Hellu..
Börjar bli dags att byta upp tjejens åkdon lite. Så nu är jakten igång.
Lite svårt när hon dömer ut hojar på löpande band för att de har fel färg, fula lysen (men bara om hojen är svart), konstiga blinkers osv. Men försöket pågår!
Har blocket-kollat ER6n, XJ6, FZ6, SV650 och liknande.
För en ganska osäker tjej som inte kört speciellt mkt.. Hur är de olika hojarna i motorn? De enda twinnar jag kört är ju typ KTM och andra större sporthojar, och där är de ju rätt "hårda" på låga varv.
Hur är de olika modellerna i chassie osv? XJ6 står högt på min lista, men är lite dyr. Helst ska vi ner under 40´, hon kör inte så mkt och är ingen Rossi. Men framförallt så handlar det om att komma undan värderaset. Vi kan lägga 100´ om det är en hoj som inte tappar nåt i värde, för att förtydliga.
Så primärt en lätt, låg, körbar hoj med snäll motor och bra chassie som är så pass gammal (nackdel XJ6) att den inte tappar så mkt i värde, men så ny att den konstruktionsmässigt är med i matchen?
Rekommendationer!?
Börjar bli dags att byta upp tjejens åkdon lite. Så nu är jakten igång.
Lite svårt när hon dömer ut hojar på löpande band för att de har fel färg, fula lysen (men bara om hojen är svart), konstiga blinkers osv. Men försöket pågår!
Har blocket-kollat ER6n, XJ6, FZ6, SV650 och liknande.
För en ganska osäker tjej som inte kört speciellt mkt.. Hur är de olika hojarna i motorn? De enda twinnar jag kört är ju typ KTM och andra större sporthojar, och där är de ju rätt "hårda" på låga varv.
Hur är de olika modellerna i chassie osv? XJ6 står högt på min lista, men är lite dyr. Helst ska vi ner under 40´, hon kör inte så mkt och är ingen Rossi. Men framförallt så handlar det om att komma undan värderaset. Vi kan lägga 100´ om det är en hoj som inte tappar nåt i värde, för att förtydliga.
Så primärt en lätt, låg, körbar hoj med snäll motor och bra chassie som är så pass gammal (nackdel XJ6) att den inte tappar så mkt i värde, men så ny att den konstruktionsmässigt är med i matchen?
Rekommendationer!?
Last edited: