Sökes: Bild på upplastning av MC på släp.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag behöver en bild där en hoj lastas upp på ett vanligt släp. Hojen ska gärna köras/ledas upp på en planka eller nåt annat kasst rampliknande föremål.

Kraschad hoj spelar ingen roll. Det är själva lastmomentet som är viktigt.

Kommer att ha med bilden i en powerpointpresentation i mitt exjobb som kommer att gå av stapeln på torsdag. Har tyvärr ingen möjlighet att knäppa en sån bild själv då vädret är rätt kass här och jag inte har tillgång till något släp.

Vore oerhört tacksam om någon har en bild som passar in på min ovanstående beskrivning.

Tack på förhand!

/H

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
hållundan skrev:
Jag behöver en bild där en hoj lastas upp på ett vanligt släp. Hojen ska gärna köras/ledas upp på en planka eller nåt annat kasst rampliknande föremål.

Kraschad hoj spelar ingen roll. Det är själva lastmomentet som är viktigt.

Kommer att ha med bilden i en powerpointpresentation i mitt exjobb som kommer att gå av stapeln på torsdag. Har tyvärr ingen möjlighet att knäppa en sån bild själv då vädret är rätt kass här och jag inte har tillgång till något släp.

Vore oerhört tacksam om någon har en bild som passar in på min ovanstående beskrivning.

Tack på förhand!

/H

Duger denna?

http://www.handiramp.com/pictures/New Pics/Oxlite/monstermob1.jpg
Eller denna:
http://www.motorcyclecarrier.net/100_0413a.jpg

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
hållundan skrev:
Kan funka, hade hellre sett att det var upp på ett släp dock. Tack iallafall!

Fler förslag mottages tacksamt!

RKX082 på släp

hållundan skrev:
Det är själva lastmomentet som är viktigt.

Bommade visst detta...

Bifogat

• DSC00296.JPG
    DSC00296.JPG
    119.2 KB · Visningar: 739
  • DSC00295.JPG
    DSC00295.JPG
    75.8 KB · Visningar: 469

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
lassnig skrev:
Han ville nog inte se stöld in action, utan mer hur en hederlig person lastar på sin mtorcykel på en släpkärra. Men tack ändå... :tungan :hihi

Kan inte ett puckskaft som du lägga upp en korrekt bild då och hålla käften istället för att gnälla på en seriös bild från när jag hämtade MIN hoj som jag BETALADE för i FALKENBERG.

Och som dessutom kan funka. Trådskaparen har ju inte klagat.

Edit: Sjävlklart så var det ett naturvetenskapsmoppefucko från Göteborgområdet som skrev det också. Det visste man ju om sedan tidigare att de inte var som dom skulle.

Last edited:

Elgus

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Xt550 och Ktm400EXC
Här är en rasande snygg bild!
Dock är väl själva lastningen visserligen redan utförd.

Bifogat

• bräda.jpg
    bräda.jpg
    102.1 KB · Visningar: 653

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Grrrooov skrev:
Kan inte ett puckskaft som du lägga upp en korrekt bild då och hålla käften istället för att gnälla på en seriös bild från när jag hämtade MIN hoj som jag BETALADE för i FALKENBERG.

Edit: Sjävlklart så var det ett naturvetenskapsmoppefucko från Göteborgområdet som skrev det också. Det visste man ju om sedan tidigare att de inte var som dom skulle.

www.anger-management.net/ ? :tungan

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tack för era bidrag men jag är nog inte riktigt riktigt nöjd ändå.

Försöker få tag på en bild här ett tag till, sen blir det nog att bita i den sura och fixa en egen. Orka liksom, typ, änna.

Bjööörn

En snäll kille
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
CBR 1000 RR Endurance
Kanske nått i den här stilen?

Bifogat

• Anderstorp-erf-020m.jpg
    Anderstorp-erf-020m.jpg
    52.4 KB · Visningar: 709

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bjööörn skrev:
Kanske nått i den här stilen?
Den bilden är riktigt bra! Är det lugnt om jag använder den i en powerpointpresentation i mitt examensprojekt, C-nivå?

Edit: Var förövrigt på Anderstorp den dagen och njöt av rafflande ERF. SYnd att det regnade så djefla mycket bara.

Last edited:

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Grrrooov skrev:

Ursäkta mig, det var endast menat som ett skämt men jag förstår att det kanske var lite dumt av mig. Alla har ju ändå olika humor. Inget mer att säga, kan bara än en gång be om ursäkt. //anders

Bjööörn

En snäll kille
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
CBR 1000 RR Endurance
hållundan skrev:
Den bilden är riktigt bra! Är det lugnt om jag använder den i en powerpointpresentation i mitt examensprojekt, C-nivå?

Edit: Var förövrigt på Anderstorp den dagen och njöt av rafflande ERF. SYnd att det regnade så djefla mycket bara.

Jaja, det är lugnt ;-) Kör hårt, vad gör du för exjobb förästen??? En ny hoj ramp?

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
lassnig skrev:
Ursäkta mig, det var endast menat som ett skämt men jag förstår att det kanske var lite dumt av mig. Alla har ju ändå olika humor. Inget mer att säga, kan bara än en gång be om ursäkt. //anders

Det borde han ha kunnat räkna ut med arslet att det var.
Stå på dig kompis.
Våga skämta! :pannkyss :tummenupp

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Red skrev:
Det borde han ha kunnat räkna ut med arslet att det var.
Stå på dig kompis.
Våga skämta! :pannkyss :tummenupp

Haha, vill bara ta det säkra före det osäkra och uppträda som en god medmänniska... men man får allt bränna någon när man har sådant guldläge! :tungan

Nu säger jag god natt... haj haj

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Grrrooov skrev:

Herregud, e du en sådan åsna att du inte kan tåla ett skämt, jisses. :kocko

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bjööörn skrev:
Jaja, det är lugnt ;-) Kör hårt, vad gör du för exjobb förästen??? En ny hoj ramp?
Japp, tar fram en ny insats till vanliga flaksläp som ska underlätta lastning av hojar. Har som målsättning att insatsen ska klara två hojar, vara ställbar i släpbredd mellan 125 och 160 cm. Drivas av elvinsch och hela lastningen ska kunna göras ensam och ta max 5 minuter per hoj.

Vi får väl se var det landar någonstans. I halvtid har jag iallafall fått fram en funktionsmodell i skala 1:11. Så det händer ju nåt iallafall.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
hållundan skrev:
Japp, tar fram en ny insats till vanliga flaksläp som ska underlätta lastning av hojar. Har som målsättning att insatsen ska klara två hojar, vara ställbar i släpbredd mellan 125 och 160 cm. Drivas av elvinsch och hela lastningen ska kunna göras ensam och ta max 5 minuter per hoj.

Vi får väl se var det landar någonstans. I halvtid har jag iallafall fått fram en funktionsmodell i skala 1:11. Så det händer ju nåt iallafall.

Har du nogrant tänkt igenom vilka eventuella köpare som skulle vara aktuella, jag menar du lastar och spänner fast en cross/enduro hoj på ca 2 minuter.

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Färnbo skrev:
Har du nogrant tänkt igenom vilka eventuella köpare som skulle vara aktuella, jag menar du lastar och spänner fast en cross/enduro hoj på ca 2 minuter.
Ensam? :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...