totoro
Är fulladdad ibland
Folk i lurar. Gående och på bussar å pendel/tunnelbana.
Det var bättre förr när jag slapp se skiten
Folk i lurar. Gående och på bussar å pendel/tunnelbana.
Nej dom lurarna var bara på några gram och satt I ÖRAT80-talet är tillbaka!
...än jag heter det!
Därom tvista de lärda...
Intressant, utveckla, är folk otrevligare nu?54 Sverige! när man var ung liten räka så var det landet Sverige vi såg upp till. Det var himmelriket att åka till Stockholm under sommaren. Alla var alltid glada och trevliga, jämfört med här i Finland. Nu känns det som att läget är det motsatta, vad har hänt med de glada trevliga svenskarna?
55: vädret
Blåser och regnar jävuuuul nu
Hellre det än den där jävla snön vi hade förr
Det känns som att Svensk "kultur" har ändrats radikalt på något sätt, det är svårt att sätta fingret på vad det är som har hänt.Intressant, utveckla, är folk otrevligare nu?
Det känns som att Svensk "kultur" har ändrats radikalt på något sätt, det är svårt att sätta fingret på vad det är som har hänt.
Politiken och det ekonomiska läget gör ju givetvis sitt för samhället, men det förklarar ändå inte hur den trevlige, stolta helylle svensken har ersatts av någon lättkrenkt-PK typ, som nog minsann gillar olika, förutsatt att du gillar olika på samma vis som jag...
Detta kan ju i för sig vara något storstadsfenomen, jag har inte besökt någon mindre ort i Sverige på evigheter.
Tror det är lika jävligt överallt faktiskt.
T.ex. var jag på fest härom veckan och slängde ur mig en kommentar i stil med "det finns länder där främlingar tas emot bättre än i Sverige ". Detta gjorde att två personer runt bordet blev kränkta och svarade med att upprört fråga mig "tror du en neger tas emot bättre i Ryssland eller Iran eller?! Va, va va?!!".
Tydligen ska man bara vara nöjd och hålla käften så länge det finns någon som är värre.
Jaaa, det bästa sättet att bli bäst är att jämföra sig med de absolut sämsta. Jefvla blockmongon det finns därute.
Standard, premium och super heter det.#58: Bensinmackarna var många ljusår bättre än idag samt att man kunde hitta små obskyra pumpar mitt ute på landet som fortfarande fungerade. Majoriteten av pumparna erbjöd 95, 96 och 98, inte larvet som idag att nästa bara ha 95.
Idag är det mest automatstationer på "välbesökta" platser samt bensinmackar som säljer överprisade livsmedel.
Standard, premium och super heter det.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |