Söker tjejhoj - Tips?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
En ER6 är absolut inte ranglig i chassiet.
Det är en välbyggd hoj som känns djävulskt modern i mina ögon.

Motorn är levande och ruskigt trevlig :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gillar hon att meka, ja i så fall har du fått många förslag. Bara jobba på med att rengöra kedja, smörja kedja och spänna kedjan lite vid behov. Annars skulle jag förslå en hoj med kuggrem istället för kedja eller en hoj med kardan. Jag har själv haft BMW och varje gång jag ligger och kollar kedja tänker jag på BMW. Fördelar BMW remdriven eller kardan: Låg försäkring och låg värdeminskning. Undra om något märke har lägre värdeminskning?
http://www.blocket.se/goteborg?q=BM...&pe=8&rs=15&re=24&c=0&xc=1143&ca=15&l=0&md=th
http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_R1100S_32213403.htm?ca=15&w=3
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Gillar hon att meka, ja i så fall har du fått många förslag. Bara jobba på med att rengöra kedja, smörja kedja och spänna kedjan lite vid behov. Annars skulle jag förslå en hoj med kuggrem istället för kedja eller en hoj med kardan. Jag har själv haft BMW och varje gång jag ligger och kollar kedja tänker jag på BMW. Fördelar BMW remdriven eller kardan: Låg försäkring och låg värdeminskning. Undra om något märke har lägre värdeminskning?
http://www.blocket.se/goteborg?q=BM...&pe=8&rs=15&re=24&c=0&xc=1143&ca=15&l=0&md=th
http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_R1100S_32213403.htm?ca=15&w=3


Stora+tunga = läs första inlägget om låg+lätt tjejhoj.

Sen snackar vi hoj till en tjej som har en stående manikyrtid. Jag vet inte vad din smak säger, men försök se det ur en tjejs ögon och titta på bilderna du länkade till igen.. De ser ju ut som Quasimodos fula kusin ffs.


Men visst.. De är säkert jättebra rent kvalitetsmässigt. Stämmer bara inte med en enda punkt i kravspecen.


Och ärligt talat!! Anser du att "kolla och justera kedjan" är att "skruva"? Jag kollar och smörjer kedjan VARJE gång jag kör, det tar ungefär 1/5 av tiden det tar att klä på sig.

Jag vill att hon ska ha nåt nyare så jag slipper ligga 20 timmar på marken och dissikera kärvande bromsok, normal skötsel är inga konstigheter.
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Ursäkta, men nu tänder jag till lite... vad fan är en tjejhoj? En R1, en CBR 600RR eller kanske som jag har en Daytona 675?

Jag är 162 cm lång och visst höjden kan ibland vara ett litet problem, men jag når ned med tåspetsarna, om det är höjden det funderas över? Men om det är effekt på hojen är jag ytterst tveksam till att killar generellt skulle hantera ovanstående nämnda modeller bättre än en tjej :va

Låt henne få provsitta lite olika modeller och känna sig fram! Jag skulle snarare säga att vissa modeller inte är nybörjarhojar, men knappast använda ordet "tjejhoj", för jag fattar inte vad ni menar. Faktiskt.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
BMW F800S/ST kanske?
http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_f_800_s_32818641.htm?ca=11&w=3
Andrahandsvärdet har inte rört sig nämnvärt på de här hojarna på ett tag ser det ut som (har varit sugen på en länge). Finns lägre sadel att köpa till (så låg så att det nästan är löjligt) och de väger inte speciellt mycket. Sen är väl frågan hur bra den gör ifrån sig på bana...
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tror på sv650 eller er-6 som tidigare nämnt, känns moderna för den prisklassen och lite "lagom" på allt.

Kan hon redan åka hoj så är det ju inget hinder med nånting ltie större, e hon tottalt rookie så e väl er-5 en tokbra övningshoj då den väger som en moped.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
inte konstigt hon ratar dom när du tipsar om så fula hojjar hela tiden.
visa istället -cbr600rr, kawwazx6r, r6, gixx600.
från 03 blev dom snygga och borde ligga rätt i pris och tappar nog inte många tusenlappar de närmsta åren

man vill väl inte ha en tjej som kör runt på en Er6 eller sv? :confused:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
inte konstigt hon ratar dom när du tipsar om så fula hojjar hela tiden.
visa istället -cbr600rr, kawwazx6r, r6, gixx600.
från 03 blev dom snygga och borde ligga rätt i pris och tappar nog inte många tusenlappar de närmsta åren

man vill väl inte ha en tjej som kör runt på en Er6 eller sv? :confused:

De finns i tanken de med. Men dels åker hon CBR600 nu och vill testa nåt annat. Dels kostar de betydligt mer i drift än ex. en ER6, pengar hon kan åka till nåt turkland och sola, eller köpa skor för istället.

Prioriteringar vettu ;)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Den fanns också på listan :). Men "vingen" med de inbyggda blinkerserna, känns inte dem dyra den dag hojen råkar ramla lite? ´De såg väldigt breda ut, som i att det är det första som tar i?

Det kan du bättre än mig. Fin hoj annars som hoj gillar!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ok, då vet jag!

