Mina föräldrar (som är väldigt förstående och bra föräldrar) brukar kunna dra till med:
"Hur mycket soppa drar den då?"
-"Tja, det beror på hur man kör... Men kring 0.7-0.8 liter milen..."
"Jao, *suck*, som en mindre bil..."
Jao, den drar som en mindre bil. Mne då är det 1000 cc och 145 hästar där också! Hiita en bil som drar 0.7-0.8 och kan ställa upp mot en sporthoj! Bah!
En sak som jag iaf kan minnas från tidigare år (dvs. innan jag skaffade tungviktare och blev klok), typ 15-16 års åldern, var ju att man som mopedist/lättviktare ÄLSKADE när tungviktare accade iväg eller drog på bakhjulet. Det var ju en njutning som inte gick att jämföra! Man hade ju ståfräs och våta drömmar en vecka efteråt! Så inte är det helt konstigt att mopedister vill att man ska dra en wheelie! Det har jag ju själv velat!
Ni som är äldre kanske inte kommer ihåg hur det var, men jag tror nog att många varit så...
Dessutom vet man inte som mopedist att det inte är lätt att slanga... Man tycker ju att "så mycket effekt går ju hur lätt som helst", men det är ju faktiskt en vetenskap i sig! Precis som att göra fina powerslides med bil, när jag var mindre trodde jag att om man hade mycket hästar så gick det ju lätt... Nåja, nu när man själv kört bil och försökt så inser man att det inte är så lätt som det ser ut...
Ha lite överseende med mopedister... Vi var ju likadana förr!
Sen när druckna 20-åringar kommer raglande och vill att man ska wheela så kan man ju bli lite trött...
Äh, kanske bara är jag som är råddig...