Samåkning I Jönköping

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Flying Finn skrev:
Iofs... Men tycker det verkar bökigt att behöva byta fram och tillbaka..! :confused: (Är väl helt enkelt lite lat!? :tungan )
Hehe, ja du får väl väga hur jobbigt det är att lägga dom 5 minutrarna på att byta mot att smiska lite bana... :D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Emmi skrev:
Det tar ju hela 2 minuter att byta sliponet till originaldämparen. 3 eller 4 bultar att lossa på, riktigt jobbigt är det.
Smidigt system. För mig tar det 2 min att få av orginalet och 30 min att få på slip-on pga de jävla gummiskydden som är till fästet.

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Emmi skrev:
Det tar ju hela 2 minuter att byta sliponet till originaldämparen. 3 eller 4 bultar att lossa på, riktigt jobbigt är det.

Det verkar som att det skiljer en del på våra hojar... :va :rolleyes:
På min tar det defenitivt längre än 2 min att byta. Är tvungen att lossa hela bakänden för att komma åt fästet!? :huvet

Får väl helt enkelt försöka fixa nån typ av snabbfästen..! :confused:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Flying Finn skrev:
Det verkar som att det skiljer en del på våra hojar... :va :rolleyes:
På min tar det defenitivt längre än 2 min att byta. Är tvungen att lossa hela bakänden för att komma åt fästet!? :huvet

Får väl helt enkelt försöka fixa nån typ av snabbfästen..! :confused:

Ok, jag vet inte hur Hornet ser ut baktill, men på alla sporthojar jag har sett så är det bara 3-4 bultar att lossa. Ev får man även lossa en bit av röret.
Fast det kanske skiljer på supersporthojarna och sporttouringhojarna?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Emmi skrev:
Ok, jag vet inte hur Hornet ser ut baktill, men på alla sporthojar jag har sett så är det bara 3-4 bultar att lossa. Ev får man även lossa en bit av röret.
Fast det kanske skiljer på supersporthojarna och sporttouringhojarna?
det är ju dubbla pipor under cutsen

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Flying Finn skrev:
Nja... Dubbla på 900:an och enkel på 600:an! Ser ju läckert ut med "highpipe" original... :yoparty Men infästningen kunde gjorts smidigare!? :huvet

Många går ju på trenden underseat (utom bl a nya suzuki GSXR 1000) Problemet för de som vill köra bana blir att det blir så himla jobbigt att byta mellan orginalsystem ----> slipon och tvärtom :4skrika.

Last edited:

Slangen_2

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR
Jag har ett Laser dual system, där man kan byta insatsen för att få den godkänd på besiktningen. Vet nån om det gäller på Sviestad banan?

Vet också någon om Hondas försäkring genom IF gäller på Sviedstad körningarna. Enligt villkoren gäller den vid trafikövningskurser anordnade av SMC + lite andra...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Slangen_2 skrev:
Jag har ett Laser dual system, där man kan byta insatsen för att få den godkänd på besiktningen. Vet nån om det gäller på Sviestad banan?

Vet också någon om Hondas försäkring genom IF gäller på Sviedstad körningarna. Enligt villkoren gäller den vid trafikövningskurser anordnade av SMC + lite andra...

If och trygg hansa gäller ej på trafikövningarna och enbart originalsystem godkänns.

Anledningen till originalsystemsfrågan var/är att dom ska slippa risken för att hojar som låter för mycket smyger sig ut på banan. Risken att dom inte får köra på onsdagarna är då överhängande.

//jaG

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Slangen_2 skrev:

Eftersom du har IF som försäkringsbolag så måste du köra i oförsäkrad grupp där det erbjuds, skaffa en olycksfallsförsäkring som gäller isf.

Några arrangörer:
http://www.racingworld.se
http://www.scacomp.se
http://www.actionpics.se

norrland59

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
suzuki gsx 750r
Torsdag

Tja alla hoj åkare om vädret tillåter så åker vi till Torpön vid Sommen o fikar.
Vi åker från atollen kl 10:00 på torsdag o ni som ska med se till att ni har tankat för de blir mellan 25-30 mil så är vädret bra vill vi komma i väg.
Ja säger de igen ta med era tjejer.
Ja hoppas vädret blir bra o skulle de bli så vi inte åker på grund av att vädret är så halv dant så får vi väll göra en kortare tur så titta här på tråden på torsdag morron ja kommer då att skriva om de skulle bli någon ändring, ja skriver senast kl. 9:00.
Alla är välkommna.
"norrland"

thorn

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
R1
Jag hoppas att jag ska kunna hänka på! Skulle väl bli gött väder på torsdag me tror ja! ses då.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Om jag ska kunna haka på måste jag fixa mitt framhjulslager idag, får se om jag kan lösa det...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
25-30 mil är liiite långt för mig, men jag kanske dyker upp och hänger med en bit iaf...

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Blir tyvärr :( inget Sommen för min del...

Beställde nytt bakdäck, men får det inte förrän på fredag!? :huvet

Får väl hoppas på hojväder till helgen oxå... :Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept