Och sen köpt en SuperDuke, Streetfighter V4 eller Z H2Jag skulle inte välja utan att provköra båda. ?
Känns ungefär så dumt / smart av Triumph som att bygga en hemma giljotin som man då och då provligger bara för att känna hur det känns.Vill du ha tag på en verkstadsmanual till Triumph är det bara att glömma, du måste prenumerera och betala varje gång du loggar in och ska få lite info om hur saker sitter ihop eller hitta rätt NM för en bild så är det 60kr för en inloggning och då har du en timma på dig att hitta infon.
Tuonoen er en flott sykkel, men 50k dyrere her i Norge, og det før man plusser på ekstrautstyr.Det finns ju väldigt många aspekter att väga in i en sådan jämförelse.
Tittar man på nya Speed 1200 så är det ju en helt ny hoj med ny teknik och motor. Chansen att det finns barnsjukdomar är rätt stor och med tanke på återförsäljarnätet när det gäller Triumph i Sverige lever en tynande tillvaro (Stockholmsområdet speciellt) så hade jag personligen väntat lite. Att åka 20 mil för att serva hojjen eller få en recall åtgärdat lockar inte mig.
Tillbehör till 1200;an är det också rätt dåligt med såhär första året, ska du köra bana så kanske du vill ha lite gummi på tanken och frågan är om det kommer finnas till sommaren.
Vill du ha tag på en verkstadsmanual till Triumph är det bara att glömma, du måste prenumerera och betala varje gång du loggar in och ska få lite info om hur saker sitter ihop eller hitta rätt NM för en bild så är det 60kr för en inloggning och då har du en timma på dig att hitta infon.
Så service, support och delar skulle jag nog säga att BMW har en fördel just nu.
Körmässigt så är nog trajjan en vinnare på alla plan, kvalitetskänsla är nog likvärdigt, tillgång på reservdelar nja...där är nog BMW;n bättre.
Varför inte väga in en Tuono Factory i ekvationen?
Aprilia delar med sig av verkstadsmanualer och verkar ha ett väldigt lojala och bra verkstäder. Kanske inte många men de jag varit i kontakt med verkar vara genuint intresserade av sina kunder och hojjarna dom säljer.
Vet inte hur det är med BMW, har bara varit i kontakt med en och där fick jag ett liknande intryck som av de Aprilia ÅF jag pratat med.
Jag står själv och väljer mellan S1000R, Tuono och en Speed 1200, hade det inte varit för det dåliga ÅF nätet/bristen på seriösa ÅF (sedan Länna såldes och senare slog igen) och att Triumph vägrar dela med sig av en verkstadsmanual så hade jag valt trajjan alla dagar i veckan.
Med så mkt teknik som hojarna har så behöver du ha en seriös ÅF där du kan få uppdateringar till din hoj samt få tag i reservdelar.
Dom som säljer trajja idag säljer oftast 5 andra märken och där är Triumph bara en hoj i mängden.
Undantaget kanske är GMC Karlstad. Men den ligger 30 mil bort för mig.
Vill du ha tag på en verkstadsmanual till Triumph är det bara att glömma, du måste prenumerera och betala varje gång du loggar in och ska få lite info om hur saker sitter ihop eller hitta rätt NM för en bild så är det 60kr för en inloggning och då har du en timma på dig att hitta infon.
Nej, jag önskar att jag gjorde det,Vaaa? Du skämtar? (jag fattar inte sarkasm...) De var ju störtlöjligt hahahaha! ????
Det skall ju tilläggas att på en timme på Tritun så hinner du enkelt ladda ned hela verkstadsmanualen i PDF. Så hela original Triumph verkstadshandbok för en hundralapp.Till TS. Köp BMW av ovan anledning hahaha. Fan vad jag stör mig på sånt. Vidrigt.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |