Hehe, ja du får väl väga hur jobbigt det är att lägga dom 5 minutrarna på att byta mot att smiska lite bana...Flying Finn skrev:Iofs... Men tycker det verkar bökigt att behöva byta fram och tillbaka..! (Är väl helt enkelt lite lat!? )
Hehe, ja du får väl väga hur jobbigt det är att lägga dom 5 minutrarna på att byta mot att smiska lite bana...Flying Finn skrev:Iofs... Men tycker det verkar bökigt att behöva byta fram och tillbaka..! (Är väl helt enkelt lite lat!? )
Smidigt system. För mig tar det 2 min att få av orginalet och 30 min att få på slip-on pga de jävla gummiskydden som är till fästet.Emmi skrev:Det tar ju hela 2 minuter att byta sliponet till originaldämparen. 3 eller 4 bultar att lossa på, riktigt jobbigt är det.
Emmi skrev:Det tar ju hela 2 minuter att byta sliponet till originaldämparen. 3 eller 4 bultar att lossa på, riktigt jobbigt är det.
Flying Finn skrev:Oj..! Det verkar grymt billigt!? Vilket bolag?
Sara skrev:IF, dom har speciella hondaavtal.
Har oxå tänkt på en sån.. e grymt sugen på att köpa mig en.. vi få ta en runda ner till öllandet o inhandla varsin hornet..Sara skrev:IF, dom har speciella hondaavtal.
Låter som en riktigt bra idéMaverick skrev:Har oxå tänkt på en sån.. e grymt sugen på att köpa mig en.. vi få ta en runda ner till öllandet o inhandla varsin hornet..
Flying Finn skrev:Det verkar som att det skiljer en del på våra hojar...
På min tar det defenitivt längre än 2 min att byta. Är tvungen att lossa hela bakänden för att komma åt fästet!?
Får väl helt enkelt försöka fixa nån typ av snabbfästen..!
det är ju dubbla pipor under cutsenEmmi skrev:Ok, jag vet inte hur Hornet ser ut baktill, men på alla sporthojar jag har sett så är det bara 3-4 bultar att lossa. Ev får man även lossa en bit av röret.
Fast det kanske skiljer på supersporthojarna och sporttouringhojarna?
blom skrev:det är ju dubbla pipor under cutsen
norrland59 skrev:de kan väll inte vara så svårt att hitta en hornet, men hör av dig så du kan följa med då vi är ute o åker..
"norrland"
Flying Finn skrev:Nja... Dubbla på 900:an och enkel på 600:an! Ser ju läckert ut med "highpipe" original... Men infästningen kunde gjorts smidigare!?
Slangen_2 skrev:Jag har ett Laser dual system, där man kan byta insatsen för att få den godkänd på besiktningen. Vet nån om det gäller på Sviestad banan?
Vet också någon om Hondas försäkring genom IF gäller på Sviedstad körningarna. Enligt villkoren gäller den vid trafikövningskurser anordnade av SMC + lite andra...
Eftersom du har IF som försäkringsbolag så måste du köra i oförsäkrad grupp där det erbjuds, skaffa en olycksfallsförsäkring som gäller isf.Slangen_2 skrev:Jag har ett Laser dual system, där man kan byta insatsen för att få den godkänd på besiktningen. Vet nån om det gäller på Sviestad banan?
Vet också någon om Hondas försäkring genom IF gäller på Sviedstad körningarna. Enligt villkoren gäller den vid trafikövningskurser anordnade av SMC + lite andra...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |