Samåkning i Lund

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Tjena era jävla studenter :)
Fan va gött det ska bli med körning i morgon men jag trodde ju inte att vi skulle köra på natten (13:00) från staffanstorp. har ni snöat inne helt och blivit sega nu under vintern?
Jag har sammling 10:00 på statoil staffanstorp och avfärd ca 15 min senare.
Sluta nu upp med att ligga och slöa e era små 80 cm sängar i studentkorridorer och inta MC livet igen. Synes klockan 10:00 / Kram Glidaren

1:Glidaren
2:Chukabowa
3:Solida snoken ? Vet att du ALDRIG BANGAR!!!!

ursäkta mig då.. var fan var du igår då??? det är ju du som bangar och bara sitter nere i staffanstorp och räknar får eller vad man gör i den hålan :D
och bjuden på fest blir man inte heller...... förjävligt säger jag bara!! :mad: :D

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
riktigt gött gazzat!!
lite impad av goba med tanke på att de va första dagen :tummenupp
men lite kallt på slutet ja... fryser fortfarande *brrr*

ses imorron!!
ska förresten allt lundafolk mötas upp i lund (hur många vi nu blir?)

tack för d!!. ni hade ju sjuk kurvteknik:yoparty o var jävligt schyssta o snacka me!!....ja har allt kvar o lära mej så ja hoppas vi kör igen snart!!!! d va skit kul o köra me er!!!

ps. har bytt till högre framruta..hehe tyckte d blev rätt snyggt!! eller va tycker ni?

Bifogat

• gammalkåpa2.JPG
    gammalkåpa2.JPG
    127.1 KB · Visningar: 54
  • nykåpa2.JPG
    nykåpa2.JPG
    131.4 KB · Visningar: 63
Last edited:

Kimmse

Noll Koll
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
CBR929RR FireBlade -00
tack för d!!. ni hade ju sjuk kurvteknik:yoparty o var jävligt schyssta o snacka me!!....ja har allt kvar o lära mej så ja hoppas vi kör igen snart!!!! d va skit kul o köra me er!!!

vafan nu när du ändå är uppe så hänger du väl med ida med på en liten tur :D lite blåst skadar inte.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Är en R1 -01 något o ha?
Spontanköpte en i förrgår... Står uppe i Stockholm så har dessvärre inte haft nöjet att sitta in den än.
Va lätt smälld så om någon har vänster sidokåpa röd/svart, bakkåpa röd, kåpstag, toppkåpa och vänster clipon över så skrik!

Haha skoj sak att spontanköpa :D :tummenupp

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
nu ska jag ta o gå o pilla lite på mina kåpor....

pilla mycket så dom blir klara nån gång :mad:

kul o köra lite idag men trist att vi blev så få...
o vinden gjorde det lite skumt! fullt nerlägg på raksträckorna :va

hoppas caferace fick mersmak o hänger på fler gånger!

Bifogat

• DSCN2546.JPG
    DSCN2546.JPG
    74.3 KB · Visningar: 83

Solid snake

Guest
2824470 pilla mycket så dom blir klara nån gång :mad:

Ni är ju helt väck, hade ni varit uppe tidigare (typ vid 10) så hade vi varit 6 stycken istället, fast ni är väl arbetslösa hela högen och är vana vid att gå upp kl 12, usch! :mad:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
pilla mycket så dom blir klara nån gång :mad:

såg najs ut!! måste burna efter jobb på tisdag.!! synd att man slutar 1800...

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Alltså nu får ni fan ta och skärpa er.. skriver man upp sig på en lista att man ska komma till en viss plats klockan 1300 så får man fan komma med.
Jävla dålig till att inet komma dit.... Klart man kan få förhinder som kimmse fick haha rätt skoj att få soppa torsk =)

Men att bara skita i det och dra iväg en annan tid vad fan är de??

ge fan i att skriva upp er då! så vi andra slipper stå och vänta på er....

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Alltså nu får ni fan ta och skärpa er.. skriver man upp sig på en lista att man ska komma till en viss plats klockan 1300 så får man fan komma med.
Jävla dålig till att inet komma dit.... Klart man kan få förhinder som kimmse fick haha rätt skoj att få soppa torsk =)

Men att bara skita i det och dra iväg en annan tid vad fan är de??

ge fan i att skriva upp er då! så vi andra slipper stå och vänta på er....

jeeeep... så att skriva att man kör tidigare e inte tydligt nog.... tja.. då skiter jag väll i o skriva upp mej i fortsättningen då.

passar på o stryka mej från 1:a april körningen oxå. vill ju inte att nån blir sur om det tex skulle regna eller nåttt....

1. Eddi
2. Glidaren
3.
4. Majoon
5. Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba
9. KLobble
10. ---- ledig ----
11. Ratski
12. Ado (LÄTT JAG SKA MED!!)
13. EricMetal
14. Kimmse
15. Swish (om hojen hinner bli fixad)
16. Solid snake (eventuellt.)
17. MAGOOZI (tillbaks från vinterdvalan, inget upppimpat på hojen dock)

Last edited:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
jeeeep... så att skriva att man kör tidigare e inte tydligt nog.... tja.. då skiter jag väll i o skriva upp mej i fortsättningen då.

så du menar att man bestämmer en dag, tid och plats en vecka innan eller något. Sen går en kille som inte ens håller i det in några timmar innan och säger nej jag tycker vi träffas en annan tid och skiter i alla andra..

ja det är fan dålig stil och håller man på så är det ju ingen meningar att man srikver upp sig precis.....

men vi fick 30 minuter i staffantorps kyla och det var ju roligt..

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Fan synd att man inte hade tid att haka på ut. Hade varit riktigt skönt med en åktur. Men mycket att göra hemma och en hoj som går som en påse nötter kändes ändå ok som bortförklaring (för mig själv iaf...)
Ska fan försöka få ner R1an asap så man kan vara med o köra lite.

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Oj, lite upprörda känslor här...jag kör en avledande manöver!

Idag har jag kört ner hojen till Lund igen!! Blåsigt som faen, men medvind från HBG och neråt! :tummenupp

Igår var det oljebyte (inkl filter), ny stift och luftfilter (ja äntligen fick jag tummen ur och bytte luftfilter...bra va Swish?? :D ). Igårkväll plockade jag ner bromsoken och har rengjort dom grundligt och bytt packningar (vilket jäkla pill-jobb....*suck) och idag var det montering och luftning som gällde. Nu jäklar tar bromsarna fint!

Och så till försäkringsproblemet...kort sagt, vilka jäkla grisar dom är på försäkringsbolaget, jag ska försöka sammanfatta:

Det började när jag av ren nyfikenhet skulle ta reda på hur hög min premie blivit när jag blev Lunda-bo igen...svaret blev 9538:-. Detta var ca 2500:- mer än när jag bodde här förra gången...skumt tänkte jag och började undersöka. Jag lyckades tillslut hitta ett reg-nr på en exakt likadan hoj (hittade en bild från vår Åhus-runda förra året där Swish's hoj var med :tummenupp ). För denna skulle min årspremie bli 7401:-, nu blev ja arg och ringde T-H. Det enda svaret blev att min försäkring förnyades när tariffen var hög och att jag nu fick betala enligt den tills min försäkring gick ut. Nä, nu blev jag om möjligt ännu argare och ringde upp T-H igen och sa upp min försäkring (hojen är avställd och då får man avsluta sin försäkring!). Dagen efter ringde jag och tecknade en ny försäkring hos T-H och fick då årspremien 7000:- :tummenupp . Kort och gott så är försäkring ett j*vla lotteri, men vi är fortfarande inte helt hjälplösa, man måste bara j*vla så mkt som möjligt! :D

Nu hoppas jag bara på lite hoj-väder (och inte så förbannat blåsigt...) så blir säkert ett par fina rundor!

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
Jodå...det är halvförsäkring. Nåt annat är ju tyvärr inte lösbart för en fattig student...:rolleyes:

jo! hel/hel hos if, 8500 kr :rofl (tror jag drog vinstlotten den dagen)

snacka förresten med lkf igår... o nu står det tydligen 7 st lkf-boende framför mej i kön till garage (var bara en när jag ställde mej i kön fö 2 mån sen) så det ser dåligt ut med garage där :(

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...