Södertäljefolk som vill köra!!

Bohlin

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Hoj
KTM 640 Prestige '05
Sitter och knyter nävarna varje gång jag hör en enstånka numera. Jag misstänker dock att jag skulle göra mig själv olycklig om jag mötte den jäveln. Såg ni något alpinestarsmärke på sidan?

Den har för övrigt handtagsvärme med en rund brytare till höger om hastighetsmätaren.

Men gör för helvete ingenting som äventyrar er egen säkerhet, det är trots allt bara en motorcykel. Det som stör mig mest är inte just hojen eller pengarna, utan att någon stal ifrån mig.

Alla papper är för övrigt inskickade till salusansvar. Väntar på besked.

Tack så mycket för stödet. :)

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Sitter och knyter nävarna varje gång jag hör en enstånka numera. Jag misstänker dock att jag skulle göra mig själv olycklig om jag mötte den jäveln. Såg ni något alpinestarsmärke på sidan?

Den har för övrigt handtagsvärme med en rund brytare till höger om hastighetsmätaren.

Men gör för helvete ingenting som äventyrar er egen säkerhet, det är trots allt bara en motorcykel. Det som stör mig mest är inte just hojen eller pengarna, utan att någon stal ifrån mig.

Alla papper är för övrigt inskickade till salusansvar. Väntar på besked.

Tack så mycket för stödet. :)

Hör dom på gångvägarna hela jävla tiden, snart är min kåtte som är där och framförs av något slödder! :(

Såg inget märke, satt framför donken och han drog förbi mig runt 50-70 km/h och ut till vägen så fick inte någon bättre koll på den, ville bara gå därifrån när jag hörde den då jag visste att den var stulen, har bollat med idéen om man skulle ha på sig tjock abus-hänglås som man drar fast i framskivan eller bakdrevet

Hoppas att allt löser sig bara och du får ut något på försäkringen, jävligt surt om inte, håll oss uppdaterade!

Bohlin

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Hoj
KTM 640 Prestige '05
Känns som att jag sänker stämningen i tråden en smula, men i alla fall.

Hörde ett jävla brapande i området, tog på mig jackan och knallade ut med tre Jämtlands hell i kroppen. Går mot brapandet, hamnar i Geneta "centrum". Ser en KTM 450 exc komma farandes, försöker vinka till mig honom. Han saktar in men åker förbi.

Lite längre bort står ett tjugotal medborgare och betraktar händelsen. Jag får världens jävla Crank-attityd och går i rask takt mot dem. Notera att jag är 20 bast, snaggad och med ett typiskt svenskt utseende. Superpoppis här omkring mao.

Gruppen ungdomar slår samman och går långsamt mot mig. Tänk det svarta gänget i en fängelsefilm.

Jag utbrister lite högre än jag ämnade; "Har ni sett en svart KTM 640?"
"Den med dubbla pipor?"

Det glädjer mig mer än jag trodde att de var så tillmötesgående och genuint delade min ilska över stölden. Mycket riktigt har även de sett den och påpekade att den "kört som en fucking idiot".

Tillfredsställande att det inte är min hoj jag hör nu i alla fall. Hoppas på att fanskapet som snott den klotar och får en synnerligen smärtsam död.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Var detta igår kväll? Denna KTM 450 EXC du snackar om är orange, right?
Har en riktig pajas som bor på gatan som för livet om kvällarna trots han är 40+, kör runt med en ful fyrhjuling, varvar ur en sportis på gatan och har kompisar med stulna hojar som drar på som satan häromkring.
Förvånar inte mig ifall jag skulle se 640n på gatan min, slår iväg ett meddelande ifall det skulle vara så, då har man lite mer att utgå ifrån.

Har inte sett din 640 något i stan de två senaste dagarna fast jag röjt runt där, dag som natt.

Bohlin

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Hoj
KTM 640 Prestige '05
Nu i kväll, hör dem fortfarande. Den orangea 450:n. Sade åt dem att ringa snuten ifall de såg hojen. Halvoptimistisk. Bor du i Geneta?

neontetra

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2013
Hoj
gsxr750 -90 xr650l -93
Tråkigt med stölder, det är bara jaga på, metoder som fungerar (ibland) är olagliga....tillbaka till ämnet. Jag har inget emot mer sällskap när jag är ute och kör både offoad och sporthoj dagtid som kvällstid. :)

Micke_83

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
2006, Yamaha YZF R1
Trevligt. Jag kommer nog åka en hel del sporthoj i veckan iallafall. Idag jobbar jag så blir mog en ensamtur innan jobbet.

Tråkigt med stölder, det är bara jaga på, metoder som fungerar (ibland) är olagliga....tillbaka till ämnet. Jag har inget emot mer sällskap när jag är ute och kör både offoad och sporthoj dagtid som kvällstid. :)

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05

Åker gärna med folk när jag får mitt körkort, hade ett par kompisar som också körde 125or men pga ekonomi eller svagt intresse så är jag ensam numera.

Kör du på väg med din offroad eller är det grus eller kanske enduroslingor?

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Södertälje är ju bara en pisskvart bort på hoj, så jag hakar gärna på och kör lite vid tillfälle! :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0