oscar skrev:Min flickväns bruna SAAB 9000 (87a tror jag) stulen i Lund mellan 20.00 10/12 och 08.00 11/12.
Regnummer: MMY 943
Kännetecken: Brun o ful men (förhoppningsvis) välbehållen, samt nya 17" Rial Icona fälgar!
Zana skrev:Fan va trist. Men dom där bilarna är som godis i biltjuvarnas ögon. Om den dessutom utrustats med sjyssta fälgar är det nog väldigt svårt att låta bli...
Dom var inne i min bil häromdan, men det enda dom snodde var en påse med apelsiner... Dom lämnade slutsteget, lite sjyssta kläder och lite Mdskivor...
/Zana
Drkosmos skrev:Dom var väll hungriga.
Bilen lär ni hitta men inte fälgarna.
Haru nån bild på fälganra så man vet vad man ska leta efter.
oscar skrev:Jag tänkte skaffa 17" till min gubbpassat men nu skiter jag i vilket o kör med plåt istället!
Robbie skrev:Jag ville bara komma med ett inlägg ang. saabar och tjuvar.
Jag köpte mig en gammal saab 900, och två dagar efter inköp blir den stulen. Jag fick dock tillbaka den efter ett tag och efter det monterade jag en startspärr av egen design. Och det har resulterat i att efter 4st inbrott i bilen så har jag bilen i behåll men jag har blivit av med 4 kronor i parkerings-pengar och låset på förardörren är sönder, så nu har de börjat hamra på passagerardörren istället. Konstigt att man inte får ha sin skrotbil ifred. :kocko
Mitt tips till SAAB-ägare: töm bilen själv och montera en startspärr.
Zana skrev:Vad menar du med startspärr?
Zana skrev:Vad menar du med startspärr?
Chris Husky skrev:En brytare på kabeln till statmotorn som man gömmer någonstan i bilen
Du klipper kabeln från tändningslåset; 1,5 mm2, och sätter brytaren där.Zana skrev:Det var det jag trodde, men vad för brytare. Det var typ det jag undrade.. Lite felformulerad förfrågan kanske...
Det färdas bra mycket elektroner igenom kablarna till startmotorn... Måste ju vara nån sorts bautabrytare för att inte brinna upp....
CayLe skrev:Man bryter tändningen med en dold strömbrytare.
Crash skrev:tyvärr e saab en bra bil för tjuvarna. dom var i min 9000 3 gånger på 4mån
lite slutsteg o bas låda o högtalare,cd spelaren allt fick bara ben. smått tråkigt att man inte kan ha grejerna i fred men nu är där larm i skiten. det var fan så mycket billigare änn ett par skjälvrisker.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|