Ville bara göra ett kort inflik här efter att ha hårdtestat min R25 som pendlingsväska.
Bra
Den är otroligt skön (även om axelremmarna ibland trycker på lite väl över dragkedjorna som sitter kring nyckelbenen på min jacka men det är ju jackans fel, bara gnäller lite
).
Värmer när det är kallt.
Får plats med mer än man tror, expanderar/dras åt otroligt bra.
Mindre bra
Lite turbulent vid sidorna i högre hastigheter
Kan bli väl varmt i värmen med den tjocka stoppningen (även om det finns intentioner till luftkanaler etc).
Dåligt
Det står att den skall vara lite "väderskyddad" och klara enklare regnskurar. Jag har haft möjligheten att prova den i alla olika typer av regn, korta och långa, hällregn och duggregn.
Kan kort konstatera att väskan blivit blöt i botten i princip varje gång och läckt in vatten/fukt som hade kunnat "skada" innehållet i väskan.
Sedan ett tag kör jag med påsar över allting men det är knappt att det räcker ändå.
Det verkar som om det ansamlas vatten eller läcker in från nedre delen av väskan i första hand.
Skall jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera denna väskan fullt ut annat än för solskensåkande då det som jag skriver ovan blir blött väldigt fort och tar tid att torka. Är det någon mer som upplever/har upplevt samma sak?
Skall se om jag kan få fatt på R30 (eller motsvarande) och se om den är likvärdig att ha på sig i så fall blir det ett byte.