Söker bra ryggsäck

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ni som åkt med Haglöfs och lovordar den, hur gör ni med alla remmar??! Var inne och kollade lite snabbt på naturkompaniet idag och ALLA väskor har snorlånga remmar! :O

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Jag e oxå sugen på kriega r25 men jag tycker det e helt sjuka priser 1499kr för en jävla väska , elr så e ja för snål jag vet inte

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ni som åkt med Haglöfs och lovordar den, hur gör ni med alla remmar??! Var inne och kollade lite snabbt på naturkompaniet idag och ALLA väskor har snorlånga remmar! :O
Jag tycker det inte är så många remmar? :varygga.jpg
De två axelremmarna som jag kan dra ner med hojhandskar på har öglor som jag stoppar igenom den övre som spänner över bröstet. Fladdrar inte, för mig på min hoj, under 200 och snabbare har jag inte kört med ryggsäck...:(

Jag e oxå sugen på kriega r25 men jag tycker det e helt sjuka priser 1499kr för en jävla väska , elr så e ja för snål jag vet inte
Vad kostar en bandag? Vad kostar en ny uppsättning däck? Vad kostar en fylla på krogen?

Är du en hojåkare för ett år eller två så ska du naturligtvis inte köpa en sak som håller i 10 år. :D
För oss som älskar motorcyklar förr, nu och i framtiden är det en investering. £115 för en R25 tycker jag inte är dyrt. För 1499 i Sverige får du prova den och det kan vara värt några hundra.

Köp en Haglöfs Tight Medium http://www.outdoorexperten.se/p-18220-haglfs-tight-pro-medium.aspx?affiliateID=10058 för 1/3 av priset så blir du garanterat nöjd. Kriega är inte 3 gånger bättre men bättre...

JA, du är dumsnål! :hihi

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Någon som har testat Kriega R25 eller ännu hellre R30 tillsammans med en US20 (eller annan liten packrulle) på passagerarplatsen? Sitter de tillräckligt högt på ryggen för att man ska slippa ha ryggsäckens nederdel mellan sig själv och väskan? Det är obekvämt att köra längre turer om man sitter för nära tanken och inte kan byta position ibland.

Om de inte fungerar blir det en R20 som garanterat är tillräckligt liten för att det ska fungera. Men en R20 är möjligen lite för liten och dessutom är den inte vattentät.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Kriega r25 är den alla kategorier bästa ryggsäck jag någonsin åkt hoj med! :fakta
Jag har testat ett flertal inklusive 3-4 varianter på Haglöfs tight...den enda som verkligen inte märks är den i storlek XS.
Jämfört med Kriegan så är alla Haglöfs väldigt "närvarande" och påtagliga. Så för mig, Kriega vilken dag som helst.:tummenupp

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
sɐəɹpuɐ;5968524 skrev:
Någon som har testat Kriega R25 eller ännu hellre R30 tillsammans med en US20 (eller annan liten packrulle) på passagerarplatsen? Sitter de tillräckligt högt på ryggen för att man ska slippa ha ryggsäckens nederdel mellan sig själv och väskan? Det är obekvämt att köra längre turer om man sitter för nära tanken och inte kan byta position ibland.

Om de inte fungerar blir det en R20 som garanterat är tillräckligt liten för att det ska fungera. Men en R20 är möjligen lite för liten och dessutom är den inte vattentät.

Det beror nog mer på hojens förutsättningar än ryggsäcken i sig. US20 är rätt låg, bygger inte så mycket på höjden. På din Triple är passagerarplatsen väldigt hög som det är, så jag skulle gissa att det verkligen är gränsfall. Tycker min R15 är lagom stor, stor ryggsäck är bara jobbigt att köra med längre sträckor.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag skulle eventuellt kunna sälja min R20 om du är sugen. Skicka mig då ett PM.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år