Sniglom
Gudomlig sporthojare
Vet inte hur det är med din garagegranne, men på min s1000rr har jag monterat ur larmet, det ligger nog och äter lite över tid. Jag vet att BMW monterade större batteri på de s1000rr som levererades med larm. Finns två olika höjder på batterier.Slutsatsen blir att både min garagekompis med BMW R1200 2016 och TS med S1000RR 2011 har något fel i elsystemet. För en USB-laddare drar inte mer än ca 3 till 5 mA.
Tror också vi får skriva att en usb-laddare inte borde dra mer än 3-5mA. Hur mycket min drar olastad har jag inte mätt upp, men tillräckligt för att nästan tömma batteriet över ett par månaders tid, det har jag ofrivilligt lyckats testa två gånger nu. För tydlighets skull så satt den kinesiska usb-laddaren inte på min s1000rr, utan min Honda.
Jag har felsökt genom att seriekoppla amperemeter med batteriet och börja rycka säkringar. Detta är så klart inte så hjälpsamt om det är ett osäkrat läckage.Det enda sätt jag kan komma på för felsökning är med en känslig tångamperemeter men det är inte lätt.
Kablaget är ju ihopbuntat i knippen. Och det är inte många säkringar....
Last edited: