Saknad

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Det känns jobbigt att bara läsa en sån sak och jag lider med dig då jag kände Bobby, inte väl men jag kände honom iaf. :(
Dock hörde jag en annan historia om att han gick emmelan ett bråk mellan en kompis till han och den där polacken som utfärdade detta illdåd och då har blivit nerstucken pga detta, men detta stämde inte mao.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
chrille-r1000 skrev:
Det känns jobbigt att bara läsa en sån sak och jag lider med dig då jag kände Bobby, inte väl men jag kände honom iaf. :(
Dock hörde jag en annan historia om att han gick emmelan ett bråk mellan en kompis till han och den där polacken som utfärdade detta illdåd och då har blivit nerstucken pga detta, men detta stämde inte mao.
vet faktiskt inte vad som startat detta bråk överhuvudtaget.....vill ju veta, man undrar alltid varför varför????
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Varför

Varför finns därför eller.

Så jag tycker om min kompis olycka så finns det inga varför.
Jo varför min kompis osv. men .......
I ravis fall lider jag väldigt mycket, meningslöst våld.
Livet slutar aldrig at förvåna.
Och gud finns inte, annars varför finns all denna ondska?

Ölen gjör mig mycket osamanhängande:;(
Hoppas ni listar ut va jag menar;)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Re: Varför

TroLiS skrev:
Varför finns därför eller.

Så jag tycker om min kompis olycka så finns det inga varför.
Jo varför min kompis osv. men .......
I ravis fall lider jag väldigt mycket, meningslöst våld.
Livet slutar aldrig at förvåna.
Och gud finns inte, annars varför finns all denna ondska?

Ölen gjör mig mycket osamanhängande:;(
Hoppas ni listar ut va jag menar;)
fan att man inte gillar alkohol......
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Kryptisk

Jo det är jag ibland :(
allra helst idag.
Men säkert har ni alla sina konstiga drömmar ibland.
När ens kompis kommer å hällsar på en i huvudet.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
efter en blöt kväll i bastun när jag va 19 så var min kompis nära att dö i en olycka med en bil,han klarade sig dock med funktionshinder i hela höger sida och kraftiga hjärnskador med en total personlighets förändring som följd.ingen av dom 3 andra i bilen fick några värre skador,han klarade sig bara för att han inte hade säkerhetsbälte på sig(lite ironiskt).nu så här ca:7 år efteråt så har vi ingen direkt kontakt men man saknar ju sin gammla bästa kompis.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
nåt som stör mig är att jag önskar jag drömde om min bror oftare, har gjort det 3 ggr på 4 år typ. Har så verkliga drömmar så det hade vart skönt om han kom till en i drömmarna oftare
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Rave

Inte för att vara dum.
Det är väl ganska skönt att det är så.
Jag kan säga att det tar på ens förstånd att ha för mycke ´.....
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Re: Rave

TroLiS skrev:
Inte för att vara dum.
Det är väl ganska skönt att det är så.
Jag kan säga att det tar på ens förstånd att ha för mycke ´.....
det har du nog rätt i......
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
japp! träffade Storebror på Lunda en gång.. inte alls kul att se en skön person som honom gå bort.

Försök å tänk på nått annat. Ta en glidartur (!) på hojjen. Andas extra djupt. Uppskatta det livet du har.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Jag kommer ihåg när lillebror skrev om den olyckan förra året, det var riktigt hemskt. Sen han det väl inte gå mer än ett par dagar innan nästa dödsolycka var ett faktum SP1 har jag för mig att han hette.
Kan inte låta bli att tänka..... det kanske är någon från forumet som har förolyckats utan att vi har fått reda på det för att han inte kände någon annan här.

Ush detta är inte kul alls. :(
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Att sörja...är att sakna.... och jag tror att lixom sorgen så har saknaden olika stadier...

Först som en fysisk plåga...som man inte står ut med....och den sitter på ett ställe dit ingen smärtlindring når.... i själen.

Sen vänjer man sig på nåt vis...vid smärtan... den blir en del av ens liv....

Minnena o drömmarna...lindrar smärtan....dom ger en lite andrum i sorgen o saknaden... för att sen... när verkligheten gör sig påmind... göra ont igen.....

Det gäller att vara stark...att stå ut med smärtan...att aldrig glömma....

För så länge man minns en människa... som inte längre finns på jorden... så finns den människan ändå alltid kvar.... nerbäddad i själen på det ställe där saknaden bor...

//Madelene
 

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
KTM 660 -04
Ibland känns det som om man nästan går och väntar på att nåt otäckt skall hända nån av de mc-polare man tycker mkt om, med tanke på hur alla kör....

Kör lugnt allihop så slipper vi förhoppningsvis otrevligheter!

// AL
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ravetrancer skrev:
säger bara, den som kan gråta skall vara glad, jag får inte ut några tårar. Tror jag är bitter och full av hat som fan. Mitt enda syskon, min lillebror blev mördad när han var ute och festade för 4år sedan. Han blev nerslagen av en uppumpad anaboladåre på 120kg och 175cm lång. Idioten hade massa droger i kroppen dessutom. Min bror skulle precis tända en cigarett och böjde huvudet ner litegrann och la andra handen för som man är van att göra när man tänder cigg utomhus. Då nitade mördaren min bror så hårt så halva ögonlocket lossnade och han svimmade av slaget. Sen berättade vittnet att mördaren böjer sig ner över min brors kropp när han är avsvimmad och tar fram en dykarknivoch hugger honom 3 ggr i magen, sedan hugger han honom 4 ggr i en halvcirkelrörelse i bröstkorgen. Efter det så kliver han lugnt över kroppen och böjer sig ner på knä igen och fortsätter att hugga sin cirkel i bröstkorgen.....sammanlagt blev det 11 högg i bröstkorgen format som en cirkel. Sen blev det kaos inne på diskoteket. När mördaren sen skulle smita försökte han oxo hugga en polisman. Min bror hittade dom död med en nytänd cigarett mellan fingrarna, inga skärsår på händerna, så han hade inte gjort något motstånd och därför trodde dom att han vart avsvimmad.Han fick livstid i tingsrätten och 10år i hovrätten vilket gör mig förbannad som fan. Strax efter tt han kommit till kumla högg han ner en kille i ryggen, denna dog inte iaf. Hovrätten tyckte inte han var vid sina sinnens fulla bruk vid händelsen så därför dömde dom bara 10år, vilket betyder att du kan stoppa i dig droger och mörda , sen så slipper du iaf livstid....patetiskt......
Jag vill gråta men kan ju fan inte, allt sitter kvar inuti. Gick till psykolog, men dom bytte 3 stycken under dom 3ggr som jag var där. Nån hade fått annat jobb och nån var sjuk så jag fick dra min historia 3ggr, sen tröttnade jag på det......
Jag kan vara glad, men ändå inte, för jag vet innerst inne att det går inte.......känns som om jag aldrig kan vara bara glad utan att nåt annat ligger och stör mig.......Fy fan vad jag saknar min lillebror.......min ende lillebror, mitt allt........
Fyfaaan!!! Sånna ska INTE få leva vidare!! :finger :mad: Fram för dödsstraff i Sverige!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
tycker att vid mord, så kan man införa en lite annan sorts domar. Man räknar ut medellivslängden på en människa ca 80år. Sen drar man av dom 80åren på människan som blivit mördad. tex 20år gammal dör - 80 år= 60 års fängelse. Om personen är över säg 50 år, då skall alltid minst 30 års fängelse gälla. Mördaren får då sitta kvar sitt offers livstid som han hade kvar.

Lillebror: pratar du med nån psykolog??? Om inte, så gör det för fan........annars blir man inte bra.

//R

edit: fan va gött att se storebror på sin fina retta.... :(
 

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Sorg är en konstig känsla. Man kan aldrig förutse eller vara beredd på hur man reagerar när någon som står en nära dör. Än svårare blir det om det är en ung person som dör på ett meningslöst sätt som Ravetrancer, TroLiS med flera har beskrivet ovan.

Jag förlorade själv en av mina bästa polare i en mc-olycka för snart 8 år sedan bara för att en bilist inte använde sig av sin blinkers när han gjorde en vänstersväng. Min polare hann inte ens fylla 19 år. Bilföraren dömdes till villkorligt för vållande till annans död samt fick 800kr i böter. Detta låga "straff" fick bilföraren 2 år efter olyckan och efter ett långdraget processande. Det svåraste av allt var att se hur hans familj mådde direkt efter utan att kunna hjälpa dem. Man känner sig så fruktansvärt maktlös. Jag tror att det bästa man kan göra är att prata och lyssna omvartannat.

Direkt efter olyckan så kände jag mest hat mot personen som gjort detta och jag ville utkräva någon slags hämnd. Så blev inte fallet och idag hoppas jag att personen ifråga iaf tyngs av sitt samvete och vetskapen om att han orsakat en annan människas död. Såhär 8 år senare så tänker jag fortfarande ofta på min vän. Hur han var när han levde och hur han hade varit idag om han hade levt. Man tänker på alla roliga stunder som man har delat och alla de stunder som man har gått miste om. Ibland är det uppåt och ibland är det skit, huvudsaken är att man aldrig glömmer personen och att man fortsätter att prata om honom/henne.

Sen är det ju så att allt detta även har fört med sig något positivt. Kan låta lite klyschigt men jag har lärt mig att uppskatta livet mer, mina kompisar och min familj. Jag har även fått mig en rejäl tankeställare om hur man uppför sig i trafiken. Så min vän dog inte helt förgäves. Tiden läker inte alla sår men den hjälper en att bearbeta och tackla sin sorg.

Chistian
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top