SAAB 9000 stulen i Lund 11/12

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Min flickväns bruna SAAB 9000 (87a tror jag) stulen i Lund mellan 20.00 10/12 och 08.00 11/12.
Regnummer: MMY 943
Kännetecken: Brun o ful men (förhoppningsvis) välbehållen, samt nya 17" Rial Icona fälgar!

:mad:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
oscar skrev:
Min flickväns bruna SAAB 9000 (87a tror jag) stulen i Lund mellan 20.00 10/12 och 08.00 11/12.
Regnummer: MMY 943
Kännetecken: Brun o ful men (förhoppningsvis) välbehållen, samt nya 17" Rial Icona fälgar!

:mad:

Fan va trist. Men dom där bilarna är som godis i biltjuvarnas ögon. Om den dessutom utrustats med sjyssta fälgar är det nog väldigt svårt att låta bli...

Dom var inne i min bil häromdan, men det enda dom snodde var en påse med apelsiner... Dom lämnade slutsteget, lite sjyssta kläder och lite Mdskivor... :va

/Zana

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Zana skrev:
Fan va trist. Men dom där bilarna är som godis i biltjuvarnas ögon. Om den dessutom utrustats med sjyssta fälgar är det nog väldigt svårt att låta bli...

Dom var inne i min bil häromdan, men det enda dom snodde var en påse med apelsiner... Dom lämnade slutsteget, lite sjyssta kläder och lite Mdskivor... :va

/Zana

Dom var väll hungriga. :va

Bilen lär ni hitta men inte fälgarna.
Haru nån bild på fälganra så man vet vad man ska leta efter.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Att de knycker en påse apelsiner visar ju hur korkade de är!!! :kocko

Så här ser fälgarna ut...

Bifogat

• rial.bmp
    117.2 KB · Visningar: 310

HanneZ

Guest
mjo har hört att dom där är väldigt lätta o stjäla, en tjejkompis mor o far har en sån och deras bil har blivit stulen 4 ggr :va

vem sätter sådana fälgar på en sån bil? de e ju likvärt med med en fet brud i kortkort o string :banana

Hannes

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Drkosmos skrev:
Dom var väll hungriga. :va

Bilen lär ni hitta men inte fälgarna.
Haru nån bild på fälganra så man vet vad man ska leta efter.

Vadå hungriga, dom kunde ju iallafall sno slutsteget. Inte så fint men 300:- på gatan kanske... Det blir massa burgare på donken. :kocko

Faktum är att dom har varit på min bil massa gånger.

1. uppbrutet tanklock, snodd bensin.
2. försök till att spräcka rutan, buckla i dörren & skrapmärken på fönstret.
3. försök till intrång, förstört lås på passagerarsidan
4. intrång, uppbrutet lås på förarsidan. Apelsiner stulna.

Är det någon som vill ligga i busken med mig och slå vett i tjyven? Han är mycket punktlig. Efter 03.00, innan 06.00... Tänk om man kunde lägga något fint inne på sätet, kanske en hel låda apelsiner som lockbete. Sen far man ut ur busken och trycker in pannebenet med hjälp av ett baseballträ i aluminium... Ahhh, det skulle vara skönt....

Anyone?

/Zana

HanneZ

Guest
läste fel, e ju saab 900 ja tänkte på, fast de gäller ju nästan ändå =P

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag vet att det är hål i huvudet med sådana fälgar på en sån bil. Bilen tillhörde min farsa för en månad sedan o den stod bara i ett garage o samlade damm, o ändå skulle han ha feta (fetare än plåt) fälgar. När han sa att han ville ha öhlins på den, vilket han knappt vet vad det är, så satte jag stopp! :kocko
Jag tänkte skaffa 17" till min gubbpassat men nu skiter jag i vilket o kör med plåt istället! :mad:

Robbie

gixxer´n vobblar bäst!
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100
saab tjuvens favorit

Jag ville bara komma med ett inlägg ang. saabar och tjuvar.
Jag köpte mig en gammal saab 900, och två dagar efter inköp blir den stulen. Jag fick dock tillbaka den efter ett tag och efter det monterade jag en startspärr av egen design. Och det har resulterat i att efter 4st inbrott i bilen så har jag bilen i behåll men jag har blivit av med 4 kronor i parkerings-pengar och låset på förardörren är sönder, så nu har de börjat hamra på passagerardörren istället. Konstigt att man inte får ha sin skrotbil ifred. :kocko

Mitt tips till SAAB-ägare: töm bilen själv och montera en startspärr. :hihi

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Robbie skrev:
Jag ville bara komma med ett inlägg ang. saabar och tjuvar.
Jag köpte mig en gammal saab 900, och två dagar efter inköp blir den stulen. Jag fick dock tillbaka den efter ett tag och efter det monterade jag en startspärr av egen design. Och det har resulterat i att efter 4st inbrott i bilen så har jag bilen i behåll men jag har blivit av med 4 kronor i parkerings-pengar och låset på förardörren är sönder, så nu har de börjat hamra på passagerardörren istället. Konstigt att man inte får ha sin skrotbil ifred. :kocko

Mitt tips till SAAB-ägare: töm bilen själv och montera en startspärr. :hihi

Vad menar du med startspärr?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Chris Husky skrev:
En brytare på kabeln till statmotorn som man gömmer någonstan i bilen

Det var det jag trodde, men vad för brytare. Det var typ det jag undrade.. Lite felformulerad förfrågan kanske...

Det färdas bra mycket elektroner igenom kablarna till startmotorn... Måste ju vara nån sorts bautabrytare för att inte brinna upp.... :confused:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Zana skrev:
Det var det jag trodde, men vad för brytare. Det var typ det jag undrade.. Lite felformulerad förfrågan kanske...

Det färdas bra mycket elektroner igenom kablarna till startmotorn... Måste ju vara nån sorts bautabrytare för att inte brinna upp.... :confused:
Du klipper kabeln från tändningslåset; 1,5 mm2, och sätter brytaren där.
Det är precis samma som man gör när larm med startspärr installeras.

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
tyvärr e saab en bra bil för tjuvarna. dom var i min 9000 3 gånger på 4mån
lite slutsteg o bas låda o högtalare,cd spelaren allt fick bara ben. smått tråkigt att man inte kan ha grejerna i fred men nu är där larm i skiten. det var fan så mycket billigare änn ett par skjälvrisker.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Crash skrev:
tyvärr e saab en bra bil för tjuvarna. dom var i min 9000 3 gånger på 4mån
lite slutsteg o bas låda o högtalare,cd spelaren allt fick bara ben. smått tråkigt att man inte kan ha grejerna i fred men nu är där larm i skiten. det var fan så mycket billigare änn ett par skjälvrisker.

Har dom låtit den vara sen dess?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...