Utgår pga enkelsving. Orka hålla på med sånt varje gång det är nåt! Hojen ska passa befintligt garage - kravtillägg till ursprungsinlägget! :D

Nej men jag skulle helt klart rekomendera en BMW F800R inga kåpor som kan paja, trevlig motor, lättkörd, INGEN ENKELSVING! Billig försäkring, bra utrustad från standard, bränslesnål! :tummenupp
 
Last edited:

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Har en SV650 som jag nog tyvärr måste göra mig av med.

Är en 00:a med helkåpa, Powerbronze double bouble glas, rensad bak med svart undertail från Powerbronze, miniblinkers, kolfiber slipon från Scorpion med urtagbar DB killer (besiktigad med detta på), Öhlinsfjädrar i framgafflen, ensitskuts och passargerarsadel.

Finns bilder på den i mitt garage. enda skillnaden är att nu är avgaset lindat med vitt glasfiberbandage.

SV:n är ju en underbar hoj att ta kurvor i och den är otroligt lättkörd. dessutom så ska den vara ganska lätt att sänka om det skulle behövas.

Kan tänka mig att sälja den ganska billigt då jag måste bli av med den. PM:a om du är intresserad.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
De finns i tanken de med. Men dels åker hon CBR600 nu och vill testa nåt annat. Dels kostar de betydligt mer i drift än ex. en ER6, pengar hon kan åka till nåt turkland och sola, eller köpa skor för istället.

Prioriteringar vettu ;)

kan hända att det finns vettigare alternativ, men inte kör du runt i en toyota aygo bara för att det är en vettig och billig bil?

signalerna man ger i såna fall är att man har gett upp - nästa steg är att hon inte sminkar sig när hon ska ner till ica och handla. efter det kommer hon säkert hävda att sparkoverallen är modern och att det är viktigare att köra fredagsmys med chips än spinningpass. det är jävligt viktigt att vara uppmärksam på de små signalerna och sätta stopp i tid.

Inte heller vill du att ekonomiska beroendet av dig ska minska då du får mindre argument kvar att det faktiskt är hennes uppgift med städ, mat och disk. :mattias

varför inte en motard för då annars?
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
kan hända att det finns vettigare alternativ, men inte kör du runt i en toyota aygo bara för att det är en vettig och billig bil?

signalerna man ger i såna fall är att man har gett upp - nästa steg är att hon inte sminkar sig när hon ska ner till ica och handla. efter det kommer hon säkert hävda att sparkoverallen är modern och att det är viktigare att köra fredagsmys med chips än spinningpass. det är jävligt viktigt att vara uppmärksam på de små signalerna och sätta stopp i tid.


Inte heller vill du att ekonomiska beroendet av dig ska minska då du får mindre argument kvar att det faktiskt är hennes uppgift med städ, mat och disk. :mattias


varför inte en motard för då annars?

Hahaha..

Med tanke på att jag pluggar och drar in drygt 10k, och hon marginalskattar så är jag jävligt ödmjuk på den punkten ;).

Motard är så jävla hög, och framförallt vill hon inte ha en. Easy as that.-
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
försökt kolla könet på min 1000 k5:a är det en tjej eller killhoj?

Seriöst låter som 50-talet. Åker tjejer på speciella hojar?

Mina förslag: cbr1000/cbr600/gsxr1000/gsxr600/zx10 osv...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Hahaha..

Med tanke på att jag pluggar och drar in drygt 10k, och hon marginalskattar så är jag jävligt ödmjuk på den punkten ;).

Motard är så jävla hög, och framförallt vill hon inte ha en. Easy as that.-

aha..., då blir ju frågan vilken hoj du vill ha och på vilket sätt du kan övertala henne om att det är en bra hoj för henne
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
försökt kolla könet på min 1000 k5:a är det en tjej eller killhoj?

Seriöst låter som 50-talet. Åker tjejer på speciella hojar?

Mina förslag: cbr1000/cbr600/gsxr1000/gsxr600/zx10 osv...

PMS?

På ärligt... Om någon säger just "tjejhoj" så vet 98% vad man syftar på. Sen finns det en liten klick som måste leka militanta feminister och påpeka att tjejer kan köra würstinghojar också..

Precis som det finns oljeriggsarbetare och MMA-fighters som är bögar. Det fråntar fortfarande inte faktumet att en större andel vickar på höfterna och jobbar som frisörer.

Inget fördomsfullt i det, bara fakta. Tjejer är oftare korta, oftare mindre benägna att vilja ha 200 häst och mindre benägna att vilja knäskrapa, de är ofta svagare och uppskattar en lätt hoj att baxa runt på och dessutom definierade jag i det första inlägget vad jag sökte efter.

aha..., då blir ju frågan vilken hoj du vill ha och på vilket sätt du kan övertala henne om att det är en bra hoj för henne

Mina grejer är bought and payed for! Jag har inte alltid varit student ;).

aha..., då blir ju frågan vilken hoj du vill ha och på vilket sätt du kan övertala henne om att det är en bra hoj för henne

Men du har en poäng, hon hade varit jävligt snygg på en RSV4 Factory.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top