Södertäljefolk som vill köra!!

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Stackare, du har ingen tur med dina hojar.. Men mötte inte jag dig på ditt gamla rassel??:rolleyes:

Vresa, vad är det för bolag?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Så, bye, bye SMC-försäkring. Nu blir det trafik hos Vesta(Ironiskt nog). Och troligen bye, bye smc också. Vi får la se.....

Det där var inte alls smidigt gjort från bolaget. Det håller jag fullständigt med om. Förstår på sätt och vis deras agerande då du inte har en helförsäkring så hamnar inte ärendet på deras bord utan det är motpartens bolag som ska lösa det.

Vill du förklara hur du drar in smc i det hela?
Vad jag förstår så har du en vanlig folksamförsäkring där du får rabatt för att du är SMC medlem.
För sporthojsförsäkringen som kräver att du går kurs. Den försäkringen har väll inte du?

//Ezzo

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Vill du förklara hur du drar in smc i det hela?
Vad jag förstår så har du en vanlig folksamförsäkring där du får rabatt för att du är SMC medlem.
För sporthojsförsäkringen som kräver att du går kurs. Den försäkringen har väll inte du?

//Ezzo

Det är samma försäkring, bara lite billigare efter kurserna..... Men du missuppfattar, jag skyller inte på smc, det är bara det att det är slöseri med mina pengar att vara med i smc då enda anledningen var att gå ett par sporthojkurser och skaffa smc-försäkringen.
Utöver det har jag svårt att se någon anledning att vara med i smc. Vägarna blir inte bättre, vajerräckena är kvar och försäkringsbolagen rövkn****r fortfarande oss (sport)hojåkare.

Vad jag skulle ha gjort den där dagen i Juli var ju att tända eld på hojen där vid rödljuset (i smyg så klart) så den brann upp. Då hade jag fått stålarna till en "likvärdig nu".
Jag förstår er som gör försäkringsbedrägerier, jag är bara för feg.....

Stackare, du har ingen tur med dina hojar.. Men mötte inte jag dig på ditt gamla rassel??:rolleyes:

Vresa, vad är det för bolag?

Var ute en sväng i Juli o besiktigade lillhojen, ja. Men jag får så sabla ont i höften av den. Måste höja den bak innan jag kan använda den. Måste skaffa svets o lite sånt....

Vesta skall det vara......:huvet

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Det är samma försäkring, bara lite billigare efter kurserna..... Men du missuppfattar, jag skyller inte på smc, det är bara det att det är slöseri med mina pengar att vara med i smc då enda anledningen var att gå ett par sporthojkurser och skaffa smc-försäkringen.
Utöver det har jag svårt att se någon anledning att vara med i smc. Vägarna blir inte bättre, vajerräckena är kvar och försäkringsbolagen rövkn****r fortfarande oss (sport)hojåkare.

En vanlig folksamförsäkring blir billigare om du är medlem i smc.
Folksams försäkring med krav på att du går kurser är något helt annat. En helt annan prisbild och en helt annan självrisk.
Stora skillnade mellan dessa två, men båda kräver att du är medlem i smc.

Du säger att vägarna inte blir bättre.. att smc inte gör något för dig...
Ta och kolla in lite på smc,s hemsida.. Läs forumet mm så ska du se att de gör betydligt mer för ALLA oss motorcyklister än vad du ser.

Den senaste stora grejen som är lite på tapeten är att smc får vara med och styra upp de nya besiktningskraven på motorcyklar hos bilprovningen.
Det jobbas på vajerräcken och mycket mycket mer...
Dessutom har du rätt att ta hjälp av en advokat under en begränsad tid...

Om du dessutom skulle våga dig ut på tuvängen eller på någon annan kurs så behöver du ett medlemskap...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hallå eller!? :) Upptäckt att vi nu står utan flytthjälp här imorgon Onsdag. Är det någon här som känner sig manad och kan hjälpa till? Det gäller från efter kl16 imorgon och bara de tyngre sakerna som möbler, skrivbord, soffor etc.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Om du dessutom skulle våga dig ut på tuvängen eller på någon annan kurs så behöver du ett medlemskap...

Du vet, alla kanske inte är intresserade av att köra bana.

Jag har också noterat att så fort man kritiserar smc så är det som att sparka på en helig ko i Indien. Det är därför jag gör det.....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Jag har också noterat att så fort man kritiserar smc så är det som att sparka på en helig ko i Indien. Det är därför jag gör det.....
Även en helig ko ger mjölk. Okej nu försökte jag vara vis :D

Du behöver inte älska SMC, bara vara med. Haha. j/k

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10

Om du menar att kritisera är att påstå saker som inte stämmer...

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Du behöver inte älska SMC, bara vara med. Haha. j/k

:D Så talar en sann anställd. :D

Ja, det kanske är för nära.:rolleyes:

Eller oxå är de inte medlemmar i SMC....:rolleyes:

Nu tror jag inte att befintliga räcken kommer slitas upp och ersättas...däremot lär framtida räcken få en annan utformning. Det finns artiklar i MC-folket som visar på det. Hoppas bara pengarna räcker i dessa bistra tider...:rolleyes:

Huruvida försäkringsbolagen kommer våldgästa dig i pastejköket eller ej framöver beror nog mycket på hur de påverkande faktorerna för premien förändras framöver. Om alla sporthojar uteblir från olycks- och stöldstatistiken så...ja då kan du sova på magen framöver....:D

Last edited:

suzukirolle

Enhörningen
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr1300 Hayabusa
MC-Hörnan och Södertälje MCK:S Höstrally 2009

Ni har väl inte glömt höstrallyt nu på söndag den 27/9.

Start MC_Hörnan mellan 11 - 12.

Pris 50:- då ingår fika vid målet.

Prisutdelning kl.15

Banan är ca. 8 mil inkl.några kontroller på vägen.

zussi

TELGETOK
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 600
Lussevaka!!

Hej allihop :hej

Ni är såå varmt välkomna på vår Luciavaka på Slussgrillen i Södertälje Lördagen den 12 Dec

Vi kommer ha köpt in Glögg, kaffe, Lussebullar mm som säljs för självkostnadspris.

Riktiga bikers kommer med hoj :hojcbr ... och vi andra kan ju ha kul :kryckor

Vi tänkte börja ca 16:00

Vore kul att se er lite även under den kalla tiden på året.

Ztefan & Zussi // Telgetokar

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
Tjena,

Är 24 år,nybliven med hoj och bor i södertälje hann åka lite denna säsong efter ett nytaget körkort.

Söker andra likasinnade att åka hoj med gärna att lära sig av men rent socialt också.

Så hur ligger de till?

Slussen har jag hört är ett ställe att stanna till på?

Kanske lite halvdött just nu men under rätt säsong är de några vecko strappatser då?

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Tjena,

Är 24 år,nybliven med hoj och bor i södertälje hann åka lite denna säsong efter ett nytaget körkort.

Söker andra likasinnade att åka hoj med gärna att lära sig av men rent socialt också.

Så hur ligger de till?

Slussen har jag hört är ett ställe att stanna till på?

Kanske lite halvdött just nu men under rätt säsong är de några vecko strappatser då?

Slussgrillen är samlingspunkten sommartid, brukar öppna 1 april tror jag. Men ta dig dit den 12:e, då är det luciavaka som Zussi skrev!

Under sommaren åks det massa turer därifrån, bara att hänga med!

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Hej allihop :hej

Ni är såå varmt välkomna på vår Luciavaka på Slussgrillen i Södertälje Lördagen den 12 Dec

Vi kommer ha köpt in Glögg, kaffe, Lussebullar mm som säljs för självkostnadspris.

Riktiga bikers kommer med hoj :hojcbr ... och vi andra kan ju ha kul :kryckor

Vi tänkte börja ca 16:00

Vore kul att se er lite även under den kalla tiden på året.

Ztefan & Zussi // Telgetokar

Kul, Jag och Heli kommer.

Man kan alltid dricka glögg i December. Även på Mc hörnan på Torsdag e.m.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...