Samåkning i Lund

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
FAAN!!!!

Stöldförsök på hojen. Tändingslås/styrlås knäckt, bakre bromsskiva (där låset satt) avskruvad men sitter fortfarande på hojen, dvs dom måste klippa upp den eller plocka av hjulet för att få väck den)

:mad: :huvet :fatta! :kulspruta

Bara några veckor sen den vandaliserades. Snacka om att jag är glad att jag flyttar om några månader...

Om någon undrar varför jag inte dök upp...

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
FAAN!!!!

Stöldförsök på hojen. Tändingslås/styrlås knäckt, bakre bromsskiva (där låset satt) avskruvad men sitter fortfarande på hojen, dvs dom måste klippa upp den eller plocka av hjulet för att få väck den)

Bara några veckor sen den vandaliserades. Snacka om att jag är glad att jag flyttar om några månader...

tvi fan :mad:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Fy fan vilken natt alltså... fortfarrande full tror jag om någon undrar varför jag inte kom dit :D

men ska nog ut ikväll och köra eller imorgon i alla fall....

ses på vägarna!

FAAN!!!!

Var har du hojen någonstanns? såg dig vid mc donalds i lund.. jag cykla över vägen i förrigår när du stod och vänta vid rödljus :tummenupp

Har hojen här uppe med.... men i garage så hoppas fan ingen pillar

Last edited:

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
nu e jag hemma, undra vart alla är och ska. nån som e sugen på att gazza kan ju slå en pling 0737761388

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Var har du hojen någonstanns? såg dig vid mc donalds i lund.. jag cykla över vägen i förrigår när du stod och vänta vid rödljus :tummenupp

Har hojen här uppe med.... men i garage så hoppas fan ingen pillar

Antar att det var McDonalds vid norra ringen du såg mig då jag inte var inte i närheten av den i stan igår. Bor inte långt därifrån, på Sankt Hans gränd och kör ofta den vägen till Statoil för att tanka innan jag sticker iväg (tog en lååång skön runda igår)

Mina står också i garage men flerfamiljsdito där folk inte alltid har vett att kolla om dörren går igen efter sig (och gör dom det så er dörrarna jävligt ranka ut) och säkert även släpper in okända då det ändå är ett område där folk kanske pratar så jäkla mycket med varandra och känner igen alla.

Såg nu att tjuvarna hade även varit under sadeln, oklart varför men kanske för att dom inte lyckades tjuvkoppla igång den (det nu lösa tändningslåset fungerade inte om man drog runt det med nyckel så dom har väl lyckats sabba något). Fan, man önskar nästan att dom lyckats så man hade sluppit klabbet med att få allt lagat och få cash i handen för att köpa något nytt... (men det lär väl vara en grotesk handläggningstid även på det)

Tur i oturen att det var den av mina hojar som är halvförsäkrad vilket väl borde täcka skador i samband med stöldförsök(?). Ska slå Folksam en pling nu och se vad dom säger...

Måste snabbt få ihop andra hojen nu. Ventiljusterar för första gången och då alla spel var för små så måste jag montera bort kam och byta shims vilket jag aldrig har gjort förr så jag har dragit mig lite. Någon som är duktig på sånt och som känner för att hjälpa till? Har ingen vettig plats att vara på så jag jobbar i samma garage som dom står parkerade i....

Edit: Läst fel så skaeanmälan kan endast göras på vardagar. Då har man något att ligga vaken och grubbla över i natt :(

Last edited:

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
Antar att det var McDonalds vid norra ringen du såg mig då jag inte var inte i närheten av den i stan igår. Bor inte långt därifrån, på Sankt Hans gränd och kör ofta den vägen till Statoil för att tanka innan jag sticker iväg (tog en lååång skön runda igår)

Mina står också i garage men flerfamiljsdito där folk inte alltid har vett att kolla om dörren går igen efter sig (och gör dom det så er dörrarna jävligt ranka ut) och säkert även släpper in okända då det ändå är ett område där folk kanske pratar så jäkla mycket med varandra och känner igen alla.

