Söker bra ryggsäck

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Skillnaden på resten av ryggsäckarna som det tipsas om och Kriega är att den senare är gjort specifikt för motorcyklister. Inga spännremmar som fladdrar, skuren helt annorlunda och ger således noll belastning på axlarna och den sitter som gjuten med spänne över bröstet.

mapa81

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha Fz6-s -06
Skitnöjd med min Kriega R25. Köpte till den lilla vattentäta 10liters-väskan som man antingen kan spänna fast i den stora väskan eller spänna fast över skjutsdynan. Perfekt om man bara vill ha med sig nödvändigheter för en dagstur och slippa ha en väska över ryggpuckeln.

Nu har jag inte samma utrymmesproblem efter att ha bytt till en afrika-traktor.

då kanske du är intresserad av att sälja din väska ;)

kvamen

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2011
Hoj
KTM 690 smR -08
Köpte kriega r25 har inte kört med den men man känner direkt att den avlastar ruggigt bra :) sen är den ganska snygg :p

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
När det blir dags för ny väska blir det en Kriega, baserat på denna tråden och vad jag sett på deras hemsidor!
Vart köpte ni era och till vad för pris? Såg att FC-moto hade för ca en tusing ist. för 1.5k~ om jag minns rätt...

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
köpte en två delad silver väska(tank väska) men den har remmar så den funkar som rygg väska.finns me på bild i mitt garage.inte farligt dyr heller tror jag gav en ca 700:- för den på honda mc center gbg.

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Köpte en med + en liten väska för mobil, körkort etc samt 3L vätskebehållare.

BLir nog skitbra.

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Blev en haglöfs. Inte enbart avsedd för MC-åkning, mer allround men den känns/är bra och avlastar ryggen samt så är det inte så många remmar som fladdrar runt.

main_normal.jpg

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Kriega, hur är den att ha som vanlig ryggsäck? Om man inte knäpper spännena utan bara slänger den över axeln ska den tydligen inte hänga kvar så bra men om man knäpper borde den väl vara lite skön att oavsett vad man gör?

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Kriega, hur är den att ha som vanlig ryggsäck? Om man inte knäpper spännena utan bara slänger den över axeln ska den tydligen inte hänga kvar så bra men om man knäpper borde den väl vara lite skön att oavsett vad man gör?

Väskan hänger inte kvar om du inte knäpper spännena, iaf inte på kriega r25. Annars är den fortfarande jätteskön.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tack för snabbt svar!:)
Precis den jag kollat på. Funkar den bra som everyday pack och för långresa? Eller är det bättre att slå till på en r35? Eller kanske en 20?

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Kriega R30 beställd, passar bra när man ska ut å puttra med nya smc`en som e beställd :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år