Söker 125cc ge tips!

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo

150/60 är det =)

Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn :näsblod

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
150/60 är det =)

Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn :näsblod

haha då har du ju samma dimensioner :huvet

ska dra på ett 160/60 på nästa

Rullandesten

Blårök
Gick med
11 May 2011
Hoj
Yamaha
Haha varför ska de jämnt klagas på stavningen!

Felstavningar är okej i en viss mån, men med tanke på att du stavar halva texten fel ibland, och en meningsuppbyggnad som en flykting som har bott i Sverige i tre år har.. så ja.. klart att man klagar då när man knappt kan förstå dina meningar..

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Ellerhur, finns en anledning till att GP 125orna rullar med smala sulor :rolleyes:

Såklart, mindre rullmotstånd.. Men! Hojen vart ju gaaanska mycket fetare med 170 bak, såg inte ut som en moped längre! :tungan
Men men, dessutom så tyckte jag att de var skönare att köra på, hojen tiltade lite mer av sig själv i kurvorna :)

eeeh... va...? :va

Tagga ner lite, breda sulor är ingen vettig penisförlängare, och hojen är inte större för det :)

Penisförlängare.. Mjo kanske, men hojen i sig vart fetare;) Bakdelen vart ju ganska PHET.. Men men, to be honest så var det inte planerat att sätta på 170 som är max för svingen å drivpaket.. Var det enda dom hade inne, skulle besikta ''mopeden'' 2 timmar senare så jag körde på det och ångrar mig inte :) :krama

Fast jag förstår att det måste vara jobbigt att ha smalare bakdäck än jag har fram :tuttar

Jaha! hehe tänkte väl. vadå kan man dra på 170mm däck på en aprilia rs 125??? Hahah fränt!

160km/h mätarfart fick jag upp min i, efter mycket om och men..
170mm bak på en 125a är ganska så fett japp!:yoparty

/Petai

Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
150/60 är det =)

Jag kör 160/60 och det funkar perfa. Lite svårare att få ner chicken stripsen, men det får man leva med :tuttar

Är inte 55 den vanliga profilhöjden hör 150? :va

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Petai, har du ens hoj i nuläget?
Känns ju lite ghey att jämföra ett bildäck med Kvistens bakdäck :kocko

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Vad vet du om mitt bakdäck? :7peta

Väldigt sant, men har längtat efter att få dra den kommentaren! :yoparty

Petai, har du ens hoj i nuläget?
Känns ju lite ghey att jämföra ett bildäck med Kvistens bakdäck :kocko

Haha, nej faktiskt inte :näsblod
Jag sålde den för att jag vart lite för gammal! Men men, snart är det dags å plåga bulten igen och få fler hat trådar :1pajas
Äsch, bildäck.. 180 som sitter på te.x r6or är det traktor däck då eller? :tuttar

/Petai

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Haha, nej faktiskt inte :näsblod
Jag sålde den för att jag vart lite för gammal! Men men, snart är det dags å plåga bulten igen och få fler hat trådar :1pajas
Äsch, bildäck.. 180 som sitter på te.x r6or är det traktor däck då eller? :tuttar

/Petai

Jämfört med mitt bakdäck så är det :död

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-S750 2019 & KTM 640 SM 2004
Har 130/70 på mitt bakdäck och jag tycker det ser ut som ett cykeldäck :D Dock kan jag inte ha bredare, 10mm till så tar däcket i kedjan :gnissla

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Sen ska man inte gå upp mer än 10mm än vad däcket är anpassat för, om man ska se på säkerhetssynpunkt om du ska liga och pressa den i kurvor, risk att det börjar vobbla.
framdäck ska man inte sätta på större, för då kan du få problem med att lägga ner den, utan den vill styra rakt fram istället.

Det är vad jag lärt mig iaf :)

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Sen ska man inte gå upp mer än 10mm än vad däcket är anpassat för, om man ska se på säkerhetssynpunkt om du ska liga och pressa den i kurvor, risk att det börjar vobbla.
framdäck ska man inte sätta på större, för då kan du få problem med att lägga ner den, utan den vill styra rakt fram istället.

Det är vad jag lärt mig iaf :)

Äsch, jag vet flera som gjort det utan problem.. Tycker det vart skönare i kurvorna :tungan

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år