Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Följer ni debatten om detta projekt eller är ni likgiltiga?
Flytta Tivoli till Råå så att det smälter in i omgivningen...eller ännu bättre riv skitet
Är det någon som saknar silosarna i norra hamnen?
Samma diskussioner då..
Jag har läst igenom i stort det mesta om detta projektet och var en av dom som tryckte på knappen i Rådhuset. Det stora problemet är väl utseendet tror jag.. "smaken är som baken".. det var ju många som inte gillade Dunkers och som fortfarande inte gör det.
Det viktigaste för mig var att vi idag inte har en kongressanläggning. Visst man kan ha sådana på andra ställen, men det är inte samma sak.. Jag skulle kunna skriva en bok om hur det är med tanke på att jag åker runt på en massa mässor och konferenser. Läget är kanon. Hotell i samma byggnad är kanon.. den stora fördelen är att personalen som jobbar där kommer att vara proffs på att hålla mässor och konferenser och det är superviktigt med tanke på allt strul mm som brukar drabba utställare och arrangörer.
Jag hoppas att alla Helsingborgare med tiden kan tycka att det blev ok..
//Nick
Ha, underbart att se en sånhär diskussion här! Jag ska upp till stadsbyggnadskontoret idag, har ni lämnat synpunkter där?! Förutom mig är det kanske inte så många samhällsplanerare som letar synpunkter på Sporthojsidan !
det var bättre förr..
Tycker du verkligen det? Hamnen såg ju ut som f-n. Frontline hängde i gamla magasinet, lokalerna såg ut som jag vet inte vad. Silosarna som stod och förfall, en fet parkering som var skittråkig. Dessutom så var det överhuvudtaget ingen aktivitet på hela piren ut mot parapeten. Tycker det är mycket bättre i dag i hamnen.
Ha, underbart att se en sånhär diskussion här! Jag ska upp till stadsbyggnadskontoret idag, har ni lämnat synpunkter där?! Förutom mig är det kanske inte så många samhällsplanerare som letar synpunkter på Sporthojsidan !
1. Det kostar inte Helsingborgs Stad pengar. Det är inte dom som finansierar detta utan det är en privat aktör som bygger och en annan som kommer att driva det. Detta är redan klart. Så inga skattepengar där inte.
2. Fördelen med det hela är att det kommer att generera skattepengar.
Ärligt talat tycker jag det känns som det varit ett par mycket framgångsrika lobbyister i farten när man läser igenom dina punkter.
Jag har själv varit ute på ett 100-tal utställningar runt om i Sverige och kan bara säga att denna anläggning kommer att hålla samma klass som de bästa i Sverige.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|