Saker man som hojåkare är trött på att få höra, om och om igen...

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Anneli.a skrev:
"..borde inte du ha en tjej-hoj..." (hur ser en sån ut? Rosa med stödhjul?)

"..e hojen ute o åker med dig eller?"...(följs gärna utav ett asg..)

"..No fear??? *asg*" (ja e inte skyldig till att de dekalerna sitter där..)

"Kör DU den DÄR?!..." (nä, ja e bara paraplybabe..)

:whip

Du glömde Kommentaren " fan va trevlig en tjej på hoj ska vi ta en tur :hej "
Men oj.. de va saker som en hojåkare va trött på o höra... hoppas du inte e trött av o höra de :tummenupp

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Mina föräldrar (som är väldigt förstående och bra föräldrar) brukar kunna dra till med:

"Hur mycket soppa drar den då?"
-"Tja, det beror på hur man kör... Men kring 0.7-0.8 liter milen..."
"Jao, *suck*, som en mindre bil..."

Jao, den drar som en mindre bil. Mne då är det 1000 cc och 145 hästar där också! Hiita en bil som drar 0.7-0.8 och kan ställa upp mot en sporthoj! Bah!

En sak som jag iaf kan minnas från tidigare år (dvs. innan jag skaffade tungviktare och blev klok), typ 15-16 års åldern, var ju att man som mopedist/lättviktare ÄLSKADE när tungviktare accade iväg eller drog på bakhjulet. Det var ju en njutning som inte gick att jämföra! Man hade ju ståfräs och våta drömmar en vecka efteråt! Så inte är det helt konstigt att mopedister vill att man ska dra en wheelie! Det har jag ju själv velat!
Ni som är äldre kanske inte kommer ihåg hur det var, men jag tror nog att många varit så...
Dessutom vet man inte som mopedist att det inte är lätt att slanga... Man tycker ju att "så mycket effekt går ju hur lätt som helst", men det är ju faktiskt en vetenskap i sig! Precis som att göra fina powerslides med bil, när jag var mindre trodde jag att om man hade mycket hästar så gick det ju lätt... Nåja, nu när man själv kört bil och försökt så inser man att det inte är så lätt som det ser ut...

Ha lite överseende med mopedister... Vi var ju likadana förr!
Sen när druckna 20-åringar kommer raglande och vill att man ska wheela så kan man ju bli lite trött...

Äh, kanske bara är jag som är råddig... ;)

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Hagster skrev:
Vad kostar den?

Det är den absolut tråkigaste frågan man kan få.

-Tillräckligt brukar bli mitt svar.

Nej nej!!

Lika myckjet som ett ligg!, säger man, Om det är killar som frågar så går dom därifrån, garanterat!

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Gamla hojer och gamla dagar är ju klassiker.
Gubbe: Jag körde hoj förut
Jag: Kul, slutat nu eller?
G: Ja, dagens hojer är så tunga, vad väger din?
J: 230 torr
G: Jag säger ju det, min gamla vägde 165kg, 50hk, toppade 200.
J: Det var väl en spothoj det då?
G: Japp, detta är väl ingen sporthoj?
J: nä, en standard gatuhoj.
G: dagens sporthojer, vad väger dom?
J: 185-210 beroende på vilken
G: oj vad tunga
J: nä, dom värsta har ju runt 180hk
G: (tyst ett tag)...Tycker fortfarande dom är tunga, måste ju vara jobbiga att svänga
J: ja, över 280km/h är dom lite jobbig(stort flin)

Inget illa om den gubben, men han kunde ha frågat om min hoj, som jag vet något om.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
petterekman skrev:

En sak som jag iaf kan minnas från tidigare år (dvs. innan jag skaffade tungviktare och blev klok), typ 15-16 års åldern, var ju att man som mopedist/lättviktare ÄLSKADE när tungviktare accade iväg eller drog på bakhjulet. Det var ju en njutning som inte gick att jämföra! Man hade ju ståfräs och våta drömmar en vecka efteråt! Så inte är det helt konstigt att mopedister vill att man ska dra en wheelie! Det har jag ju själv velat!
Ni som är äldre kanske inte kommer ihåg hur det var, men jag tror nog att många varit så...
Dessutom vet man inte som mopedist att det inte är lätt att slanga... Man tycker ju att "så mycket effekt går ju hur lätt som helst", men det är ju faktiskt en vetenskap i sig! Precis som att göra fina powerslides med bil, när jag var mindre trodde jag att om man hade mycket hästar så gick det ju lätt... Nåja, nu när man själv kört bil och försökt så inser man att det inte är så lätt som det ser ut...

Ha lite överseende med mopedister... Vi var ju likadana förr!

Jag är fortfarande likadan ser jag en båge vid ett stopp eller rödljus så hoppas jag att den ska dra iväg med en snygg wheelie.

Annars är ju standard kommentarerna när man åker motard:

"E de inte väldigt små hjul på den där"

"E de inte väldigt dåligt mönster på dom däcken för att köra på crossbanan"

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Fantômas skrev:

Varför tror så många att det är ok att sätta upp sin sexåring på hojen för att låtsasköra när den står parkerad utanför ett varuhus?? :confused:

Den är väl fan ingen Lisebergsattraktion ... gå in och lägg på en femma i plastbilen utanför ICA istället!!!

Du kan inte mena att du råkat ut för det???När ska folk sluta upp med det-är-ju-bara-jag-så-det-gör-ju-inget stilen?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept