OliverKmark
Rostfri
En kompis till min pappa körde en er6n som första hoj. Inga problem alls för henne
Lägger in lite smygreklam men de får du stå ut med...
http://www.blocket.se/hassleholm/Honda_Hornet_CB600F_ABS_32928610.htm?ca=23_4&w=0
Helt oslagbar enligt min åsikt i den klassen!
Hör av dig om du är intresserad av en disskusion.
Hahaha, njea riktigt ner dit är vi dock inte beredda att släppa den för...
Men utrymme för disskusion vid intresse finns givetvis!
Kollar man på de som är vettiga på begagnat marknaden så står dem sig väldigt bra. Kan hitta aningen billigare men då har dem precis som du nämde "fel färg"...
Jag säger ändå Ducati Monster 620 eller 695. Hittas i dag till rimliga pengar. Den lilla luftkylda tvåventilaren är inte heller dyr att försäkra och serva. Värdeminskningen är idag minimal på denna modell. Visst är det en twin med allt vad det innebär men 620/695 går inte lika grovt på låga varv som de större modellerna.
Har flera bekanta tjejer som kör eller kört denna modell och samtliga har varit nöjda.
Hur är det med delar och så till dem då? Känns som att det blir betydligt dyrare att tappa en sån på uppfarten än en dussin-japs?
Kan du tänka dig lite äldre hoj så är kanske Honda CBR 600 F ett alternativ. 40 k räcker vansinnigt långt när vi talar CBR 600 F
Grejen är att ditt pris för en -06 sporthoj hade inte varit några kymmer, för de står i värde. Men även om du säkert inte är dyr, så finns det för mkt utrymme för värde-ras för att det ska vara intressant just nu.
Inköpspriset i sig är inte så intressant, men totalkostnaden på 3 år ska vara så låg som möjligt, allt inräknat. That´s why I´ll pass!
Men tack ändå.
Gamla Horneten finns på önskelistan den med, men klänns väldigt omodern jämfört med de andra med tanke på att de ligger i ungefär samma pris också, men det är fördom, jag kanske har fel?
Det är en sån hon har
Den främsta tanken är inte att hon ska få en värsting-räser.. Utan nåt med lite moderna konstruktion, fräshare bromsar och dämpare som inte gått 4000 mil och har 14 år på nacken.
600-klassens street modeller känns som att den genomgick en rejäl modernisering runt mitten på 2000-talet gällande sånt, det är därför vi snöat in lite på nämnda modeller.
Att kosta på den lite modernare fjädringsdetaljer skulle kunna vara en annan idé. Öhlinsfjädrar till framgaffeln går väl på c.a. 1500 spänn. En bättre bakdämpare behöver ju inte nödvändigtvis komma från Öhlins.
Köp något med ABS ffs, finns ingen anledning att hon ska vara utan det.
Min fru kör CBF600 med ABS, den funkar helt ok men ser rätt trist ut. Horneten är typ samma hoj men med lite mer styling.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|