Oj, lite upprörda känslor här...jag kör en avledande manöver!
Idag har jag kört ner hojen till Lund igen!! Blåsigt som faen, men medvind från HBG och neråt!
Igår var det oljebyte (inkl filter), ny stift och luftfilter (ja äntligen fick jag tummen ur och bytte luftfilter...bra va Swish??
). Igårkväll plockade jag ner bromsoken och har rengjort dom grundligt och bytt packningar (vilket jäkla pill-jobb....*suck) och idag var det montering och luftning som gällde. Nu jäklar tar bromsarna fint!
Och så till försäkringsproblemet...kort sagt, vilka jäkla grisar dom är på försäkringsbolaget, jag ska försöka sammanfatta:
Det började när jag av ren nyfikenhet skulle ta reda på hur hög min premie blivit när jag blev Lunda-bo igen...svaret blev 9538:-. Detta var ca 2500:- mer än när jag bodde här förra gången...skumt tänkte jag och började undersöka. Jag lyckades tillslut hitta ett reg-nr på en exakt likadan hoj (hittade en bild från vår Åhus-runda förra året där Swish's hoj var med
). För denna skulle min årspremie bli 7401:-, nu blev ja arg och ringde T-H. Det enda svaret blev att min försäkring förnyades när tariffen var hög och att jag nu fick betala enligt den tills min försäkring gick ut. Nä, nu blev jag om möjligt ännu argare och ringde upp T-H igen och sa upp min försäkring (hojen är avställd och då får man avsluta sin försäkring!). Dagen efter ringde jag och tecknade en ny försäkring hos T-H och fick då årspremien 7000:-
. Kort och gott så är försäkring ett j*vla lotteri, men vi är fortfarande inte helt hjälplösa, man måste bara j*vla så mkt som möjligt!
Nu hoppas jag bara på lite hoj-väder (och inte så förbannat blåsigt...) så blir säkert ett par fina rundor!