Fy fan
Har haft sömnparalys kanske 2-3 ggr vad jag minns. Senaste gången förra sommaren då jag fick kraftiga hörsel-hallucinationer. Fattade först ingenting men när jag tyckte mig höra folk som gick/kuta runt i lägenheten och jag inte kunde röra mig fick man smått panik. Mest också för att jag var vänd med fejset inåt mot en vägg och inte kunde vrida på skallen o kolla efter.
Värst blev det när det kändes som nån sprang snabbt fram o tillbaka exakt brevid sängen och bara iaktog mig. Var totalt helt livrädd och det kändes verkligen som om det var något "ont" som höll till brevid min säng och bara stirrade. Kalla kårar o sån shit fick jag så det räckte o blev över
Har läst lite om det och det är ju helt klart intressant men på mig verkar det enbart funka så fort jag sover väldigt oregelbundet. Lägger sig sent, går upp efter 2 timmar och är vaken i kanske 2 timmar och lägger mig igen. Det var nåt liknande jag gjorde när jag fick den senaste sömnparalysen. Känns lite väl jobbigt att hålla på och exprimentera med sin sömn-rytm för att det ska vara värt det.