Söker bra ryggsäck

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Har själv sonderat marknaden, blir en Kriega R15 till våren. Har även Biltemas, men upplever den som ganska stor, tung samt klumpiga midje/bröstremmar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
mapa81 skriver
o gärna nån form av spänne runt magen

efter fastnat några gånger med ryggsäcksmidjebältespännet (oknäppt) i trampcykeln, i sadeln och i pakethållaren
var min bedömning att något sådant kunde hända på motorcykel med otrevliga konsekvenser.
Så jag skar helt enkelt bort midjebältet från ryggsäcken med en vass kniv innan jag började använda ryggsäcken på hojen.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Det finns bara ett märke. Kriega.

Jag har haft både R25 och R30 och kommer aldrig skaffa en annan ryggsäck för hojåkningen. Fullständigt skitbra. Bytte från R25:an för 30-litern är helt(!) vattentät.

9262_1a.jpg

lindell21

Medlem
Gick med
11 May 2011
Hoj
Suzuki Sv650s -00
Om du vill vara lite "pimp" kör du på en Boblbee Megalopolis Aero. Kört den i två säsonger nu till och från jobbet. Funkar utmärkt och ser grym ut.
View attachment 353107
// Afterburner

Edit: Såg att den helst inte skulle kosta för mycket, vilket kanske tar bort Boblbeen. Tror den ligger runt 1.900:-

Slår ett slag för denna, Köpte den i sommars och är otroligt nöjd med den. Som längst har jag åkt 26 mil i sträck (blandad motorväg och landsväg) utan att känna av något alls och då har jag problem med mina axlar. Dock så är det relativt dyr men tycker det är vart det. Betalade 2000 för min inkl en liten väska (som sitter i böjen) och nät.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Slår ett slag för denna, Köpte den i sommars och är otroligt nöjd med den. Som längst har jag åkt 26 mil i sträck (blandad motorväg och landsväg) utan att känna av något alls och då har jag problem med mina axlar. Dock så är det relativt dyr men tycker det är vart det. Betalade 2000 för min inkl en liten väska (som sitter i böjen) och nät.

Jag har en sådan ryggsäck också. Köpte den för ett par år sedan. Kör man sporthoj med extrem sittställning och puckel på skinnstället är den ingen hit. Ryggsäcken trycker på pucken. Då är en mjuk ryggsäck att föredra. Använder en gammal sliten Peak Performance ryggsäck jag köpte för tusen år sedan om jag ska ta med något numera på mc-turer. Påminner om nuvarande Haglöfs.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Det finns bara ett märke. Kriega.

Jag har haft både R25 och R30 och kommer aldrig skaffa en annan ryggsäck för hojåkningen. Fullständigt skitbra. Bytte från R25:an för 30-litern är helt(!) vattentät.

9262_1a.jpg

Det är väl "bara" det stora facket som är vattenavstötande? Dvs dom små facken är inte det?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Någon som känner till om det finns någon butik i Stockholm som har Kriega på hylla?

-Linkan

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Yamaha R1 -08
Kriega är outstanding! Har provat lite olika ryggor innan jag köpte en Kriega och kommer aldrig att köpa något annat efter det. Man märker inte av den, inte ens under längre turer.

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Skitnöjd med min Kriega R25. Köpte till den lilla vattentäta 10liters-väskan som man antingen kan spänna fast i den stora väskan eller spänna fast över skjutsdynan. Perfekt om man bara vill ha med sig nödvändigheter för en dagstur och slippa ha en väska över ryggpuckeln.

Nu har jag inte samma utrymmesproblem efter att ha bytt till en afrika-traktor.

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Z750 2011
Köpte en dianes på yamaha center. Ingen aning om modell. Sjukt nöjd med den iaf. Sitter som ett smäck på ryggen. :)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har använt nedanstående i över två år varje dag till jobbet, använt den mycket på hoj och den borde uppfylla dina krav.

http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/ryggsackarvaskor/daypacks/unisex/tight_pro_medium_sv-se.aspx

http://www.haglofs.com/productimages/master/312002/312002912/main.png

Kostar normalt ca 900:- men finns ofta nedsatt till 499:- som när jag köpte min. Jag skulle ändå köpa den till normalpris för den ser nästan oanvänd ut trots daglig användning. Den är hyfsat regntät, har aldrig läckt för mig, men över 10 mil i störtregn kanske det behövs regnöverdrag. Men det regnöverdrag jag släpat med på långturer har jag aldrig använt...
Lagom stor, 25 liter, så det går inte att släpa med för mycket. Bröst- och midjespänning gör att den sitter som gjuten och det är nästan att den glöms bort på ryggen. Men det bästa är ändå att det inte bara är en ryggsäck för hojåkning utan går även att använda "civilt".

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

800kr, köpte den själv för 1550kr och den ser ut som ny då den använts lite. kolla in mina annonser så får du se hur den ser ut.

Sitter lite dekaler på och hade på ännu fler men tagit bort några och kan även ta bort de andra om du ej gillar dem, det är en bra klarlack på skalet så inget som syns eller märkt som man river bort dekalerna.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år