Samåkning för 125cc i Stockholm

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 125 Motard -06
Smc funderar på att ha en speciell 125cc dag på tuvängen. Dagen skulle då hållas på tuvängen ring (södertälje). På banan körs vanligtvis go cart och är ca 900m, perfekt att köra med 125a. Men såklart kommer de inte bli av om de inte finns några intreserade, därför skulle jag höra me er som bor i sthlm området om de fanns nått intresse för en sådan dag?

Vid andra frågor kontakta Göran (Goe här på forumet)

Även Anderberg och Mxburn går att kontakta för info.

Priset kommer nog vara reducerat för 125 åkare :tummenupp
Men annar blir det vanliga priserna 200:- för smc medlem annars 250:-
Kommer vara en grupp 125or så ni kan köra i erat egna tempo.
Så ta med er polarna och kör åttor runt literhojarna på tuvis ;)
Har du inte körkort än? Inga problem, ta med eran handledare som får stå vid sidan av banan så får du köra :)

angående datum kommer inom kort.

//Kristoffer Anderberg en av de ansvariga för 125 dagen

Jag är lätt på! Vore sjukt najs!

ifoxx

Young and wild!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Yamaha YBR125 -05
Priset kommer nog vara reducerat för 125 åkare :tummenupp
Men annar blir det vanliga priserna 200:- för smc medlem annars 250:-
Kommer vara en grupp 125or så ni kan köra i erat egna tempo.
Så ta med er polarna och kör åttor runt literhojarna på tuvis ;)
Har du inte körkort än? Inga problem, ta med eran handledare som får stå vid sidan av banan så får du köra :)

angående datum kommer inom kort.

//Kristoffer Anderberg en av de ansvariga för 125 dagen

Snälla i slutet på september då, har en bruten tumme tar av gipset den 14:e.:Bugar

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Kul att folk är intresserade! :)
Datum, pris mm kommer komma förmodligen i början på nästa vecka!
Sprid detta till alla era kompisar på 125or så vi kan få en riktigt stor grupp med 125or

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Ang. när vi kör till Kjula, vart i Enköping ska vi träffas och vilken tid?

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Halvt Trasig
Jag har ingen koll på Enköping så jag har ingen aning men jag tycker att vi borde mötas ganska tidigt för det tar ju ett litet tag att åka dit och det mest intressanta brukar vara precis efter lunch uppehållet och det är runt 12/1 så man kanske borde försöka träffas i Enköping runt kanske 10?

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Jag har ingen koll på Enköping så jag har ingen aning men jag tycker att vi borde mötas ganska tidigt för det tar ju ett litet tag att åka dit och det mest intressanta brukar vara precis efter lunch uppehållet och det är runt 12/1 så man kanske borde försöka träffas i Enköping runt kanske 10?

Håller med. Kollade på hitta.se och det ligger en Statiolmack vid avfarten från E18 på Malmagatan. Där går det kanske att mötas? Lätt att svänga av från E18 och sen se macken direkt..

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 125 Motard -06
Jag kommer inte till Kjula iaf. Är upptagen. Men jag är taggad till max på bangrejen! Hoppas man inte har match eller nått då.

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Jag är grymt intresserad av en 125 dag på tuvängen. Tyvärr kommer jag inte kunna ta mig till Kjula.

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Jag är grymt intresserad av en 125 dag på tuvängen. Tyvärr kommer jag inte kunna ta mig till Kjula.
Roligt att de finns intresse. :tummenupp Finns inge roligare än banåkning, bara koncentrera sig på cykeln och slippa tänka på alla andra idioter som man kan möta på vägarna.

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Roligt att de finns intresse. :tummenupp Finns inge roligare än banåkning, bara koncentrera sig på cykeln och slippa tänka på alla andra idioter som man kan möta på vägarna.

Har aldrig kört på tuvängen så det ska nog bli kul:yoparty Bara varit på rörken och en gång på visbys kart bana med SMC.

Grymt initiativ :tummenupp

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 125 Motard -06
Blev det några som drog till Kjula? Najs isånnafall? Väntar suget på info om banåkningen nu!

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Jag var på 125cc dagen förra året, och sen dess har jag varit stammis på tuvängen, och även testat storbana. Måste säga att det är grymt kul och givande att köra bana, och med min 125:a på tuvängen körde jag lätt fortare än många andra med literhojjar! snacka om skadeglädje på hög nivå :7peta

Jag kommer vara där på 125 dagen, iof inte med 125:an (kanske om jag hinner laga den) men med 525:an. Så vi skulle ju kunna dra ihop lite samlingsplatser så slipper ni tänka på att åka vilse!!
Jag åker Spånga > Brommaplan > Essingeleden > brukar samlas vid ava mc > tumba > gammla e4:an > Tuvängen
Så det är bara att säga till så kan jag stanna nånstans på vägen :tummenupp

Mer info kommer när vi har fått ihop allt material och fastställt infon!
Borde komma nån gång i veckan om allt går enligt planerna!

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Jag var på 125cc dagen förra året, och sen dess har jag varit stammis på tuvängen, och även testat storbana. Måste säga att det är grymt kul och givande att köra bana, och med min 125:a på tuvängen körde jag lätt fortare än många andra med literhojjar! snacka om skadeglädje på hög nivå :7peta

Jag kommer vara där på 125 dagen, iof inte med 125:an (kanske om jag hinner laga den) men med 525:an. Så vi skulle ju kunna dra ihop lite samlingsplatser så slipper ni tänka på att åka vilse!!
Jag åker Spånga > Brommaplan > Essingeleden > brukar samlas vid ava mc > tumba > gammla e4:an > Tuvängen

Följer gärna efter nån som hittar dit :D

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Om någon kommer söder ifrån och inte hittar till tuvängen kan jag möta upp och samåka me den :tummenupp

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Jag möter mer än gärna upp någon av er! Det ända som saknas är lite tider.:krama

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09

Jag kan möta upp folk också, kommer ha utgångspunkt Okq8 globen, sedan möta upp mxburn (jocke) vid Ava mc. Så drar vi tillsammans till tuvängen och har en kanondag!

Info och tider då. Tar det viktigaste här så kan ni läsa på mer i länken.

-Körningen på tuvängen den 12 September.
-Kostnad 50 SEK för alla med 125a eller mellanhoj.
-Gratis förbokning kan göras på SMC's hemsida så är du säker på plats.
-Kom dit med godkänd cykel, alltså allt skall funka, däcken skall vara mönster kvar på, bromsarna skall funka mm. Tänk på att det är bullerkrav på banan så om hojen låter mycket, montera org dämpare.
-Kommer finnas mat för både dig och hojen på plats. (Burgare & Bensin)

Har du fler fråger så mail oss, skicka pm eller fråga oss här i tråden.

http://fjollhoj.smcstockholm.se/ här finns all information som behövs.

För mer snack om dagen kolla även in http://www.fjollhoj.se

//Kristoffer

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar