Samåkning I Jönköping

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
norrland59 skrev:
Vi åker Lekeryd-Viared-Bunn o fram till tranåsvägen sedan upp till Adelöv-Duvebo-Boet-Ödeshög o sedan gammla E4 ner till gränna berget o ni kommer att ha ca 4-5 mil bara motard väg ja vet inte om ni åkt de men ja tror ni kommer inte att bli besvikna.

Se nu till att ni som ska me är tankade o klara kl.12 på Atollen på lördag annars blir det :fatta! ingen nämnd ingen glömd :banana

LÖRDAG kl.12:00 PÅ ATOLLEN

Är med om du vet vad skiner...
/ct :pannkyss
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
norrland59 skrev:
Vi åker Lekeryd-Viared-Bunn o fram till tranåsvägen sedan upp till Adelöv-Duvebo-Boet-Ödeshög o sedan gammla E4 ner till gränna berget o ni kommer att ha ca 4-5 mil bara motard väg ja vet inte om ni åkt de men ja tror ni kommer inte att bli besvikna.

Se nu till att ni som ska me är tankade o klara kl.12 på Atollen på lördag annars blir det :fatta! ingen nämnd ingen glömd :banana

LÖRDAG kl.12:00 PÅ ATOLLEN
Varför inte oxå ta vägen från tenhult till lekeryd?? den e ju klockren.. fast vägen ut dit e ju ingen höjdare.. fast man skulle ju kunna åka via barnarp ut till tenhult.. :)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Varför åka fina motardvägar när vi är i Göteborg :mad: :tungan ?

Nästa helg ska jag åka hoj så många mil det går så kan du (norrland) planera in en runda (spelar mig ingen roll om den är 20 mil, bara jag kan tanka var 10e mil :) ) så man kan åka med och snacka lite skit. Har varit alldeles för upptagen era andra körningar. Efteråt kan man ju alltid slita på ett hjul i taget, wheelieskola som det brukar kallas ;)

//jaG
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Varför åka fina motardvägar när vi är i Göteborg :mad: :tungan ?

Nästa helg ska jag åka hoj så många mil det går så kan du (norrland) planera in en runda (spelar mig ingen roll om den är 20 mil, bara jag kan tanka var 10e mil :) ) så man kan åka med och snacka lite skit. Har varit alldeles för upptagen era andra körningar. Efteråt kan man ju alltid slita på ett hjul i taget, wheelieskola som det brukar kallas ;)

//jaG
Så du är med i göteborg och harvar, vi tänkte åka tid imon, kolla lite skinnställ osv...
Nästa helg är jag på!

Någon som vet om det finns nån roligare väg till göteborg, som inte blir allt för lång omväg...?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ring till Jens, han vet. Jag, Jens och Peter ska till Göteborg i helgen och byta däck på picukupen och shoppa lite... :banana Dock utan hojar eftersom man inte får plats med 1 kattbur, 3 motarder och 4 pickupfälgar med däck + 3 väskor på flaket... :3freak

Vi ska förresten till Superbike på lördag, så vi kanske syns där?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det är poliskontroll på Industrigatan och Kraftgatan/Norrahammarsleden bara så ni vet. Laser och allmän kontroll, både snutbilar och två snuthojar.
 

norrland59

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
jönköping
Hoj
suzuki gsx 750r
Zeb_Macahan skrev:
Varför åka fina motardvägar när vi är i Göteborg :mad: :tungan ?

Nästa helg ska jag åka hoj så många mil det går så kan du (norrland) planera in en runda (spelar mig ingen roll om den är 20 mil, bara jag kan tanka var 10e mil :) ) så man kan åka med och snacka lite skit. Har varit alldeles för upptagen era andra körningar. Efteråt kan man ju alltid slita på ett hjul i taget, wheelieskola som det brukar kallas ;)

//jaG
men du de ska ja fixa vi kan höras till helgen
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Tack för idag!

Det var riktigt roligt att åka med er idag. Sitter och kollar turen på gpsen, hoppas det blir bra uppslutning den 28 maj (bättre än från skövde gänget :rolleyes: ).

Ha det bra och kör lungt.

Mvh Stellan
 

Bifogat

  • Namnlös1.jpg
    Namnlös1.jpg
    110.7 KB · Visningar: 66
Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Regnade det på er idag?

Någon som ska åka imorrn efter 1500? Tänkte träna lite stunts någonstans kanske...
 

norrland59

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
jönköping
Hoj
suzuki gsx 750r
Hoj Hoj

Nu är det dags för en längre tur, 28/5 åker vi upp till Skövde o sluter upp med dem kl.11:00 vid statiol i ryd.
Där får vi guidning eventuellt till Läckö slott på hojiga vägar om vädret tillåter.
De kommer att bli en 25-30 mil för oss här i från Jkpg.
Planera in denna resa så att vi blir många som sluter upp de skulle var roligt om vi kunde bli 20 hojar el mer :banana
Blir vi bara några stycken då kommer de att :hihi åt oss el ge oss :fatta! för att vi inte ställer upp.
Vi samlas kl. 9:30 på ATOLLEN o åker senast 9:45 färdig tankad annars blir det :fatta!

ATOLLEN 28/5 kl. 9:30 avresa 9:45

Välkomna alla att följa med o ha de gött..

Norrland
 

thorn

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2004
Ort
växjö
Hoj
R1
Godmorgon! lite dålig framförhållning men vi åker från atollen idag vid 11.15 och möts upp i habo 11.30 vid hydromacken eller va det nu e i bortkanten av habo! Sedan tar vi tidaholmsvägen och kaffe på turbinön.
Hoppas ni hinner!
 

Danne_W

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
JKPG
Hoj
R6
Tack för en trevlig körning i lördags. Synd bara att vädret inte var det bästa. Men det blev ju ett par goda räkmackor och några snygga bilder iaf. :tungan
 

Bifogat

  • Bild1fghfdghs.jpg
    Bild1fghfdghs.jpg
    99.6 KB · Visningar: 116
  • Bild1fh.jpg
    Bild1fh.jpg
    129.5 KB · Visningar: 125

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
norrland59 skrev:
Nu är det dags för en längre tur, 28/5 åker vi upp till Skövde o sluter upp med dem kl.11:00 vid statiol i ryd.
Där får vi guidning eventuellt till Läckö slott på hojiga vägar om vädret tillåter.
De kommer att bli en 25-30 mil för oss här i från Jkpg.
Planera in denna resa så att vi blir många som sluter upp de skulle var roligt om vi kunde bli 20 hojar el mer :banana
Blir vi bara några stycken då kommer de att :hihi åt oss el ge oss :fatta! för att vi inte ställer upp.
Vi samlas kl. 9:30 på ATOLLEN o åker senast 9:45 färdig tankad annars blir det :fatta!

ATOLLEN 28/5 kl. 9:30 avresa 9:45

Välkomna alla att följa med o ha de gött..

Norrland

Hej på er!

Ja det vore trevligt om vi kunde bli ett rejält gäng som kan åka en sväng. Så se till att så många som möjligt följer med! :tummenupp

Hälsningar från Skövde
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top