Södertäljefolk som vill köra!!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
loop skrev:
Har nu efter 80 mil med mc-kort, börjat klia mig i skallen när jag sätter mig på hojen och ska åka iväg... :va
Jaha vart ska man åka, vart finns det bra och roliga vägar... :confused:
Det jag vill komma fram till är:
Hur e tempot när ni sticker ut och åker tillsammans???
Har dragit mig lite för att hänga med, då jag fått för mig att det gasas ganska friskt...
Och novis som man är så känner jag att nå högre tempo (mer än +30km/h) får jag nog vänta med tills jag är mer hemma på hojen..
Men det skulle vara trevligare och åka med nån, än att jämnt behöva åka själv...

Jo för tusan häng på vet ja.
Tänkte åka nån sväng i morgon sen så ska jag kolla in SDC- på tullinge (dvs dragracing både med bilar och framför allt hojjar)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
heigo skrev:
Jag kirrar en peruk o läppstift. Får jag följa med då?
:hihi Du skulle med allra största säkerhet bli avslöjad vid första stoppet, om inte förr! :tuttar Du skulle ha hört kacklet på fiket i Rimbo... :lol

mc-coy

Kör till det rasar....
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
ZandrA skrev:
Jag tänkte nog ta en tur oxå men hinner inte till prick 11.00.
Åker ner o kollar vid slussgrillen o kollar om nån e kvar när jag e klar.
Ha enbra tur annars o ta det lugnt. Hörde att nån hade kraschat med sin hoj vid Brandalssund igår :(

Jepp, det stämmer. Jag tänker inte avslöja vem den skyldige är, han får berätta det själv. Tänkte bara berätta att med tanke omständigheterna mår han hyfsat. Han och hojen kanade in i ett vägräcke. :crash
Resultat: Ett brutet ben & frakturer i foten. :bow
+ en superkvaddad hoj.
Kommer hem från sjukan denna vecka. Han lär ha rätt mycke tid att surfa runt på SH nuförtiden. :fakta

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
heigo skrev:
Nån som ska in till stan imorgon?

Jag tänkte nog köra det vanliga hänget vid Brostugan & Sveavägen, om det är några som ska dit alltså. VIssa onsdagar är det soft som fan och vissa gånger är det helt dött. De tär inte så att den här Sviestad-grejen innebär att det inte kommer vara nåt folk ute i Tokholm ikväll, eller?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Warburton skrev:
Jag tänkte nog köra det vanliga hänget vid Brostugan & Sveavägen, om det är några som ska dit alltså. VIssa onsdagar är det soft som fan och vissa gånger är det helt dött. De tär inte så att den här Sviestad-grejen innebär att det inte kommer vara nåt folk ute i Tokholm ikväll, eller?

Tänkte ge mig in mot svea ikväll med. Men är inte så säker på brostugan...
Mistänker att det blir samling vid Buelcenter i bromma och lite potatisåkning.kl 18

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
SENSEI skrev:
Tänkte ge mig in mot svea ikväll med. Men är inte så säker på brostugan...
Mistänker att det blir samling vid Buelcenter i bromma och lite potatisåkning.kl 18
Det här med att samlas vid BuellCenter, är det bara Potatoes som gör det, eller fär det nåt mer allmänt fenomen?

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Tack för idag. För mkt poliser i vanlig ordning, annars kunde det nog ha blivit riktigt kul.

Ps. Vem har klotat? Va han på Gotland, o isåfall vilken grupp körde han i? :tungan

ZandrA

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
Triumph Speed3 -07
heigo skrev:
Sugen är man ju. Jobbiga är väl att det blixtrar på himlen :gnissla
Ser ut som det kan komma ett par droppar också..

Jo, de va ju det som va de tråkiga.... o det blev ju en aaaning mer än bara några droppar oxå :(
Tog en tur tidigare idag men hann ju inte mer än ner till Järna där himlens portar hade öppnat sig, så det va bara att vända o åka hem igen.

Man får väl sikta in sig på i morron istället.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
ZandrA skrev:
Jo, de va ju det som va de tråkiga.... o det blev ju en aaaning mer än bara några droppar oxå :(
Tog en tur tidigare idag men hann ju inte mer än ner till Järna där himlens portar hade öppnat sig, så det va bara att vända o åka hem igen.

Man får väl sikta in sig på i morron istället.

Jag tänker åka ner till Svistabanan i morgon. Om inte roller ska med (har lovat han plats på släpet) så har jag en plats över...
Det gäller då kvällsåkning. Man bör vara där senast 16. Kostar 200kr (tror jag det var) samt orginalljuddämpare gäller!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
SENSEI skrev:
Jag tänker åka ner till Svistabanan i morgon. Om inte roller ska med (har lovat han plats på släpet) så har jag en plats över...
Det gäller då kvällsåkning. Man bör vara där senast 16. Kostar 200kr (tror jag det var) samt orginalljuddämpare gäller!

Platsen tagen :arsele

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...