Såg nu att tjuvarna hade även varit under sadeln, oklart varför men kanske för att dom inte lyckades tjuvkoppla igång den (det nu lösa tändningslåset fungerade inte om man drog runt det med nyckel så dom har väl lyckats sabba något). Fan, man önskar nästan att dom lyckats så man hade sluppit klabbet med att få allt lagat och få cash i handen för att köpa något nytt... (men det lär väl vara en grotesk handläggningstid även på det)

Tur i oturen att det var den av mina hojar som är halvförsäkrad vilket väl borde täcka skador i samband med stöldförsök(?). Ska slå Folksam en pling nu och se vad dom säger...

Måste snabbt få ihop andra hojen nu. Ventiljusterar för första gången och då alla spel var för små så måste jag montera bort kam och byta shims vilket jag aldrig har gjort förr så jag har dragit mig lite. Någon som är duktig på sånt och som känner för att hjälpa till? Har ingen vettig plats att vara på så jag jobbar i samma garage som dom står parkerade i....

Edit: Läst fel så skaeanmälan kan endast göras på vardagar. Då har man något att ligga vaken och grubbla över i natt :(

Fy fan vad jag lider med dig.. Tänk att komma på aset mitt i akten.. få gå loss med en bussfälg på den jäveln.:D Lycka till med hojen och försäkringsbolaget iaf.

missade er förresten i Staffanstorp idag pga av att jag som vanligt alltid har huvet under armen.. kommer upp till garaget bara för att upptäcka att jag glömt brickjäveln till grinden, sen att jag glömt propparna.. När jag fuckat med det i en halvtimme missade jag ju er såklart. Hoppas det var usel åkning idag!!:D :arsele /olle:yoparty

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Fy fan vad jag lider med dig.. Tänk att komma på aset mitt i akten.. få gå loss med en bussfälg på den jäveln.:D Lycka till med hojen och försäkringsbolaget iaf.

missade er förresten i Staffanstorp idag pga av att jag som vanligt alltid har huvet under armen.. kommer upp till garaget bara för att upptäcka att jag glömt brickjäveln till grinden, sen att jag glömt propparna.. När jag fuckat med det i en halvtimme missade jag ju er såklart. Hoppas det var usel åkning idag!!:D :arsele /olle:yoparty

aha öronpropparna igen!!hehe

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07

tyvärr... de va sketgott kört idag!! tvivlade lite innan, men vi blev nåra stycken ändå... åhh så underbart de e att ha hoj ibland

upp med bilder henke!

@pjohan: jävligt trist me folk som inte kan hålla fingrarna i styr :gnissla
hoppas du får ihop den snabbt...

Last edited:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
OKej.. fan man missade det...

Tänkte ut imorgon och köra.. men enbart lära mig knäskrapa .. så det blir köra i samma kurva hela tiden tills man lyckas. Någon sugen på hänga på??

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Riktigt go körning ida gött folk.....
Vill tacka alla som dök upp o trycka ner alla som inte gjorde det...
Hoppas att tempot inte va för ryckigt o underligt men jag e inte så jävla van vid att vara ledare....(Tack för hjälpen me det Klobbe o Glidarn!)
Förövrigt - hoppas att de inte va för många sura miner va de gäller att vi körde lite fel....men vägarna va iaf jävligt roliga!!!(Enligt mig då...)

Ha de gött allihop så syns vi på vägarna i dagarna....nu jobbar ja 2 helger i rad så de kan bara inte bli mer skoj än så :'(

//Ado

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Go runda idag! Som jag avslutade hemma i trädgården med grillad korv och öl. Life is good!

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
OKej.. fan man missade det...

Tänkte ut imorgon och köra.. men enbart lära mig knäskrapa .. så det blir köra i samma kurva hela tiden tills man lyckas. Någon sugen på hänga på??

jag ska fan oxå få ner knät!! när hade du tänkt köra?

min bild! gött o gasa lite.

väntar på glidarens bilder oxå...

jasså, de var därför de va så kul o parkera vid skylten :D

Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe

klart roligare än att stå längre ner på gatan.

o så fick man en anledning o dra fram kameran oxå :)

Dags o börja planera för nästa tur!!

1:a maj samling statoil staffanstorp 23:00

1. Chukabowa
2.
3.
4.
5.
osv...

Last edited:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
jag ska fan oxå få ner knät!! när hade du tänkt köra?

kom på att jag har splitternya däck på hojen.. kanske borde ta en dag och köra in dom först....... vi kan höras imorgon....... får se när jag går upp måste sova ut ordentligt

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...