Samåkning Gävle/Sandviken 2011

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Har väl inte hunnit känt efter så mycket. Men jag tycker den går bra. Annorlunda och bra. Bara att skriva eller här eller höra av sig om det blir åka. Ledig hela veckan.... :tummenupp

Blev det en honda? Kanske jag som missförstod...

Fortf nöjd med R1an ;) ?
kan bli åkningar i veckan som kommer

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Har väl inte hunnit känt efter så mycket. Men jag tycker den går bra. Annorlunda och bra. Bara att skriva eller här eller höra av sig om det blir åka. Ledig hela veckan.... :tummenupp

Blev det en honda? Kanske jag som missförstod...

dom går bra som fän.
Ne tanken va en zx10 men försäkringar på just dom verkar vara helt åt helvete.
Så åkte o hämta en cbr 1000 istället

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Blev 20 mil nu på kvällskvisten, riktigt skönt :) Höll på o klippa en råbock, men bortsett från det gick det fint.

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Blev 20 mil nu på kvällskvisten, riktigt skönt :) Höll på o klippa en råbock, men bortsett från det gick det fint.

Ja fy fasen man ska akta sig för djuren jag krockade med ett rådjur för ca tre veckor sedan och det var inget vidare, vi klarade oss skapligt men hojen fick en del stryk, rådjuret gick nästan av på mitten och två kidd flög ur magen och hamnade på vägen (djuren dog omedelbart). Ska troligen få tillbaka hojen på onsdag nästa vecka.:huvet

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Ja fy fasen man ska akta sig för djuren jag krockade med ett rådjur för ca tre veckor sedan och det var inget vidare, vi klarade oss skapligt men hojen fick en del stryk, rådjuret gick nästan av på mitten och två kidd flög ur magen och hamnade på vägen (djuren dog omedelbart). Ska troligen få tillbaka hojen på onsdag nästa vecka.:huvet

Fy satan,bara det gick bra med er så :)

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Var och tittade för första gången i måndags på er som åkte i rörberg. Såg roligt ut, speciellt eftersom att jag aldrig kört bana så det kan nog vara lagom start :)
Tittade gjorde jag ju bara eftersom att armen sitter i snöre runt halsen sen jag körde ikull på fältskärsleden förra veckan, men ska vara med så fort jag o bågen är lagade igen :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Absolut, vad sägs om imorgon (lördag)?

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Det ser ut som att det blir en sväng till Norrtälje i morrn,nån som vill med så samling 09:00 Statoil Hemlingby.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är det inte bara större vägar till Norrtälje? Många som ska åka?

Jag ska ut imorgon men kör helst kurviga 70-80 vägar så man inte får för mycket fegisränder på däcken :) Någon som är sugen?

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14

Jag ska ut imorgon men kör helst kurviga 70-80 vägar så man inte får för mycket fegisränder på däcken :) Någon som är sugen?

Tjena, jag har tänkt åka imorgon, men polarna sviker. Jag tycker som dig, ju krokigare desto bättre.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi kan väll sticka ut en sväng imorgon då, vad sägs om o träffas i Gävle vid 12-tiden? Alla som vill ansluta är välkomna, fördel om man gillar o gasa liite iaf ;)

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Vi kan väll sticka ut en sväng imorgon då, vad sägs om o träffas i Gävle vid 12-tiden? Alla som vill ansluta är välkomna, fördel om man gillar o gasa liite iaf ;)

Var i Gävle samlas ni då?

Skapligt rolig väg att åka är om man kör förbi Rörberg och sedan svänger av mot Årsunda på Främlinghemsvägen tror jag den heter, sedan Gavelstigen mot Hammarby. Sedan vidare mot Torsåker och sedan mot Stjernsund. Sedan fortsätter det bara beroende på hur länge man tänkt va ute och vad regeringen godkänner. ;)

Nu blir det lite slafa så man orkar gasa imorgon. Man får väl slå en kik här på morgonkvisten så man vet vad som gäller. :)

Last edited:

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R

Kan hända,men det är nån typ träff/mässa eller så där...dit det blir.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept