Samåkning Bollnäs-trakten??

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
kommer det någon imorrn?? jag är på!! kanske ska fråga whoopass om man får låna hans 954..:D :tuttar

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
körde annefors som uppvärmning sen blev det växbo.glössbo.trönö,kungsgården,svartvik,vågbro,flyget i söderhamn...
idag vetef*n vad vi ska ta för vägar kanske blir ppåt idag eller mot sandviken..

Åkte vägen mot sandviken över ockelbo för enåenhalv vecka sedan. Dom håller på å bygga om vägen dom första milen. Riktigt illa var det. Men från ockelbo och neråt var det ok.

Borde skicka nån motion (eller nåt annat viktigt ord) till vägverket att "slitytan efter kalvstigen är direkt livsfarlig för cyklister och andra motorister. Framförallt hästar kan snava".

Hela sträckan Järvsö-Delsbo vore ju given annars.

Nya Nianforsvägen kommer också att bli riktigt mumsig :tummenupp

Last edited:

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Åkte vägen mot sandviken över ockelbo för enåenhalv vecka sedan. Dom håller på å bygga om vägen dom första milen. Riktigt illa var det. Men från ockelbo och neråt var det ok.

Borde skicka nån motion (eller nåt annat viktigt ord) till vägverket att "slitytan efter kalvstigen är direkt livsfarlig för cyklister och andra motorister. Framförallt hästar kan snava".

Hela sträckan Järvsö-Delsbo vore ju given annars.

Nya Nianforsvägen kommer också att bli riktigt mumsig :tummenupp

En av nackdelarna med att bo såhär är att vägarna tar snabbt slut.. Känns som att vi har åkt alla "bra"vägar om och om igen.Har varit ner till sthlm några gånger i sommar, vi var bla ute mot norrtälje och j*vlar vilka underbara vägar det fanns där:yoparty imorrn är det körning igen och jag har ingen aning om vart man ska åka..

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
En av nackdelarna med att bo såhär är att vägarna tar snabbt slut.. Känns som att vi har åkt alla "bra"vägar om och om igen.Har varit ner till sthlm några gånger i sommar, vi var bla ute mot norrtälje och j*vlar vilka underbara vägar det fanns där:yoparty imorrn är det körning igen och jag har ingen aning om vart man ska åka..

Jo, det är riktigt. Har bott här "nere" i snart 8 år, men har bara åkt båge här i drygt 1 år, och har ännu inte hittat alla go-vägar öster om E4. Åkte en snurr i helgen, kom hem och hade drygt 10 mil på mätaren, men såg sedan på kartan att jag knappt lämnat E4. Finns som sagt hur mycket som helst om man gör en triangel mellan uppsala-norrtälje-stockholm

Men samtidigt så tror jag att det skulle gå att få till fina vägar i h-land också. Det verkar bara inte ligga i vv's intresse att restaurera och fixa till småvägarna. Det är ju mest grusvägar när man svänger av 83'an. Visst, gillar man att sprätta grus så finns det riktigt goa vägar väster om 83'an hela vägen mellan Bollnäs och Ljusdal. Tar aldrig slut :)

Kan även rekommendera Yg-vägen (Mellan Järvsösågen och Färila). Ny beläggning där. Riktigt fin faktiskt. Men kort.

Fixar dom till Hybovägen så är ju även den ett stycke porr !

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Var de några som åkte igår??? själv jobba man illa illa... :mad:

Vädret var ju inte de bästa heller kan ju ha nått med de att göra, inte lika grymma som vi var förra ons.:yoparty Nästa onsdag är jag med iaf! :tummenupp

Nä det var väl lika bra att det inte blev nån körning.. vädret SÖG precis som det har gjort hela sommaren,,

Papi

Motoped
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Gamm-Daytona
Hur ser vägarna norr om Bollnäs ut?

Den nylagda Järvsö-backen, är det en allmänväg eller inhägnad?

Evil__Knievel

maybe yes, maybe no
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
GSX-R 1000 K6
Då var ännu en onsdag avklarad! fint väder mycket fina sköna vägar :yoparty Det ända som skulle kunna lysa upp kvällen lite mer är följande... FLER hojåkare Vart F*N har ni tagit vägennu då var ju fint gäng första resan :va Vad jag vet har dom inte flyttat Bingo Lotto till ons.

Tur att två killar håller i det hela! eller hur Jonas? :yoparty

Bushmyra

Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Då var ännu en onsdag avklarad! fint väder mycket fina sköna vägar :yoparty Det ända som skulle kunna lysa upp kvällen lite mer är följande... FLER hojåkare Vart F*N har ni tagit vägennu då var ju fint gäng första resan :va Vad jag vet har dom inte flyttat Bingo Lotto till ons.

Tur att två killar håller i det hela! eller hur Jonas? :yoparty

jo för tusan Sammåkning i bollnäs verkar vara en utmanning...

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Åkte den nya vägen upp för järvsöbacken förra helgen. Sjukt mycket grus i kurvorna. Dessutom hade någon mejat ner en skylt med bilen precis när vi kom.
Var det bättre nu?

Ni kan ju även testa skästra-färila via yg. Också en fin väg numera.

Papi

Motoped
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Gamm-Daytona
Åkte järvsö-backen igår kväll, grusväg i svängarna.
:mad:

Hur är vägen mellan Färila - Edsbyn?

Last edited:

ShadyP

Hittat ny :)
Gick med
15 May 2007
Hoj
Honda cbr 1000rr -05 "repsol"
hallå är ni ut nått mer än onsdagar eller? har svårt att åka då jobbar kvällar :S men till helgen så är man sugen att ut och ta en runda kan nog fixa med typ 3-4 stycken från edsbyn oxå. vi var 6 stycken och åkte till järvsö i lördags finnfara vägen och annefors men tyvär var det ja man kan inte skriva grus men sten i kurvorna, men kan ju ha blivit bättre nu.. sen växbo vägen är faktiskt skoj.. bara att säga till om ni ska ut nått i helgen//Löfgren

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Åkte järvsö-backen igår kväll, grusväg i svängarna.
:mad:

Tror det är ett gäng snorisar som åker med sina bilar och sladdar i kurvorna och sprätter upp sten och grus.

En av dom satt i diket med nermejad skylt längst ner när jag åkte där sist.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati