Samåkning Gävle/Sandviken 2011

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Har min uppe på lyften för tillfället inget allvarligt förutom byte av framdäck och påpasslig genomgång av bromsoken, nya slangar skall skruvas dit när de behagar dyka upp...
Sen ska jag ta tummen ur och slänga på lite färg och dekaler på tanken och fixa nytt luftfilter osv :)

Sånt där ska man väl pyssla med på den kalla delen av året? ;) Så man kan köra när det är sommar.
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
sant, men blankt framdäck och svampig broms lär åtgärdas annars finns det nog viss risk att man blir enduroåkare med fazern :)
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Har min uppe på lyften för tillfället inget allvarligt förutom byte av framdäck och påpasslig genomgång av bromsoken, nya slangar skall skruvas dit när de behagar dyka upp...
Sen ska jag ta tummen ur och slänga på lite färg och dekaler på tanken och fixa nytt luftfilter osv :)

Har du tjackat framdäck förresten? Jag har ett liggande annars som rullat 30 mil som du kan få köpa.
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Jepp, blev ett Michelin Pilot Road 3...
Men nuså har man renoverat
- gashandtag med nya vajrar
- lagat av och på knappen, start knappen
- bromsoken genomgågna (väntar på nya bromsslangar)
- förgasarna synkade (ställa ned tomgången en aning bara)
- nytt framdäck

Ja det var väl det man hann med idag och en testvända på 35 mil.. Imorgon blir det en repa nedmot Södermanland...
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Jepp, blev ett Michelin Pilot Road 3...
Men nuså har man renoverat
- gashandtag med nya vajrar
- lagat av och på knappen, start knappen
- bromsoken genomgågna (väntar på nya bromsslangar)
- förgasarna synkade (ställa ned tomgången en aning bara)
- nytt framdäck

Ja det var väl det man hann med idag och en testvända på 35 mil.. Imorgon blir det en repa nedmot Södermanland...

Åfan, då har du hunnit stöka av en hel del på kort tid iaf då. Jag har en del smågrejjer som ska fixas med, men inget akut. Så det får bli vinterpyssel och vi är ju snart där känns det som. :(
 

frisörn

team permanentspolen??
Gick med
8 Jul 2011
Ort
gävle
Hoj
yamaha fz8n -11
Ja det var väl det man hann med idag och en testvända på 35 mil.. Imorgon blir det en repa nedmot Södermanland...

test vända på 35mil!! min hoj har snart gått 50 mil ! haha haft den 3 veckor snart! jobbar för mycket tror ja! ;)
 

frisörn

team permanentspolen??
Gick med
8 Jul 2011
Ort
gävle
Hoj
yamaha fz8n -11
....Sj körde jag cirkus 90mil igår, bergen-ludvika. Inte att rekommendera för axlarna, men satans vad fint de var;) gocart bana uppför hardangervidda


jag har kört från sydney - brisbane i en pajero, VIA bergskedjan!! kan säga att mina vader efter att ha gasa bromsat kopplat i evigheter gjorde att jag fick ta ett par dars vila!! du som kör fin sportis får köra fortare helt enkelt så bär vinden dig ;) vi som kör naket får mer hjälp :yoparty


gokartbana snart igen ! knixträning på rörberg hoppas jag se alla på! hur kul som helst ju! (för en som tog kortet nyss) :rolleyes:
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
jag har kört från sydney - brisbane i en pajero, VIA bergskedjan!! kan säga att mina vader efter att ha gasa bromsat kopplat i evigheter gjorde att jag fick ta ett par dars vila!! du som kör fin sportis får köra fortare helt enkelt så bär vinden dig ;) vi som kör naket får mer hjälp :yoparty


gokartbana snart igen ! knixträning på rörberg hoppas jag se alla på! hur kul som helst ju! (för en som tog kortet nyss) :rolleyes:

Jag brakar iväg till Borlänge på måndag för Knix där :tummenupp
 

frisörn

team permanentspolen??
Gick med
8 Jul 2011
Ort
gävle
Hoj
yamaha fz8n -11
Jag brakar iväg till Borlänge på måndag för Knix där :tummenupp

I nose! men kan inte pga av jobb såklart! annars hade det vart spikat!! fullbokad till 19-20 om jag inte minns fel ^^ meeeen då blir det miiv slip on för pengarna!


hoppas det inte blir för mycket OT för övriga bara för att vi är lite sociala, :)

är det lugna dagar i mitten av nästa vecka blir det halvdag på jobbet och då hör jag av mig omgående här för lite körning!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
åka imorrn söndag?

Svar ja.

Farsan har blivit knixtorsk tydligen så jag åker med han till Borlänge på måndag. Tanken var Riks80 till Torsåkeravfarten - Stjärnsundsvägen - Långshyttan - Riks80 - Falun - Mot Leksand -Rexbovägen - Knix.

Nån som vill haka på så är det bara hojta till.
 
Last edited:

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
....mer dalaåkning, är ett gäng som ska dra till rättvik på tisdag, ja alltså då de kör den stora crousingen :banana.( ja då de brukar va kaous jag vet) vi åker nån gång under dagen (vet ej tid nu) så haka på på om de är av intrsse:)
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
....mer dalaåkning, är ett gäng som ska dra till rättvik på tisdag, ja alltså då de kör den stora crousingen :banana.( ja då de brukar va kaous jag vet) vi åker nån gång under dagen (vet ej tid nu) så haka på på om de är av intrsse:)

Det är ju det som är det fina med att ta bågen. Åkte hoj dit för ett par år sedan och det var bara att glida lugnt förbi alla som satt och svor i knappt gångtempo.

Ska upp till Tällberg några dagar, men frugan tycker vi ska åka HELA familjen i bilfan. :( Suck, jag hade också tänkt svänga förbi knixen i Borlänge annars samt dra ner på cruisingen, men det gör jag inte med bil frivilligt.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
....mer dalaåkning, är ett gäng som ska dra till rättvik på tisdag, ja alltså då de kör den stora crousingen :banana.( ja då de brukar va kaous jag vet) vi åker nån gång under dagen (vet ej tid nu) så haka på på om de är av intrsse:)
Funderade på att åka hoj eller bil dit, men vilket tempo kör ni i? Är bara motarden som är körbar förtillfället, som passande nog:)confused:) är drevad till att gå i 120-130 typ... :näsblod
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
Funderade på att åka hoj eller bil dit, men vilket tempo kör ni i? Är bara motarden som är körbar förtillfället, som passande nog:)confused:) är drevad till att gå i 120-130 typ... :näsblod

De lär nog inte gå så mycket fortare än så, vi åker småvägar till rättvik. Å tanke på den fina polisstyrkan som e inkallad till byn vore de dumt med annat.

kl 1300 från Hagaström statoil kör vi..
 

frisörn

team permanentspolen??
Gick med
8 Jul 2011
Ort
gävle
Hoj
yamaha fz8n -11
De lär nog inte gå så mycket fortare än så, vi åker småvägar till rättvik. Å tanke på den fina polisstyrkan som e inkallad till byn vore de dumt med annat.

kl 1300 från Hagaström statoil kör vi..

ha så jävla skoj! en annan jobbar till 18 :död

meeeen nästa år ska det bli sommar semester har jag bestämt! ;) då blir det ett par veckor roadtrip! tält och bara det viktigaste! :banana
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
ha så jävla skoj! en annan jobbar till 18 :död

meeeen nästa år ska det bli sommar semester har jag bestämt! ;) då blir det ett par veckor roadtrip! tält och bara det viktigaste! :banana

de ska vi, aaah får stå ut till nästa sommar då, tält kallingar å tandborste kommer man långt på;) sj är jag inne på semestervecka 5 med denna och har en kvar;):yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top