S unplugged

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag menar mer att man inte måste vara praktiserande nazist för att hänga i dem kretsarna. Men vad fan vet jag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om man har förmåga att undvika att vara en idiot bör man utnyttja den möjligheten. Om inte annat av ren solidaritet med de som saknar den.
Så länge man upplever att metoden funkar, absolut. Men märker man att man inte får resultat är det väl snarare idiotiskt att fortsätta försöka med samma metod gång efter annan i hopp om att det ska ge ett helt annat resultat.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Så länge man upplever att metoden funkar, absolut. Men märker man att man inte får resultat är det väl snarare idiotiskt att fortsätta försöka med samma metod gång efter annan i hopp om att det ska ge ett helt annat resultat.

Den dagen du upplever att du misslyckas och det enda rimliga sättet till framgång är att vara en idiot bör du stanna upp och göra om analysen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den dagen du upplever att du misslyckas och det enda rimliga sättet till framgång är att vara en idiot bör du stanna upp och göra om analysen.
Det vore väl klockrent om högern apade efter vänsterns idiotier tills det fick vänstern att reagera och kalla beteendet för idiotiskt. Då är det ju bara för högern att konstatera att "Ja, precis! Vi håller med! Är det inte dags att lägga ner de här dumheterna nu?" och sen är det klart :tummenupp

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det måste väl ändå vara onödigtvis klantigt att publicera bilden redan nu och inte om ett halvår eller mer så folk minns det?

Att man kan komma någonstans inom politiken med kass människosyn har bevisats många gånger. Inte minst genom att Jimmie och hans inavlade gäng kom in i Riksdagen.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nej, det blir ju inte det. Det är ju det som är hela problemet. För det är skillnad på folk och folk. Detta kommer inte få något som helst genomslag på det sättet, för vänstern har inte lärt sig någonting. Det är bara naivt att tro att S kommer tvingas släppa sina brunråtteanklagelser bara för att Karkiainen får sitta kvar.

Och jo, folk är precis så jävla dumma. De fortsätter ju att rösta på S, trots deras hycklande.
Det är skillnad på folk och folk. Romsons bottenmålning är i mitt tycke värre än om Ebba Busch hade gjort samma sak. EB blev för övrigt dömd för grovt förtal och sitter kvar.

Finns många jag tycker är dumma och som jag tycker röstar dumt. Det finns företrädare för partiet jag röstar på som beter sig som svin. Partiet jag identifierar mig med mest röstar jag inte på för att dess företrädare agerar fel, enligt mig. Rösta på vad du vill så får andra göra sina värderingar och avvägningar.

Om nazi-sossen fåt kicken skulle du ändå inte rösta på dem. Om någon företrädare för ditt parti gjort bort sig hade det sannolikt inte per automatik lett till att du röstat annorlunda.

Jag är höger men i detta fallet tycker jag dumheter i tonåren inte ska definiera vem man är 18 år senare. Björn Söder har träffat gamla naziledare förr. Han sitter kvar. AKB sa att 08or är smartare än lantisar. Hon blev partiledare. Romson målade båten och fick vara kvar. Några moderater hade inte betalat tv-licens och fick kicken. Det är inte alltid rationellt men i grund och botten är det partierna som godtyckligt bestämmer vid varje tillfälle. Rösta på de som du tycker har bäst idéer och som sköter sig bäst.

I detta fallet har medierna både lyft fram kritik och förmildrande omständigheter. Det känns ändå balanserat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det är skillnad på folk och folk. Romsons bottenmålning är i mitt tycke värre än om Ebba Busch hade gjort samma sak. EB blev för övrigt dömd för grovt förtal och sitter kvar.

Finns många jag tycker är dumma och som jag tycker röstar dumt. Det finns företrädare för partiet jag röstar på som beter sig som svin. Partiet jag identifierar mig med mest röstar jag inte på för att dess företrädare agerar fel, enligt mig. Rösta på vad du vill så får andra göra sina värderingar och avvägningar.

Om nazi-sossen fåt kicken skulle du ändå inte rösta på dem. Om någon företrädare för ditt parti gjort bort sig hade det sannolikt inte per automatik lett till att du röstat annorlunda.

Jag är höger men i detta fallet tycker jag dumheter i tonåren inte ska definiera vem man är 18 år senare. Björn Söder har träffat gamla naziledare förr. Han sitter kvar. AKB sa att 08or är smartare än lantisar. Hon blev partiledare. Romson målade båten och fick vara kvar. Några moderater hade inte betalat tv-licens och fick kicken. Det är inte alltid rationellt men i grund och botten är det partierna som godtyckligt bestämmer vid varje tillfälle. Rösta på de som du tycker har bäst idéer och som sköter sig bäst.

I detta fallet har medierna både lyft fram kritik och förmildrande omständigheter. Det känns ändå balanserat.
Som jag sagt redan från början, jag avskyr hyckleri framför allt. Och jag misstänker att du tänker lite lika och att anledningen till att du anser att det är värre att Romson målar båten med giftig färg är just för att hon som miljöpartist påstår sig uttryckligen värna om miljön framför allt. De två går liksom inte ihop, värnar man främst om miljön så bör man inte gärna använda förbjuden giftig bottenfärg i syfte att minska på båtunderhållet. Då borde man snarare acceptera ökat underhåll i syfte att spara på miljön.

Angående Ebba får jag erkänna att jag inte är helt insatt i vad hon sagt och vad som är sant eller inte, men hon själv har sagt följande om saken:
"Ingen av de uppgifter som jag har angett har varit felaktiga, de har varit sanna, och för mig har sanningen alltid varit viktig, men i Sverige kan även sanningen vara förtal, i andra länder ser det inte ut så. Men vi befinner oss i Sverige, här gäller svensk rätt och det är det jag förhåller mig till"

För mig bör förtal klassas som svartmålning, dvs lögner. Att förtala någon innebär för mig att man sprider lögner om densamma i stor skala enbart i syfte att skada dennes anseende. Om det är så att hon enbart yttrat sanningar så tycker jag ärligt talat att det är för jävligt att det anses som förtal, att hon accepterat ett strafföreläggande bara för att "det är så våra lagar ser ut" skulle jag snarare säga hedrar henne. Hon accepterar att "såhär ser lagen ut, jag har brutit mot den, jag tar mitt straff", fastän det snarare är vår lagstiftning det är fel på. Det faktum att hon spridit sann information om någons förehavanden borde inte utgöra ett lagbrott, det är fan hal is vi är ute på när sanna uppgifter klassas som förtal. Det är åtminstone min mening. Vem avser lagen att skydda om spridningen av sanna uppgifter är straffbara, bara för att uppgifterna kan skada någons anseende?
"Min granne är uttalad pedofil"
- Förtal!
"Men han är ju det?"
- Ja, men du skadar hans anseende genom att sprida den informationen även om det du påstår är 100% sant. Nu dömer vi dig för att du säger något som är sant.

...

Igen, det jag framförallt har svårt för är hycklare. Jag avskyr dubbelmoral. Om någon vill hävda moralisk överhet så ska den personen fanimig ha jävligt rent mjöl i påsen, eller också dömas hårt för sitt svek mot egna principer. S ska fan inte komma och snacka om andras rötter när deras historia ser ut som den gör. Framförallt inte om de är beredda att förlåta en heilande minister bara för att hon var "ung och dum" när det inträffade, samtidigt som de pekar finger åt vad andra gjorde när de var i samma ålder.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Så du menar att det bästa sättet att argumentera med en idiot med idiotiska argument är att vara en större idiot med än sämre argument, för då kommer idioten att lära sig?

Kör på den modellen om du vill, jag gör det inte.
Skolan, (för att anknyta till Bushidos inlägg), har varit duktiga på feghetens pedagogik. Stärk mobbarna och tracka utsatta till underkastelse. Det har givit somliga en karriär och livskvalitet långt över vad de förtjänar, liksom det motsatta gäller för somliga som till följd aldrig förmått nå sin potential.

Undantagen finns och gillas, åt båda håll.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Skolan, (för att anknyta till Bushidos inlägg), har varit duktiga på feghetens pedagogik. Stärk mobbarna och tracka utsatta till underkastelse. Det har givit somliga en karriär och livskvalitet långt över vad de förtjänar, liksom det motsatta gäller för somliga som till följd aldrig förmått nå sin potential.

Undantagen finns och gillas, åt båda håll.

Nu är det som jag ser det en tämligen väsentlig skillnad på skolans hanterande av mobbande underåriga och ett eventuellt drevande mot en möjligen heilande minister. Ser du några som helst relevanta likheter i de frågorna öht?

Att uppfostra felande barn är inte att piska en död häst. Att uppröras över att någon inte blir avsatt på grund av spekulationer och en massa eventuellt tveksamma relationer är övervåld på den redan avlidna hästen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu är det som jag ser det en tämligen väsentlig skillnad på skolans hanterande av mobbande underåriga och ett eventuellt drevande mot en möjligen heilande minister. Ser du några som helst relevanta likheter i de frågorna öht?

Att uppfostra felande barn är inte att piska en död häst. Att uppröras över att någon inte blir avsatt på grund av spekulationer och en massa eventuellt tveksamma relationer är övervåld på den redan avlidna hästen.
Skulle inte ha stört er diskussion. Insåg försent hur mycket jag hade att läsa ikapp.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ni som varit oroliga för hur Lövet ska klara sig kan andas ut ett tag nu iaf.
Löfven kan som mest få 2,16 miljoner kronor, som motsvarar hans tidigare årslön som statsminister.

Skönt, det är han värd.

Raderad medlem 51742

Guest

Skönt, det är han värd.
Det är åtminstone bättre att ge honom 2,16 miljoner per år i en position där han inte kan ställa till någon skada än att betala motsvarande belopp varje år och dessutom ge honom makten att styra landet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är åtminstone bättre att ge honom 2,16 miljoner per år i en position där han inte kan ställa till någon skada än att betala motsvarande belopp varje år och dessutom ge honom makten att styra landet.
Problemet är väl lite att dom är odugliga allihopa, dom bara ersätter varandra.

Raderad medlem 51742

Guest
Problemet är väl lite att dom är odugliga allihopa, dom bara ersätter varandra.
Lite så. Tycker nästan det kunde vara värt att erbjuda en fallskärm till allihop för att bli av med dem, fast så stadsbudget har vi nog inte.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Skönt, det är han värd.

Han borde väl kunna leva på akassa tills han hittar ett jobb som passar hans kompetens.

Bifogat

• 201919815_10158035336236245_4603859435362991307_n.png
    201919815_10158035336236245_4603859435362991307_n.png
    106.7 KB · Visningar: 24

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Avgick han förresten inte på eget bevåg? Varför har dom rätt till ersättning då isf?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati