Smc funderar på att ha en speciell 125cc dag på tuvängen. Dagen skulle då hållas på tuvängen ring (södertälje). På banan körs vanligtvis go cart och är ca 900m, perfekt att köra med 125a. Men såklart kommer de inte bli av om de inte finns några intreserade, därför skulle jag höra me er som bor i sthlm området om de fanns nått intresse för en sådan dag?
Vid andra frågor kontakta Göran (Goe här på forumet)
Även Anderberg och Mxburn går att kontakta för info.
Priset kommer nog vara reducerat för 125 åkare
Men annar blir det vanliga priserna 200:- för smc medlem annars 250:-
Kommer vara en grupp 125or så ni kan köra i erat egna tempo.
Så ta med er polarna och kör åttor runt literhojarna på tuvis
Har du inte körkort än? Inga problem, ta med eran handledare som får stå vid sidan av banan så får du köra
angående datum kommer inom kort.
//Kristoffer Anderberg en av de ansvariga för 125 dagen
Priset kommer nog vara reducerat för 125 åkare
Men annar blir det vanliga priserna 200:- för smc medlem annars 250:-
Kommer vara en grupp 125or så ni kan köra i erat egna tempo.
Så ta med er polarna och kör åttor runt literhojarna på tuvis
Har du inte körkort än? Inga problem, ta med eran handledare som får stå vid sidan av banan så får du köra
angående datum kommer inom kort.
//Kristoffer Anderberg en av de ansvariga för 125 dagen
Jag har ingen koll på Enköping så jag har ingen aning men jag tycker att vi borde mötas ganska tidigt för det tar ju ett litet tag att åka dit och det mest intressanta brukar vara precis efter lunch uppehållet och det är runt 12/1 så man kanske borde försöka träffas i Enköping runt kanske 10?
Roligt att de finns intresse. Finns inge roligare än banåkning, bara koncentrera sig på cykeln och slippa tänka på alla andra idioter som man kan möta på vägarna.Jag är grymt intresserad av en 125 dag på tuvängen. Tyvärr kommer jag inte kunna ta mig till Kjula.
Roligt att de finns intresse. Finns inge roligare än banåkning, bara koncentrera sig på cykeln och slippa tänka på alla andra idioter som man kan möta på vägarna.
Blev det några som drog till Kjula? Najs isånnafall? Väntar suget på info om banåkningen nu!
Jag var på 125cc dagen förra året, och sen dess har jag varit stammis på tuvängen, och även testat storbana. Måste säga att det är grymt kul och givande att köra bana, och med min 125:a på tuvängen körde jag lätt fortare än många andra med literhojjar! snacka om skadeglädje på hög nivå
Jag kommer vara där på 125 dagen, iof inte med 125:an (kanske om jag hinner laga den) men med 525:an. Så vi skulle ju kunna dra ihop lite samlingsplatser så slipper ni tänka på att åka vilse!!
Jag åker Spånga > Brommaplan > Essingeleden > brukar samlas vid ava mc > tumba > gammla e4:an > Tuvängen
Så det är bara att säga till så kan jag stanna nånstans på vägen
Mer info kommer när vi har fått ihop allt material och fastställt infon!
Borde komma nån gång i veckan om allt går enligt planerna!
Jag kommer vara där på 125 dagen, iof inte med 125:an (kanske om jag hinner laga den) men med 525:an. Så vi skulle ju kunna dra ihop lite samlingsplatser så slipper ni tänka på att åka vilse!!
Jag åker Spånga > Brommaplan > Essingeleden > brukar samlas vid ava mc > tumba > gammla e4:an > Tuvängen
Så det är bara att säga till så kan jag stanna nånstans på vägen
Mer info kommer när vi har fått ihop allt material och fastställt infon!
Borde komma nån gång i veckan om allt går enligt planerna!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|