Saker som är onödiga att komma ihåg

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
PacMan skrev:
2407742 Har du lixom suttit och pluggat in dom, eller har det bara fastnat av misstag? Själv kan jag 3.1415, sen är det stopp. :)

Började som en kul grej när jag var 16, jag och en polare hittade 10000 decimaler på nätet och tyckte vi kunde lära oss 20. Sagt och gjort, polaren slutade dock där men jag ville lära mig 50. Gjorde det och sådär rullade det på, lärde mig 10 decimaler om dan som jag kopplade på ramsan. När man kom upp emot 150 började det spåra ur, låg och rabblade siffror varje natt innan man skulle sova osv.....nää lika bra att jag la ner det där vid 180. Dom 60 första sitter dom kvar i huvet och lär väl göra det ett bra tag till :tomten.
 

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
I sandiga viken
Hoj
En gul/svart!
De 20 första grundämnena i periodiska systemet sitter som gjutet tack vare den "fina" ramsan:
H HeLiBeB CNOFNe NaMgAl SiPS ClArKCa
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
*I min ungdom samlade jag på stamtavlor på hästar. Jag kunde varenda en utantill rakt av då.
Mamma tyckte jag skulle skaffa mig sifferminne, (=obefintligt:va ), för att klara matten istället för att fylla skallen med massa gamla hingstar:D
Jag kommer ihåg hela stamtavlan än idag, om jag bara får se avkomman så kan jag komma ihåg resten av stamtavlan på de flesta av de hästarna jag samlade på.

*Reg.nr. glömmer jag sällan eller aldrig heller, åtminstone inte bokstavsdelen av dem:rolleyes:

*Jag har flyttat 21 ggr på snart 24 år. Jag glömmer aldrig vad som ligger i vilka kartonger, (uppackade eller ej), eller för den delen vilka grejer som man kan lägga på vissa sätt för att få i så mkt som möjligt i en kartong.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Den här då; jag kan hela nedanstående sångtext utantill :tomten

Jag hade köpt mig en termos
I en affär nere i Målila
Den var jättefin, tills jag slog i kaffe
Då gick den ut i tusen bitar

Då ringde jag ner till Hakan
Så kallas han som har affären
(Han har nämligen en väldigt stor haka)
Och sa som såhär, min termos är sönder,
finns det nån garanti på såna

Ja, sade Hakan, mycket grovt och mycket långsamt
Han talade, väldigt långsamt, och grovt
Var den röd min gosse, så får du vara utan,
men var den grön får du en ny
(Han bytte nämligen bara ut gröna saker)

Då sade jag såhär till Hakan
Jag känner stor sorg och försakan
(så att säga)
Termosen var grön, som sommarens gräs,
det var så poetiskt så han började gråta

Med stockad röst sa han, du får två nya termosar
Jag har några liggande här på lagret
Som jag har fått ut, försäkringspengar på,
och dom är gröna båda två

Ja, då fick jag två nya då

Termosar som är så röda dom får
man inte byta men gröna termosar
dom får man byta, byta, byt-a
om man villom man handlar hos Hakan villsäga
i Målila...
 
Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
197619 e serienumret till min AK5a i lumpen samt regnr 204802 på min PBV.......för 11 år sedan.
 
Last edited:

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Jag är grym på att komma ihåg alla barnsånger man sjöng på dagis, och då menar jag dom lite mer avancerade än "Blinka lilla stjärna". Mina favoriter var dom fordonsrelaterade, typ "Hemma på vår gård" och "Jag hamrar och spikar". Nu är jag ju inte direkt lastgammal, men det var ju ändå runt 20 år sen, och jag har aldrig haft användning för dom (typ småsyskon eller dyl).
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Ivil skrev:
2410509 197619 e serienumret till min AK5a i lumpen samt regnr 204802 på min PBV.......för 11 år sedan.

197468 serienummret till ak5:an glömmer man aldrig. Så många gånger man har legat och glott och vårdat :mad: skiten! (iofs inte så länge sen jag gjorde lumpen)

Är också grymt duktig på regnummer. Har hänt flera gånger att vi har varit ute och åkt långt hemifrån och då har jag känt igen regnummer och sagt att dom är hemifrån. När man sen har kollat upp det så stämmer det alltid! :)
 

FreddaGädda

Guest
aus, ausser, bei, mit, nach, seit, von, zu

durch, für, gegen, ohne, um


Kommer ihåg en jädrans massa onödigt skit. Men vad jag däremot inte kommer ihåg är att KalleNorton har varit hemma hos mig :D
 
Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag är rätt bra på idrottsstatistik, i synnerhet vm-statistik i fotboll. Namn för personer jag träffar i vanliga livet är jag däremot dålig på. Går liksom in och ut ur huvudet i samma sekund. Ytterst dålig egenskap.
 

Frazze

Kall om handen...
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Älvsjö/Östersund
Hoj
Hoj på dig själv du...
Pinky skrev:
2407731 Hehe, jag är inte ensam. Kommer i nuläget ihåg dom 60 första som en ramsa i huvet typ. När det var som värst för 6 år sen så kunde jag 180 :tungan.

Var det någon som såg programmet "i Daniels hjärna" på 2:an igår (lördag).
Han rabblade upp pi med 22500 decimaler (tror jag, över 20000 iaf).
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
FreddaGädda skrev:
2411877 aus, ausser, bei, mit, nach, seit, von, zu

durch, für, gegen, ohne, um


Kommer ihåg en jädrans massa onödigt skit. Men vad jag däremot inte kommer ihåg är att KalleNorton har varit hemma hos mig :D
frågan är om det gälls då du har glömt gegenüber och wieder :va
 

FreddaGädda

Guest
-Rosen- skrev:
2411993 frågan är om det gälls då du har glömt gegenüber och wieder :va

Ramsorna kan skilja sig sade vår lärare. Första ramsan kan innehålla ett ord jag inte skrivit, med undre ramsan vet jag inte. Killen i parlamentet på TV4 som gör rösten till Fred Flinta, vad han nu heter, rabblade upp den undre ramsan som jag skrivit den. Nu har jag inte läroboken till hands då den är på vinden men jag kan ge en hundraprocentig garanti att det är på detta vis vi fick lära oss. Det finns en till med hinter, über, unter nånting men den har jag aldrig kunnat, inte möjligt att det är den du tänker på?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
FreddaGädda skrev:
2412684 Ramsorna kan skilja sig sade vår lärare. Första ramsan kan innehålla ett ord jag inte skrivit, med undre ramsan vet jag inte. Killen i parlamentet på TV4 som gör rösten till Fred Flinta, vad han nu heter, rabblade upp den undre ramsan som jag skrivit den. Nu har jag inte läroboken till hands då den är på vinden men jag kan ge en hundraprocentig garanti att det är på detta vis vi fick lära oss. Det finns en till med hinter, über, unter nånting men den har jag aldrig kunnat, inte möjligt att det är den du tänker på?
Denna har jag lärt mig. Antagligen felstavat men men...

Aus, ausser, bei, gegenüber, mit, nacht, zeit, von, zu.




Sen kan jag hela konvesationen i första kapitlet i min första tyskabok :D
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Siffror i allmänhet har jag grymt lätt för att komma ihåg, men om jag ska någonstans så glömmer jag ALLTID något jag skulle haft med mig. Som tex när jag packade gympaväskan innan jag skulle gå ner till skolbussen. Jag höll på o packa ändå tills jag skulle kliva ut ur dörren och tro på fan att jag glömmer den :D Har hänt flera ggr.

Telefon nr har en tendens att fastna i huvet bara jag skriver in dom i telefonboken.

Sen kommer jag alltid ihåg att räkna trappsteg, vars jag än går nånstans.

Kan tillägga att jag INTE kommer ihåg så mycket onödiga saker när någon frågar om det, oftast dyker det bara upp i huvet när man minst vill :)
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
texterna till de flesta av Britney Spears låtar...:zpy Tycker inte ens om dem!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top