Jag har att jämföra med Crossenduro kompaniet bike Honda center Johans mc handelsboden xlmoto Kenneth mc.
Just som har ixs har jag inte kollat på men det kanske är det ända ni är billiga på då efter som det är de ända du tjötar om.
Men VAD är det du har jämfört? Jag känner folk som jobbar i de flesta mc-firmor i stan och åker runt ibland och jag kan försäkra dig om att du inte har en aning vad du pratar om
Ska man resonera som dig kan lika gärna alla mc-företag stänga då Biltema är billigast på kläder och tillbehör.
Alla europeiska och japanska mc-tillverkare mm kan lika gärna lägga ner då de kinesiska kopiorna är så mycket billigare.
Så ge mig ett exempel där du har jämfört samma del/märke där Yamaha center är dyrare än någon annan handlare i stan.
Ska försöka svara så ödmjukt jag kan:
1. Jag jobbade på Yamaha center 2007-2008 och har jobbat extra vissa helger därefter. Jag har skrivit det flera gånger på olika delar av sporthoj då jag till och med jobbet via sporthoj
2. Du har baserat din åsikt på en över 10 år gammal tråd. ALLA firmor gör misstag och det inkluderar alla branscher. Hur mycket ett företag än vill så går det inte att göra alla nöjda. Det kan alltid bli något form av misstag/missförstånd mellan säljare/kund men alla seriösa företag försöker att göra kunden nöjd inom rimliga gränser.
3. Folk baserar sina upplevelser på sina egna och andras erfarenheter/fördomar och jag har hört ros/ris om ALLA mc-företag i stan. Så det beror helt på vem du frågar.
Jag brukar ge folk en chans och är jag inte nöjd så går jag vidare och det är helt upp till var och en att göra vad man vill.
Men du har fortfarande inte kommit med ett konkret exempel.
Jag ska ge dig ett exempel inom en helt annan bransch. Min tjej jobbar inom skönhet och där hon är anställd säljer de produkter som ibland är dubbelt så dyra som på tex ICA. Samma vara som kostar tex 79kr på ICA kan kosta det dubbla på tjejens företag.
Det där inget som ens är möjligt inom mc-branschen.
Så vad är det som Yamaha center säljer så mycket dyrare än alla andra? Ge mig/oss ett konkret exempel och visa att du har fakta bakom dina påståenden/smutskastning.
PS. Ovanstående åsikter är mina egna och inte Yamaha centers.