte ska bli något missförstånd ang. mitt inlägg som du citerade, så var det på gocartbanan jag vill få upp farten lite mer. Men det kommer med fler körpass:)
Att köra gocartbana skiljer sig från en stor bana på det sättet att man har mindre effekt av gyrokrafterna. Kräver viss tillvänjning.

hinner väll inte ens vrida ut 1:an fullt på gokartbanan:va
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada
Jodå, kommer upp i ca 160 på start/mål rakan. Sen blir chassit lugnare böjarna om man använder tvåan istället för ettan i de snabbare böjarna.

160 :va Är du säker, har för mig att jag har tittat till på mätaren innan böjen och då har jag nog varit uppe i 130 som mest.. Men jag är förmodligen för feg och slår av för tidigt :gnissla

Men nu har jag iallafall fått dit stomp padsen och hunnit testa dom på gelleråsen, kan bara säga :yoparty helt underbara att ha på bana och väg (Speciellt vid skjuts) :) . Tack för tipset med varmlufts pistolen Svante :tummenupp


Det blev ju riktigt bra filmat :tummenupp Sköna låt val också måste jag säga :)
 
Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
När var nästa körning? :va

Måste ju få ut den gröna på bana... tror den kan vara liiite kul där! :Rockbanan
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
29 juni, så det är bara att masa sig dit :D

Ska göra mitt bästa! :tummenupp

Hur är det med ljudkrav förresten? Är det läge att sätta på orginalpipa?
Den låter inte jättemycket med trimpipan, men det mullar ju lite...
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada
Ska göra mitt bästa! :tummenupp

Hur är det med ljudkrav förresten? Är det läge att sätta på orginalpipa?
Den låter inte jättemycket med trimpipan, men det mullar ju lite...

Tror nog det inte är någon fara, dom har sagt 100db som gräns.

Så om du inte låter som en HD med raka rör så tror jag nog att du kan känna dig lugn :D
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Tror nog det inte är någon fara, dom har sagt 100db som gräns.

Så om du inte låter som en HD med raka rör så tror jag nog att du kan känna dig lugn :D

Nädå... bara en halv HD... :rolleyes:
Får väl åka dit och se vad dom säger. Han lär ju smälla duktigt istället på avslag om jag sätter på orginalpipan och inte bestyckar om.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Skulle vara kul att testa motarden på banan. Men jag har ingen aning om hur mycket min låter. Har orginalpipa utan gnistskydd. Borde inte vara några probs men den låter ju rätt bra ändå :D

Sen får vi hoppas att jag får den körduglig tills dess. Ska ut och meka lite senare.
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Det är på landsvägen det verkligen är viktigt. På banan finns det väldigt lite att slå i när man åker av.


Bara för att det inte ska bli något missförstånd ang. mitt inlägg som du citerade, så var det på gocartbanan jag vill få upp farten lite mer. Men det kommer med fler körpass:)
Att köra gocartbana skiljer sig från en stor bana på det sättet att man har mindre effekt av gyrokrafterna. Kräver viss tillvänjning.

jag vet att du inte gasar skiten på vägen:D för det gör inte jag heller=) men om man kolla på tuvängen så finns det mycket tid och hämta men den är mycket teknikkrävande det handlar mycket om spårval och smidighet du må¨ste ha full kontroll för denna knixiga bana. jag tycker den är skit skoj och köra fick ju kära där med trafik skolan ja tycker att de borde finns nån gång kanske bara en timme var annan vecka som man kan få köra på eller nått skulle va bra att man får gasa av sig där ist för och ligga och köra som en dåre på typ pershagen eller tveta tex inte för jag gör de men skulle lätt acceptera ett par fler körningar där =)
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Micke ligger och soffan i soffan, 3 öl sen somnade han!!
jobbigt att vara liten!!

SKÅL och trevlig helg!!!

Åka söndag?

14,30 samling i södertälje?

// Jonne_boy på NR:7;s konto!!
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Micke ligger och soffan i soffan, 3 öl sen somnade han!!
jobbigt att vara liten!!

SKÅL och trevlig helg!!!

Åka söndag?

14,30 samling i södertälje?

// Jonne_boy på NR:7;s konto!!


Hahaha!!!
Skål på er!

Fredde på Freddes konto... men Frida sa vad vi skulle skriva...
Somnar snart i vår soffa vi med... inget mer vin nu!:fyllisar :notme :blah
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Micke är vaken!!
Party ON!!

Välkommna till mölnbo!!
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Micke är vaken!!
Party ON!!

Välkommna till mölnbo!!

Haha!

Lite svårt att ta sig ut till Mölnbo mitt i natten...

Hoppas ni hade kul!

Är det nån som ska ut och åka idag? Vi tänkte nog knalla ner på täljedagen en sväng. Men kanske åka nåt i em/kväll.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top