Äsch, jag vet flera som gjort det utan problem.. Tycker det vart skönare i kurvorna
Jo men vissa brassar fullt med däck de inte känne igen så att säga.
Äsch, jag vet flera som gjort det utan problem.. Tycker det vart skönare i kurvorna
Äsch, jag vet flera som gjort det utan problem.. Tycker det vart skönare i kurvorna
Sen ska man inte gå upp mer än 10mm än vad däcket är anpassat för, om man ska se på säkerhetssynpunkt om du ska liga och pressa den i kurvor, risk att det börjar vobbla.
framdäck ska man inte sätta på större, för då kan du få problem med att lägga ner den, utan den vill styra rakt fram istället.
Det är vad jag lärt mig iaf
the skinnier the better
Preeeciiiis! Men inte när man mäter kuk!
Det jag inte förstår är att Honda CBRen bör ju gå fortare än andra då de har smala däck. Visst inte jätte mycket men endå.
Smala däck gör inte att man kan köra snabbare rakt fram.
Men med smala däck kan man svänga mycket snabbare och kraftigare.
En fördel på bana.
Men rakt fram har inte en CBR en chans.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |