Söker bra ryggsäck

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Sorry om jag hijackar tråden lite bara undrar om någon har erfarenhet eller vet något om hur det är att gå omkull med ryggsäck? Känns ju som om man börjar "rulla" på marken så gör den ganska mycket skada? Vet ej själv hur det är, men när jag kör med säck så har jag oftast den fullpackad med grejjer, kanske 10-12 kg. varje gång jag gör det så får jag tankeställaren om vad som händer OM detta är den dagen man inte har tur. Hoppas jag inte stör tråden för mycket

Tack

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Vet ej själv hur det är, men när jag kör med säck så har jag oftast den fullpackad med grejjer, kanske 10-12 kg. varje gång jag gör det så får jag tankeställaren om vad som händer OM detta är den dagen man inte har tur.

Därför är det bättre med hårdskal som AXIO har.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Undrar jag med, går den väskan sönder så kan du få en plastbit rätt igen halsen om d skulle sig illa.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Kriega R25, pocket och en sån därn 4l fodral beställt direkt från kriega.com

Allt på grund något denna tråden.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Kriega R25, pocket och en sån därn 4l fodral beställt direkt från kriega.com

Allt på grund något denna tråden.

Du kommer garanterat(!) inte bli besviken. Tycker fortfarande R25:an sitter bättre än min R30 och bytte enbart då jag ville ha en helt vattentät säck.

Mike-

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2011
Hoj
VFR 800
Sorry om jag hijackar tråden lite bara undrar om någon har erfarenhet eller vet något om hur det är att gå omkull med ryggsäck? Känns ju som om man börjar "rulla" på marken så gör den ganska mycket skada? Vet ej själv hur det är, men när jag kör med säck så har jag oftast den fullpackad med grejjer, kanske 10-12 kg. varje gång jag gör det så får jag tankeställaren om vad som händer OM detta är den dagen man inte har tur. Hoppas jag inte stör tråden för mycket

Tack

Kikat på http://www.boblbee.com/eu/ ?

Dom har ju ryggsäckar som är certifierade som ryggskydd (level 2)

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Köpte en "äkta" :rolleyes: North Face Surge när jag var i thailand för 125:-

Fungerar bra att ha med sig bak på hojen i hastigheter uppåt olagliga siffror men som många skriver så är flärpar rätt irriterande stundtals!
:tummenupp för packningsmöjligheterna i den samt kvalitén :hihi

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Last edited:

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Ducce
Ville bara göra ett kort inflik här efter att ha hårdtestat min R25 som pendlingsväska.

Bra
Den är otroligt skön (även om axelremmarna ibland trycker på lite väl över dragkedjorna som sitter kring nyckelbenen på min jacka men det är ju jackans fel, bara gnäller lite ;)).

Värmer när det är kallt.

Får plats med mer än man tror, expanderar/dras åt otroligt bra.

Mindre bra
Lite turbulent vid sidorna i högre hastigheter

Kan bli väl varmt i värmen med den tjocka stoppningen (även om det finns intentioner till luftkanaler etc).

Dåligt
Det står att den skall vara lite "väderskyddad" och klara enklare regnskurar. Jag har haft möjligheten att prova den i alla olika typer av regn, korta och långa, hällregn och duggregn.
Kan kort konstatera att väskan blivit blöt i botten i princip varje gång och läckt in vatten/fukt som hade kunnat "skada" innehållet i väskan.
Sedan ett tag kör jag med påsar över allting men det är knappt att det räcker ändå.
Det verkar som om det ansamlas vatten eller läcker in från nedre delen av väskan i första hand.

Skall jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera denna väskan fullt ut annat än för solskensåkande då det som jag skriver ovan blir blött väldigt fort och tar tid att torka. Är det någon mer som upplever/har upplevt samma sak?

Skall se om jag kan få fatt på R30 (eller motsvarande) och se om den är likvärdig att ha på sig i så fall blir det ett byte.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Har precis skaffat en "ryggväska" (magväska fast åt andra hållet :)) som jag är sjukt nöjd med :tummenupp

Den är på 5 liter men kan dras ihop till ingenting och sitter sjukt bra.
http://www.trekkinn.com/berg/lowe-alpine-peak-runner-black-slate-grey/25072/p

Finns en 7 litersvariant också, hur billigt som helst, på trekkinn, kan varmt rekommendera detta till nån som bara vill ha med typ matlåda och/eller tröja (som trådskaparen, fast han troligen redan har en väska nu :D)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har precis skaffat en "ryggväska" (magväska fast åt andra hållet :)) som jag är sjukt nöjd med :tummenupp

Den är på 5 liter men kan dras ihop till ingenting och sitter sjukt bra.
http://www.trekkinn.com/berg/lowe-alpine-peak-runner-black-slate-grey/25072/p

Finns en 7 litersvariant också, hur billigt som helst, på trekkinn, kan varmt rekommendera detta till nån som bara vill ha med typ matlåda och/eller tröja (som trådskaparen, fast han troligen redan har en väska nu :D)

Smidigt, behöver man inte gå av hojen för att lyfta upp matburken och söla i sig.:D

keila

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
Yamaha, Xj6 Diversion F -10
Kan rekommendera Barracudas ryggsäck
ZFLZU

Köpte min på Ava :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...