JvA72
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 17 Jan 2021
- Hoj
- R1
Man kan ha kass människosyn och komma ganska långt inom politiken.
Därom råder inget som helst tvivel. Men det var inte frågan.
Man kan ha kass människosyn och komma ganska långt inom politiken.
Så länge man upplever att metoden funkar, absolut. Men märker man att man inte får resultat är det väl snarare idiotiskt att fortsätta försöka med samma metod gång efter annan i hopp om att det ska ge ett helt annat resultat.Om man har förmåga att undvika att vara en idiot bör man utnyttja den möjligheten. Om inte annat av ren solidaritet med de som saknar den.
Så länge man upplever att metoden funkar, absolut. Men märker man att man inte får resultat är det väl snarare idiotiskt att fortsätta försöka med samma metod gång efter annan i hopp om att det ska ge ett helt annat resultat.
Det vore väl klockrent om högern apade efter vänsterns idiotier tills det fick vänstern att reagera och kalla beteendet för idiotiskt. Då är det ju bara för högern att konstatera att "Ja, precis! Vi håller med! Är det inte dags att lägga ner de här dumheterna nu?" och sen är det klartDen dagen du upplever att du misslyckas och det enda rimliga sättet till framgång är att vara en idiot bör du stanna upp och göra om analysen.
Det är skillnad på folk och folk. Romsons bottenmålning är i mitt tycke värre än om Ebba Busch hade gjort samma sak. EB blev för övrigt dömd för grovt förtal och sitter kvar.Nej, det blir ju inte det. Det är ju det som är hela problemet. För det är skillnad på folk och folk. Detta kommer inte få något som helst genomslag på det sättet, för vänstern har inte lärt sig någonting. Det är bara naivt att tro att S kommer tvingas släppa sina brunråtteanklagelser bara för att Karkiainen får sitta kvar.
Och jo, folk är precis så jävla dumma. De fortsätter ju att rösta på S, trots deras hycklande.
Som jag sagt redan från början, jag avskyr hyckleri framför allt. Och jag misstänker att du tänker lite lika och att anledningen till att du anser att det är värre att Romson målar båten med giftig färg är just för att hon som miljöpartist påstår sig uttryckligen värna om miljön framför allt. De två går liksom inte ihop, värnar man främst om miljön så bör man inte gärna använda förbjuden giftig bottenfärg i syfte att minska på båtunderhållet. Då borde man snarare acceptera ökat underhåll i syfte att spara på miljön.Det är skillnad på folk och folk. Romsons bottenmålning är i mitt tycke värre än om Ebba Busch hade gjort samma sak. EB blev för övrigt dömd för grovt förtal och sitter kvar.
Finns många jag tycker är dumma och som jag tycker röstar dumt. Det finns företrädare för partiet jag röstar på som beter sig som svin. Partiet jag identifierar mig med mest röstar jag inte på för att dess företrädare agerar fel, enligt mig. Rösta på vad du vill så får andra göra sina värderingar och avvägningar.
Om nazi-sossen fåt kicken skulle du ändå inte rösta på dem. Om någon företrädare för ditt parti gjort bort sig hade det sannolikt inte per automatik lett till att du röstat annorlunda.
Jag är höger men i detta fallet tycker jag dumheter i tonåren inte ska definiera vem man är 18 år senare. Björn Söder har träffat gamla naziledare förr. Han sitter kvar. AKB sa att 08or är smartare än lantisar. Hon blev partiledare. Romson målade båten och fick vara kvar. Några moderater hade inte betalat tv-licens och fick kicken. Det är inte alltid rationellt men i grund och botten är det partierna som godtyckligt bestämmer vid varje tillfälle. Rösta på de som du tycker har bäst idéer och som sköter sig bäst.
I detta fallet har medierna både lyft fram kritik och förmildrande omständigheter. Det känns ändå balanserat.
Skolan, (för att anknyta till Bushidos inlägg), har varit duktiga på feghetens pedagogik. Stärk mobbarna och tracka utsatta till underkastelse. Det har givit somliga en karriär och livskvalitet långt över vad de förtjänar, liksom det motsatta gäller för somliga som till följd aldrig förmått nå sin potential.Så du menar att det bästa sättet att argumentera med en idiot med idiotiska argument är att vara en större idiot med än sämre argument, för då kommer idioten att lära sig?
Kör på den modellen om du vill, jag gör det inte.
Skolan, (för att anknyta till Bushidos inlägg), har varit duktiga på feghetens pedagogik. Stärk mobbarna och tracka utsatta till underkastelse. Det har givit somliga en karriär och livskvalitet långt över vad de förtjänar, liksom det motsatta gäller för somliga som till följd aldrig förmått nå sin potential.
Kör på den modellen om du vill, jag gör det inte.
Undantagen finns och gillas, åt båda håll.
Skulle inte ha stört er diskussion. Insåg försent hur mycket jag hade att läsa ikapp.Nu är det som jag ser det en tämligen väsentlig skillnad på skolans hanterande av mobbande underåriga och ett eventuellt drevande mot en möjligen heilande minister. Ser du några som helst relevanta likheter i de frågorna öht?
Att uppfostra felande barn är inte att piska en död häst. Att uppröras över att någon inte blir avsatt på grund av spekulationer och en massa eventuellt tveksamma relationer är övervåld på den redan avlidna hästen.
Skulle inte ha stört er diskussion. Insåg försent hur mycket jag hade att läsa ikapp.
Löfven kan som mest få 2,16 miljoner kronor, som motsvarar hans tidigare årslön som statsminister.
Det är åtminstone bättre att ge honom 2,16 miljoner per år i en position där han inte kan ställa till någon skada än att betala motsvarande belopp varje år och dessutom ge honom makten att styra landet.Ni som varit oroliga för hur Lövet ska klara sig kan andas ut ett tag nu iaf.
Stefan Löfven löser ut sin fallskärm
Tidigare statsministern Stefan Löfven (S) har ansökt om avgångsersättning, skriver Dagens industri.www.aftonbladet.se
Skönt, det är han värd.
Problemet är väl lite att dom är odugliga allihopa, dom bara ersätter varandra.Det är åtminstone bättre att ge honom 2,16 miljoner per år i en position där han inte kan ställa till någon skada än att betala motsvarande belopp varje år och dessutom ge honom makten att styra landet.
Lite så. Tycker nästan det kunde vara värt att erbjuda en fallskärm till allihop för att bli av med dem, fast så stadsbudget har vi nog inte.Problemet är väl lite att dom är odugliga allihopa, dom bara ersätter varandra.
Ni som varit oroliga för hur Lövet ska klara sig kan andas ut ett tag nu iaf.
Stefan Löfven löser ut sin fallskärm
Tidigare statsministern Stefan Löfven (S) har ansökt om avgångsersättning, skriver Dagens industri.www.aftonbladet.se
Skönt, det är han värd.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |