Södertäljefolk som vill köra!!

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
jag flyttar förhoppningsvis till S-tälje i Juni så då hänger jag gärna på....ngn som har ngt tips om vart man ska bo???

Gör inte misstaget å flytta till S-tälje. För att kunna bo här bör man vara född här dvs man e helt förstörd av all skit i dena stad från födseln :huvet

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
s-tälje skulle jag inte bo i ens om jag fick en lägenhet. Hadde dock tagit den och sålt den....

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
s-tälje skulle jag inte bo i ens om jag fick en lägenhet. Hadde dock tagit den och sålt den....

Missat nått eller..
För min del ser jag Tälje som en bra utgångspukt när man vill ut och köra hoj..
Finns grymt mycket härliga vägar som utgår härifrån....
Sen finns det vissa delar av byn man helst undviker. Medans andra är hur lugna som helst...
Snacka skit går ju allitid

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
mitt arbete kommer vara att just "rensa upp";) skiten..men kommer som sagt att försöka hitta boende i huddinge eller liknande...lär ju bli rätt svårt iof, ir?

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
fan vilken trött tråd...kom igen nu!..eller har ni gett upp allt hopp omlivet?

vilka e det bästa vägarna kring S-tälje?

Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
fan vilken trött tråd...kom igen nu!..eller har ni gett upp allt hopp omlivet?

vilka e det bästa vägarna kring S-tälje?

rekomenderar skansudetsvägen. personligen tycker jag den är mycket roligare och skönare miljö gemfört med berömda slingerbulten. inte nog med det så är skicket mycket bättre. om jag inte missat nått dom närmaste månaderna.

annan halvrolig men ändå bra runda e ju tälje-nykvarn-järna-tälje inte så extremrolig men fungerar att busa på.

mellan tälje-nykvarn så har du ju gammal millitäranläggning som har stora ytor
om du vill träna lite va du vill.

man kan utväkla ganska mycket till jätterunda tex tälje-nykvarn-järna- tror det heter mörkö-färja till skansundet- sen vidare till torö- sen tillbaka och ta en repa på bulten sen har man nog mer eller mindre averkat en hel dag :)

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
lila är vägar som värda att ta en sväng på.
blåa e ren transport/högfarts sträcka.
lila ringar är fik. (finns många fler än dom)
hoppas detta hjälper. folk från tälje även våra kära grannar i v-härad
får gjärna komma med invändnigar. tips etc
juste samlingspunkt är mitten av tälje vid slussgrillen.

Bifogat

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    85.3 KB · Visningar: 45
  • se_MapImageLocator2.gif
    se_MapImageLocator2.gif
    83.3 KB · Visningar: 42
  • se_MapImageLocator3.gif
    se_MapImageLocator3.gif
    57.3 KB · Visningar: 45
Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
mitt arbete kommer vara att just "rensa upp";) skiten..men kommer som sagt att försöka hitta boende i huddinge eller liknande...lär ju bli rätt svårt iof, ir?

och efter läst detta så kan jag medela att det inte finns några höfartsdelar utan bara bara vägar med maxhastighet efter visad skylt och då drar man gjärna bort 5km/t på hastighetsmätaren:)

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Ush allt prat om fina hojvägar hit och dit, man blir ju deprimerad..

Södertälje är rätt ok ändå, maren kan va skönt på sommaren (suck..), jobbar man scania/aztra så är det ju nära. Vissa stadsdelar är lugna så det är ok på det sättet.
Nykvarn/Järna/Vagnhärad etc känns så jävla trist hellre bo åt andra hållet i så fall :p

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad

Jag kommer flytta till Södertälje i månadsskiftet. En lägenhet på gränsen mellan västergård och mariekälla.

Sist jag bodde i Telge bodde jag i Geneta, kanske inte paradiset på jorden. Men som Sensei skriver, det finns bättre och sämre områden.

Om du hellre vill bo uppåt Stockholm till, änmäl dig på http://www.botkyrkabyggen.se/

Det har ju inte varit helt lugnt i Göteborg det här året....men det går allt bra att bo här ändå....:tungan

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hörreni! Vet ni vilken rolig figur det är som kör en GSXR600/750 som ligger som slickad på tanken och kör samma sträcka om och om igen? Han vänder alltid av Södertälje Syd, svänger runt i rondellen... ligger på hojen som om det går 300, och med cirka 27 grader kör han i 20km/h. Han körde om Alicia på insidan / refugen på väg av motorvägen för att göra sin grej i rondellen och ut på motorvägen igen.

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Hörreni! Vet ni vilken rolig figur det är som kör en GSXR600/750 som ligger som slickad på tanken och kör samma sträcka om och om igen? Han vänder alltid av Södertälje Syd, svänger runt i rondellen... ligger på hojen som om det går 300, och med cirka 27 grader kör han i 20km/h. Han körde om Alicia på insidan / refugen på väg av motorvägen för att göra sin grej i rondellen och ut på motorvägen igen.

Han ställer nog munstycket på förgasaren, :D

(På den tiden när man hade ställbara munstycken på mopeden så låg alla på tanken och vred på munstycket så att moppen gick döööfort)

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
2011, BMW S1000RR

Nej har sett en gixxer 1000 k3 svart och han ligger oxå klistrad mot tanken! som åkt några gånger vid syd..

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vem är det som kör runt på en svart motard med en Shoei Rouge hjälm och vita stövlar? Blev omkörd på bakhjulet idag när jag åkte med en tjejpolare som stannade vid ett övergångsställe.

Såg väldigt trevligt ut, gjorde min resa mycket trevligare :D

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
Kawasaki zx7r -97

Haha :D precis den frågan ställde jag min kompis idag när vi såg honom åka i 40 km/h men såg ut som han trode det gick betydligt snabbare.

För övrigt dåligt med hojjar ute idag! var ju bra väder? var ute och körde några mil med polaren, såg inte en enda hoj. Har ni ställt in dem eller? :gnissla

Robban h

Adrenalinjunkie
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
GSXR 750
Ja kör en gixxer 750 sedan några veckor men sedan en vecka står den i garaget.. Har även faktiskt varit synlig på en svart 660 men skulle aldrig köra om på ett övergångsställe.. det är ju olagligt. :gnissla

Således inte jag någon av dem, men kul sammanträffand..

Angånende flytt till tälje.. Flytta till Ronna.. Living on the edge.. :näsblod

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...