Samåkning för 125cc i Stockholm

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Om det finns intresse så kan man ju försöka dra ihop ett gäng som åker till Kjula på lördag. På Kjula så är det Dragracing och det brukar även va en massa bilar som man kan kolla på och ibland lite hojar också :tummenupp

Här är en länk till lite info om själva Kjula och just Dragracingen: http://www.rodnkustom.se/KJULA2009.html

Skulle va kul om det fanns några intresserade i alla fall :tummenupp

//Weppa

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Ser nice ut de där Weppa dock så ska ja till Tuvängen på lörda :tungan

Hoppas på fler 125or den här lördan! :tummenupp

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Det verkade som om ja la upp förfråga lite för sent men det kommer dock vara en Kjula tävling till den 22-23 Augusti och då kanske man kan försöka få ihop ett lite större gäng om det inte är Tuvängen som gäller förstås ^^

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Jag tror jag kan den 22-23 Aug, najs med dragracing :D
Ligger tuvängen i Södertälje? Inte hört om det förut..

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Japp de ligger lite utanför södertälje.

Sök bara på: ''tuvängen södertälje'' på eniro så får du karta.

_____
Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring.

Söderifrån, E4/E20 avfart mot Södertälje N vid trafikplats Moraberg. Vid rondellen med McDonalds kör vänster mot Moraberg Industriområde.
Nästa rondell vänster och följ Morabergsvägen förbi Bilia och Beijer Bygg. I korsningen Morabergsvägen / Bergaholmsvägen (Ford) - tag höger och följ Bergaholmsvägen 1,6 km till avfart höger mot Tuvängen Ring.

GPS Lat: N 59º 12’ 45.00” Long: E 17º 39’ 57.00”
____

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Ingen annan som kan köra till Kjula? För mig är det ca 10 mil dit för mig, då behöver man inte ens stanna för att tanka :D
Hoppas det är fler som kan följa med!

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 125 Motard -06
Jag e jävligt sugen. men hur långt söder om sthlm ligger det ? Bor ju trots allt i uppsala men kul att åka med lite andra 125or. Ingen som bor åt uppsala-hållet som man kan få sällskap med ?

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Jag e jävligt sugen. men hur långt söder om sthlm ligger det ? Bor ju trots allt i uppsala men kul att åka med lite andra 125or. Ingen som bor åt uppsala-hållet som man kan få sällskap med ?

Sök på eskilstuna på hitta.se eller liknande sida så ser du ungefär vart det ligger.
Jag antar att vi kommer åka förbi Eköping och dit går det väl att åka från Uppsala utan någre större problem, eller? Där skulle man kunna mötas och fortsätta vidare tillsammans

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Den skönaste vägen att åka till Kjula är gamla vägen dit, och den börjar i höjd med Tumba så det är nog lättast att mötas där om det inte är några större problem för folk att åka dit förstås. :tummenupp

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Den skönaste vägen att åka till Kjula är gamla vägen dit, och den börjar i höjd med Tumba så det är nog lättast att mötas där om det inte är några större problem för folk att åka dit förstås. :tummenupp

Åker du förbi Rotebro då? Väldigt lätt för mig att åka dit isånnafall, inte så långt hemmifrån mig

EDIT: Oj, det var inte du som bodde i Uppsala ^^. Jag hittar inte där nere men eftersom du inte bor så långt ifrån mig så kan jag kanske åka efter dig dit? :D

Last edited:

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Jorå de borde nog funka typ mötas på brommaplan och sen åka vidare till donken vid Tumba avfarten för den donken borde man ha som mötesplats för det är där gamla vägen börjar :tummenupp

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Jorå de borde nog funka typ mötas på brommaplan och sen åka vidare till donken vid Tumba avfarten för den donken borde man ha som mötesplats för det är där gamla vägen börjar :tummenupp

Ja det går bra. Hur funkar det för ifoxx och Ludde? Ganska långt från Uppsala.., men med din KTM tar det inte lika lång tid :D Hoppas att alla kan åka/hittar till dit vi ska mötas

Edit: Är ner till Tumba den bästa vägen? Det blir ju skit långt om man åker från Uppsala, kör man förbi Enköping blir det inte så värst långt...? (Närmare för oss också)

Last edited:

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 125 Motard -06
Ja det går bra. Hur funkar det för ifoxx och Ludde? Ganska långt från Uppsala.., men med din KTM tar det inte lika lång tid :D Hoppas att alla kan åka/hittar till dit vi ska mötas

Edit: Är ner till Tumba den bästa vägen? Det blir ju skit långt om man åker från Uppsala, kör man förbi Enköping blir det inte så värst långt...? (Närmare för oss också)

Vet inte hur jag ska göra... somsagt en jävla bit att åka. beror på om jag får med en kompis från uppsala att åka med.. Är det någon som skall åka via enköping nu isånafall ?

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Att åka förbi Enköping skulle va mycket lättare om man åker ifrån Uppsala, och så kan man försöka mötas i Strängnäs istället. Men för mig så är det mycket lättare att åka från Tumba just för att ja kan den vägen och den är väldigt skön att åka :D
Men som sagt, Strängnäs kan man ha som mötesplats för dom som kommer från Uppsala hållet :tummenupp

Edit: Jag kan nog åka via Enköping i alla fall, kollade och det skulle inte vara en sån väldig omväg så man skulle kunna försöka fixa en mötesplats i Enköping :D

Last edited:

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Att åka förbi Enköping skulle va mycket lättare om man åker ifrån Uppsala, och så kan man försöka mötas i Strängnäs istället. Men för mig så är det mycket lättare att åka från Tumba just för att ja kan den vägen och den är väldigt skön att åka :D
Men som sagt, Strängnäs kan man ha som mötesplats för dom som kommer från Uppsala hållet :tummenupp

Edit: Jag kan nog åka via Enköping i alla fall, kollade och det skulle inte vara en sån väldig omväg så man skulle kunna försöka fixa en mötesplats i Enköping :D

Aa, får kolla med ifoxx om han skulle komma, för vilken plats är bäst att möta han? Är det strängnäs men det kanske är roligare om alla möts i enköping?

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Smc funderar på att ha en speciell 125cc dag på tuvängen. Dagen skulle då hållas på tuvängen ring (södertälje). På banan körs vanligtvis go cart och är ca 900m, perfekt att köra med 125a. Men såklart kommer de inte bli av om de inte finns några intreserade, därför skulle jag höra me er som bor i sthlm området om de fanns nått intresse för en sådan dag?

Vid andra frågor kontakta Göran (Goe här på forumet)

Även Anderberg och Mxburn går att kontakta för info.

Last edited:

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Jag tror det skulle vara roligast att mötas i Enköping just för att då får man åka tillsammans längre och det är roligare att åka fler till Strängnäs än att åka ensam :D

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Smc funderar på att ha en speciell 125cc dag på tuvängen. Dagen skulle då hållas på tuvängen ring (södertälje). På banan körs vanligtvis go cart och är ca 900m, perfekt att köra med 125a. Men såklart kommer de inte bli av om de inte finns några intreserade, därför skulle jag höra me er som bor i sthlm området om de fanns nått intresse för en sådan dag?

Vid andra frågor kontakta Göran (Goe här på forumet)

Även Anderberg och Mxburn går att kontakta för info.

Jag är helt klart intresserad! Låter askul ju. :banana
Någon aning om vad det kan kosta? :gnissla

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Jag är helt klart intresserad! Låter askul ju. :banana
Någon aning om vad det kan kosta? :gnissla

Priset kommer nog vara reducerat för 125 åkare :tummenupp
Men annar blir det vanliga priserna 200:- för smc medlem annars 250:-
Kommer vara en grupp 125or så ni kan köra i erat egna tempo.
Så ta med er polarna och kör åttor runt literhojarna på tuvis ;)
Har du inte körkort än? Inga problem, ta med eran handledare som får stå vid sidan av banan så får du köra :)

angående datum kommer inom kort.

//Kristoffer Anderberg en av de ansvariga för 125 dagen

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar