Saker som var bättre förr, 1-100

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
#52 Folk var bättre på passa tider för i tiden. 9 av 10ggr ringer ju den jäveln man ska möta o säger att den kommer sent. Hatar o vänta o allt är mobilens fel! :3freak
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
#53 Tåg
Förr tog man tåget för att va säker på att komma fram, om det var storm eller snö. Idag är det tvärtom. Garanterat försent
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
54 Sverige! när man var ung liten räka så var det landet Sverige vi såg upp till. Det var himmelriket att åka till Stockholm under sommaren. Alla var alltid glada och trevliga, jämfört med här i Finland. Nu känns det som att läget är det motsatta, vad har hänt med de glada trevliga svenskarna?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
54 Sverige! när man var ung liten räka så var det landet Sverige vi såg upp till. Det var himmelriket att åka till Stockholm under sommaren. Alla var alltid glada och trevliga, jämfört med här i Finland. Nu känns det som att läget är det motsatta, vad har hänt med de glada trevliga svenskarna?
Intressant, utveckla, är folk otrevligare nu?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
56. Gula Tidningen istället för Blocket (och tillhörande epost-idioter som bara hör av sig av oklar anledning)
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Intressant, utveckla, är folk otrevligare nu?
Det känns som att Svensk "kultur" har ändrats radikalt på något sätt, det är svårt att sätta fingret på vad det är som har hänt:va.
Politiken och det ekonomiska läget gör ju givetvis sitt för samhället, men det förklarar ändå inte hur den trevlige, stolta helylle svensken har ersatts av någon lättkrenkt-PK typ, som nog minsann gillar olika, förutsatt att du gillar olika på samma vis som jag...
Detta kan ju i för sig vara något storstadsfenomen, jag har inte besökt någon mindre ort i Sverige på evigheter.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det känns som att Svensk "kultur" har ändrats radikalt på något sätt, det är svårt att sätta fingret på vad det är som har hänt:va.
Politiken och det ekonomiska läget gör ju givetvis sitt för samhället, men det förklarar ändå inte hur den trevlige, stolta helylle svensken har ersatts av någon lättkrenkt-PK typ, som nog minsann gillar olika, förutsatt att du gillar olika på samma vis som jag...
Detta kan ju i för sig vara något storstadsfenomen, jag har inte besökt någon mindre ort i Sverige på evigheter.

Tror det är lika jävligt överallt faktiskt.
T.ex. var jag på fest härom veckan och slängde ur mig en kommentar i stil med "det finns länder där främlingar tas emot bättre än i Sverige ". Detta gjorde att två personer runt bordet blev kränkta och svarade med att upprört fråga mig "tror du en neger tas emot bättre i Ryssland eller Iran eller?! Va, va va?!!".
Tydligen ska man bara vara nöjd och hålla käften så länge det finns någon som är värre. :glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror det är lika jävligt överallt faktiskt.
T.ex. var jag på fest härom veckan och slängde ur mig en kommentar i stil med "det finns länder där främlingar tas emot bättre än i Sverige ". Detta gjorde att två personer runt bordet blev kränkta och svarade med att upprört fråga mig "tror du en neger tas emot bättre i Ryssland eller Iran eller?! Va, va va?!!".
Tydligen ska man bara vara nöjd och hålla käften så länge det finns någon som är värre. :glömdet

Jaaa, det bästa sättet att bli bäst är att jämföra sig med de absolut sämsta. :huvet Jefvla blockmongon det finns därute.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
57: politiker.
Fler hade lite mer i ryggsäcken, lite arbetslivserfarenhet, utbildning och kunskap.

Nu känns det som en stor del är politiker som nåt åtgärdsprogram av Ams.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
#58: Bensinmackarna var många ljusår bättre än idag samt att man kunde hitta små obskyra pumpar mitt ute på landet som fortfarande fungerade. Majoriteten av pumparna erbjöd 95, 96 och 98, inte larvet som idag att nästa bara ha 95.
Idag är det mest automatstationer på "välbesökta" platser samt bensinmackar som säljer överprisade livsmedel.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
#58: Bensinmackarna var många ljusår bättre än idag samt att man kunde hitta små obskyra pumpar mitt ute på landet som fortfarande fungerade. Majoriteten av pumparna erbjöd 95, 96 och 98, inte larvet som idag att nästa bara ha 95.
Idag är det mest automatstationer på "välbesökta" platser samt bensinmackar som säljer överprisade livsmedel.
Standard, premium och super heter det.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top