S unplugged

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kul att läsa svaren och kommentarerna hon får på tv

Kul att läsa svaren och kommentarerna hon fick. Skönt att det finns folk som iallafall reagerar. Fattar inte att sossarna kan ligga på ca30% av rösterna
Jag tyckte det var obegripligt högt när de låg runt 20%. För många som röstar av tradition och grupptryck. De saknar förmågan att ta steget och rösta på annat. Även om de tänkt göra det så är det sosselapparna som åker ner i kuverten för det är så man gör när man röstar. Faller för lock och pock i valtider, även om de vet att det blir inget av med löftena efter val. Lär hända igen och i nästa val kan de villkora bort en massa obekväma röstare...i den händelse de inte har omintetgjort hela valet.

Citerar fritt Stöfveln som fritt citerade någon gammal S-politiker:

"Väljarna tror att vallöftena är löften som ska infrias. Det är ett problem för oss."

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:rofl
Nu har helt plötsligt den importerade röstboskapen blivit extremt farlig.
Eller har Morgan Johansson gåt och blivit rasist?
Eller har Morgan & co insett att dom sålt smöret och pengarna rinner mellan fingrarna när röstboskapen byter till ett eget part?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eller har Morgan & co insett att dom sålt smöret och pengarna rinner mellan fingrarna när röstboskapen byter till ett eget part?

Nyans låter som en hoper nazister och sverigedemokrater!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag kan inte tänka mig bättre nyheter än Nyans faktiskt. Inget parti än dem är viktigare att få in i olika beslutande organ, ju förr desto bättre.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:va Muslimer är alltså en hoper nazister och sverigedemokrater?
Inte för att jag var särskilt seriös, men jag kan mycket väl tänka mig att några mindre intellektuellt begåvade individer i riksdagen kommer dragandes med det argumentet inom några månader.
Sedan har ju delar av arabvärlden rent historiskt haft viss fäbless för nazifanan, mest för att de inte gillat judar och/eller Israel. Det hänger väl inte ihop alls med religionen däremot. Förutom då motståndsförhållandet mellan de två grenarna av abrahamismen.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Peter Hultqvist: Nato skulle stärka det nordiska försvaret • ”Finns ett före 24 februari och ett efter”

Nordkorea-style över hela den här sosse-teatern, vi tvingas titta på/delta i...

"Socialdemokraterna är ett idéparti med två idéer – att ta makten och att behålla den."
//Vilhelm Moberg

Hulqvist och (S) skulle kunna sälja sin egna morsa om det är vad som krävs...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Peter Hultqvist: Nato skulle stärka det nordiska försvaret • ”Finns ett före 24 februari och ett efter”

Nordkorea-style över hela den här sosse-teatern, vi tvingas titta på/delta i...

"Socialdemokraterna är ett idéparti med två idéer – att ta makten och att behålla den."
//Vilhelm Moberg

Hulqvist och (S) skulle kunna sälja sin egna morsa om det är vad som krävs...
Jag håller med i stort ang S och i allt ang Hultquvist.

Men just detta är det ju fler än S och Hultqvist som säger.
Det blev ett annat Europa efter 24/2.
Det här ekas ju i varje EU-land och NATO-land som finns.

S och H förtjänar all kritik men knappast för det där va?
Här har dom och han rätt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Säger det inte ännu mer om en försvarsminister som blir förvånad av att det blir krig? Okej om det hade kommit rymdvarelser 24/2 men att Ryssland anföll ett grannland?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Han var ganska tydlig med sitt "aldrig" tidigare. I min värld är "aldrig" ganska lång tid framåt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Han var ganska tydlig med sitt "aldrig" tidigare. I min värld är "aldrig" ganska lång tid framåt.
Ja, politiker är j@vligt slarviga gällande detta.
Kristerssons "jag skall aldrig ingå samarbete med SD".
Lööfs "jag skall äta upp min sko".

De borde veta bättre.
Shit happens och då behöver man ändra sin åsikt.

Därav, som jag brukar skriva, utrycker jag mig sällan i absoluter.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Men (S) och Hultqvist har ju varit stenhårda i sitt NEJ till Nato även efter 24 feb.
Hultqvist har varit stenhård med det när Ryssland annekterade Krim
Hultqvist har varit stenhård med det när Ryssland gick in i hela Ukraina.
Hultqvist har varit stenhård med det i förra veckan.
Hultqvist har varit tydlig med, i internationell media, att Ulf Kristersson sysslat med desinformation om att (S) kommer kappvända till ett ja för Nato inom en snar framtid
Hultqvist har varit stenhård emot Nato ända fram till 8 maj...

Men igår var det 9 maj, och nu är allt glömt...

Hultqvist är och har varit vår försvarsminister i över sju år, hans hållning, hans linje, hans Hultqvistdoktrin har varit tydlig, stenhård och skulle gälla så länge han är försvarsminister och (S) sitter i regeringen. Alla ja till Nato har varit oansvariga, skapa mer ostabilitet inom EU och Europa, rent av omöjligt och inget att diskutera...

Men nu... nu är det 10 maj... och då ska allt det där glömmas bort, utan att förlåtas, försvararas, förklaras eller gälla.

Och den som kritiserar detta ska tystas, kanske hängas ut och kritiken får fortsätta - Anders Lindberg och Aftonbladet jobbar redan på det...

Ett verktyg är med all säkerhet att fortsätta mobba Ebba Busch och lägga än mer fokus på hennes ordval och spinna vidare på SR's fultolkningar och falska citat.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Men (S) och Hultqvist har ju varit stenhårda i sitt NEJ till Nato även efter 24 feb.
Hultqvist har varit stenhård med det när Ryssland annekterade Krim
Hultqvist har varit stenhård med det när Ryssland gick in i hela Ukraina.
Hultqvist har varit stenhård med det i förra veckan.
Hultqvist har varit tydlig med, i internationell media, att Ulf Kristersson sysslat med desinformation om att (S) kommer kappvända till ett ja för Nato inom en snar framtid
Hultqvist har varit stenhård emot Nato ända fram till 8 maj...

Men igår var det 9 maj, och nu är allt glömt...

Hultqvist är och har varit vår försvarsminister i över sju år, hans hållning, hans linje, hans Hultqvistdoktrin har varit tydlig, stenhård och skulle gälla så länge han är försvarsminister och (S) sitter i regeringen. Alla ja till Nato har varit oansvariga, skapa mer ostabilitet inom EU och Europa, rent av omöjligt och inget att diskutera...

Men nu... nu är det 10 maj... och då ska allt det där glömmas bort, utan att förlåtas, försvararas, förklaras eller gälla.

Och den som kritiserar detta ska tystas, kanske hängas ut och kritiken får fortsätta - Anders Lindberg och Aftonbladet jobbar redan på det...

Ett verktyg är med all säkerhet att fortsätta mobba Ebba Busch och lägga än mer fokus på hennes ordval och spinna vidare på SR's fultolkningar och falska citat.
Jag säger som Ebba igår: Det är resultatet som räknas.

Sen kan jag hålla med om att vägen dit inte var så snygg...
Men jag har försvarat Trumps politik då han haft rätt (imo) mot folk som skrikit om HUR han genomfört det ena eller det andra, och då kan jag inte utan att hyckla låta bli att försvara detta heller.
H och (S) landade i rätt beslut (igen imo) hur mycket man än kritiserar vägen dit.
Dessutom hade det inte varit särskilt seriös om (S) i morgon-TV den 25/2 hade annonserat sin vilja att byta fot heller.
Lite fick det nog lov att "sjunka in" innan, det i detta fall väldigt viktiga, beslutet togs.

Men som sagt i den länken hade H rätt "världen ändrades 24/2" och landade i rätt beslut: gå med i NATO.

Sedan har de både fått försvara och förklara beslutet i alla möjlig media.
INGEN kommer glömma den vändningen i första taget och vi kommer nog få höra om det i diverse partiledardebatter framöver.
Jag kan heller inte se hur man han sitta kvar men jag har aversioner redan från det att han var lokalpolitiker här i Borlänge.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag säger som Ebba igår: Det är resultatet som räknas.

Sen kan jag hålla med om att vägen dit inte var så snygg...
Men jag har försvarat Trumps politik då han haft rätt (imo) mot folk som skrikit om HUR han genomfört det ena eller det andra, och då kan jag inte utan att hyckla låta bli att försvara detta heller.
H och (S) landade i rätt beslut (igen imo) hur mycket man än kritiserar vägen dit.
Dessutom hade det inte varit särskilt seriös om (S) i morgon-TV den 25/2 hade annonserat sin vilja att byta fot heller.
Lite fick det nog lov att "sjunka in" innan, det i detta fall väldigt viktiga, beslutet togs.

Men som sagt i den länken hade H rätt "världen ändrades 24/2" och landade i rätt beslut: gå med i NATO.

Sedan har de både fått försvara och förklara beslutet i alla möjlig media.
INGEN kommer glömma den vändningen i första taget och vi kommer nog få höra om det i diverse partiledardebatter framöver.
Jag kan heller inte se hur man han sitta kvar men jag har aversioner redan från det att han var lokalpolitiker här i Borlänge.

Varför återkommer du till Trump?
Om du vill göra en analogi om hur storsint du är föreslår jag att välja ut något mer kontroversiellt än USAs näst bästa president någonsin.
Hultqvist har alltså anklagat oppositionen för att sprida desinformation*, det är inte lite det.

* = Wikipedia:

"Desinformation är avsiktligt falsk eller vilseledande information som sprids på ett planerat sätt i syfte att nå en viss målgrupp.[1][2][3][4] Desinformation skiljer sig från felaktig information som är oavsiktligt fel, till exempel kan bristande källkritik leda till att vilseledande information sprids men avsändaren är i ett sådant fall omedveten om informationens felaktighet.[5] Felaktig information kan användas som en definition av desinformation, medan desinformation är felaktig information som sprids i syfte att bedra.[6]

Användningen av termen som ett led i rysk taktisk krigföring inleddes 1923, när den vice ordföranden i KGB:s föregångare, GPU, föreslog att man skulle grunda "en särskild desinformationsbyrå i syfte att driva aktiv underrättelseverksamhet" . "

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Varför återkommer du till Trump?
Om du vill göra en analogi om hur storsint du är föreslår jag att välja ut något mer kontroversiellt än USAs näst bästa president någonsin.
Hultqvist har alltså anklagat oppositionen för att sprida desinformation*, det är inte lite det.

* = Wikipedia:

"Desinformation är avsiktligt falsk eller vilseledande information som sprids på ett planerat sätt i syfte att nå en viss målgrupp.[1][2][3][4] Desinformation skiljer sig från felaktig information som är oavsiktligt fel, till exempel kan bristande källkritik leda till att vilseledande information sprids men avsändaren är i ett sådant fall omedveten om informationens felaktighet.[5] Felaktig information kan användas som en definition av desinformation, medan desinformation är felaktig information som sprids i syfte att bedra.[6]

Användningen av termen som ett led i rysk taktisk krigföring inleddes 1923, när den vice ordföranden i KGB:s föregångare, GPU, föreslog att man skulle grunda "en särskild desinformationsbyrå i syfte att driva aktiv underrättelseverksamhet" . "
Trump är ett bra exempel just för att han är kontroversiell och alla har en åsikt om honom.
Iaf hans person. :)
Storsint är ditt ord, men jag försöker, så gott det nu går, att hålla samma linje gällande sånt här.

Ang desinformation antar jag att du har en opartisk objektiv lista på de bästa presidenterna att backa upp ditt påstående med? ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trump är ett bra exempel just för att han är kontroversiell och alla har en åsikt om honom.
Iaf hans person. :)
Storsint är ditt ord, men jag försöker, så gott det nu går, att hålla samma linje gällande sånt här.

Ang desinformation antar jag att du har en opartisk objektiv lista på de bästa presidenterna att backa upp ditt påstående med? ;)
Du måste skilja på desinformation och felaktig information samt åsikter.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati