Jag har klotat...äntligen hojåkare!!?
I torsdags den 23:e var jag och Röken ute och åkte, det var ju underbart väder och han hade slutat tidigt.
Efter uppvärmningen Nykvarn-Järna så lekte vi av oss på Brandahlsund för att sen ta kaffet på Eldtomta-Cafe på vägen ut till Skansundet.
Kanonställe! Vi fikade där och väntade på Stefan som kom från jobbet.
Satte av mot Rosenhill lr hemåt vad vi nu bestämde...
Vi hade ju stått stilla minst en timme så däcken var ju kalla samt att det hade blivit betydligare kallare ute.
Röken först sen jag och Stefan kom bakom mig.
Efter rakan vid den stora hästgården och gamla skolan så står de killarna som Stefan snackade med på vägen ner. (De fota hojåkare & varandra i böjen).
Jag saktar ner och kollar på dem & hälsar för att sen inse att det går lite väl fort i denna böj.
(har fajtats med den förut fast från andra hållet).
Bromsar och lägger ner...för att sen gasa som
vanligt i utgången av böjen
Sen får Sussi känna hur det känns att få helt släpp på bakhjulet.
Pang så låg jag ner på höger sida....hojen for i diket & rullade runt samt slog en volt i diket för att sen studsa upp på vägen igen.
Stefan som var på väg att stanna till hos grabbarna vände sig om och de såg allt fladdra runt.
Själv så gled jag först på asfalten sen så hände nåt som gjorde att jag började snurra på nåt konstigt sätt, och jag försökte rätta till det och vred på mig bara för att upptäcka att det blev ännu värre.
Rullade & studsade tills jag slutligen stannade innan diket, jisses!
Hyfsat omtumlad.
Kjelle "Röken" tänkte -Jaha nu stannade väl de vid grabbarna...(eftersom att vi inte kom efter honom) -Stefan ska ju alltid prata med allt & alla
... och vände bara för att se pärlan ligga i delar...
Stefan tog hand om mig och grabbarna tog hand om hojen.
Tack grabbar
Själv fick jag huvudvärk och ont i vänstra tummen
och högra lillfingret.
Hmm...vad mycket jag hann tänka när jag låg och gled och studsa runt...
Jag klarade mig hyfsat bra, spec för att ha kört i ca 70km/h.
Däremot så får jag nog åka kåplöst ofrivilligt i sommar...
Kjelle sa- Sådär går det när man ska impa på grabbarna!!!
Tydligen!
Brorsan kom med släpet så vi fick hem hojen och Själv så fick jag åka till sjukan... flisa i lillfingret och ordentligt mörbultad men annars var det lugnt...fick sova där för säkerhets skull men annars så är jag bara öm...
Samt att jag numer är en ännu mer visare hojåkare...